Weer in de lift
Probleemstelling Volgens de Haagse Retailmonitor is het winkelgebied Denneweg/Frederikstraat gedaald van Plek 44 in 2013 naar Plek 53 in 2017.
Oorzaken Op 3 van de 5 parameters zijn we gedaald; Iets minder klanten in het verzorgingsgebied aan de vraagkant; Minder passend winkelaanbod op basis van de gewenste behoefte en potentie ; Sterk verminderde fysieke kwaliteit openbare inrichting en uitstraling.
Fysieke kwaliteit Fietsenstalling (nog niet operationeel); Afwezigheid van ondergrondse containers; Beperkte ruimte straat parkeren; Smal trottoir; Geen groen; Geen straatmeubilair; Uitstraling terras bakken horeca kan beter; Straat parkeren nu max 2 uur; Laden/lossen en vrachtvervoer nu 24/7, gewenste situatie tot max 11 uur; Chiquere signing qua straatbordjes en verlichting; Denneweg beter aansluiten evenementen omgeving Lange Voorhout.
Inzet vastgoed eigenaren Gezamenlijke aanpak branchering; ambassadeurs worden van elkaar’s vastgoed; Onderzoek identiteit, branding winkelstraat; ‘Trekker’ selecteren waarmee we actief willen samenwerken; Eenduidig met PR, signing, website en evenementen naar buiten; Bereidbaarheid om aanvullend budget beschikbaar te stellen om onze gezamenlijke wensen te realiseren en commitment om dit gedurende een gehele BIZ periode te doen.
Inzet winkeliers Nog meer denken en doen als een ondernemer; Vergroten zichtbaarheid en afzetmarkt van de winkel via Social Media kanalen; Onderling samenwerken met collega winkeliers ten aanzien van evenementen, start sale, cross/selling, klantenacties, shopping nights, etc.
Conclusie EEN WINKELGEBIED MAAK JE MET ELKAAR. DE WINKELIERS, DE VASTGOED EIGENAREN EN DE GEMEENTE. SAMEN ZETTEN WE DE DENNEWEG WEER IN DE LIFT.