jaarplan en speerpunten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

ZUURSTOF VOOR NEDERLANDS Taalscreenings en taalontwikkeling
Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Informatieavond 22 april 2013
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Van probleem naar onderwijsbehoefte
Realisatie kindcentrum
meerjarig verbeterplan onderwijs
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Het ontwikkelingsperspectief
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Taalbeleid in het vmbo - een praktijkvoorbeeld
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Opbrengstgericht werken
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Informatieavond schooltijden. (andere) schooltijden? 1 e informatieavond 19 april 2012 Huidige schooltijden Huidige schooltijden 5 gelijke.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
24 januari 2012 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur 2011 Reitdiep College locatie Kamerlingh Onnes Tien jaar werken.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
MODEL ONDERSTEUNINGSPLAN Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs April 2012 Auteurs: Ron Benjamins, Dick Rasenberg.
Lees- en Taalonderwijs op de Beatrixschool: ‘naar een zo hoog mogelijk niveau van functionele geletterdheid’ Jaarplan 2011.
Lees- en Taalonderwijs op de Deltaschool: ‘naar een zo hoog mogelijk niveau van functionele geletterdheid’ Jaarplan 2011 Samen grenzen verleggen.
TOM keurmerk Marius Berendse.
WELKOM.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Van onderwijzen naar leren
Kwaliteitsbeleid.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Welkom op de informatieavond
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
ERWD Training ERWD PO - Dag 2. Waar heb je in de auto/trein terug of de volgende dag met je collega’s over gesproken? Welke nieuwe inzichten heb je opgedaan?
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
1 van 10 Hoofdstuk 10 Taalbeleid. 2 van 10 Taalbeleid is schoolbeleid Interne en externe kwaliteitsimpulsen Verankering van het taalbeleid in het algemene.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
PASSEND ONDERWIJS IN DORDRECHT DORDTSE KINDEREN KUNNEN IN DORDRECHT NAAR SCHOOL Yvette van Hoof Directeur Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Dordrecht.
Sterk VMBO deze school past bij mij! Informatie over onderwijs en ondersteuning op de VMBO- scholen van Sterk VO.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Welkom! OuderOnderwijsCafé. Doel: de informatie voor ouders en betrokkenheid van ouders op beleidsmatig & onderwijsinhoudelijk niveau vergroten Hoe: 3x.
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.

de docent als didactische coach
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
LOB als doorlopende lijn
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Onderwijsontwikkelingen Helen Parkhurst
Burgemeester Reigerstraat KW Utrecht
Cluster Oudenbosch - Bosschenhoofd Zegge
Informatieavond.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Schooljaar
Introductie Toermalijn ontwikkeling Ouderbetrokkenheid
Doorlopende leerlijnen PCOU
Cijferloos lesgeven bij talen
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Transcript van de presentatie:

jaarplan 2018-2019 en speerpunten 2019-2020 KC de Samenstroom jaarplan 2018-2019 en speerpunten 2019-2020

Professionele cultuur Tweejarig traject o.l.v. een extern deskundige; 7-18 en 18-19 Begrip professionele cultuur duiden; 2 studiemiddagen/avonden geweest met basisschool en team KDV/PW/BSO Workshop feedback geven en ontvangen Intervisie; Basisschoolteam vanaf 2016 en KDV/PW/BSO vanaf 2018 Training voor 5 intervisieleiders; verbinding maken socratische intervisie met feedback, feedup en feedforward Vragenlijst 360 graden feedback elk teamlid Actiepunt(en) uit voortgevloeid voor elk teamlid

Visie traject 2015-2016; training pedagogisch tact; 5 bijeenkomsten o.l.v. Ellen Emonds van NIVOZ 2016-2017/2017-2018: gestart met inhoudelijke werkgroep om te komen tot vormgeven pedagogische visie voor hele KC. Pedagogische visie vastgesteld 6 kernzinnen geformuleerd op pedagogisch gebied; gevisualiseerd door hele KC Alle kernzinnen geïntroduceerd middels boost weken en scala aan activiteiten

Vervolg visie traject 2017-2018; ook gestart met vormgeven didactische visie; inhoudelijke werkgroep Op 3 tal studiedagen stapsgewijs didactische visie verder vormgegeven m.b.v. input vanuit de werkgroep. Al werkende aan het document werd steeds duidelijker dat we het onderwijs anders willen gaan inrichten. April 2019; op studiedag vaststellen didactische visie. Voor KC plan 19-23 is dan visieverhaal afgerond. Koppeling maken met strategische doelen van GOO.

IPC Pilot voorjaar 2018 Schooljaar 18-19 gestart als IPC school Teamscholing 18-19; 3 studiedagen Opleiding coördinatoren 18-19; 5 bijeenkomsten. Per unit is er een coördinator en daarnaast een hoof coördinator. Opleiding directie 18-19; 4 bijeenkomsten

OPO 17-18; vaststellen cruciale leerdoelen voor rekenen. Onderwijsplan rekenen opgesteld. 18-19; werken met onderwijsplan rekenen. Opstellen cruciale leerdoelen voor spelling. Twee schoolbesprekingen met hele team over de onderwijsresultaten en bijstellen onderwijsplan rekenen.

DGFG Vertalen kernzinnen pedagogische visie naar activiteitenplan DGFG Opstarten kernzin en afsluiten van de kernzin centraal; samen met ouders Bijeenkomsten met ouders Bijeenkomsten met leerlingen

Cultuur 2016 t/m 2018; Samenwerking met Kunstlokaal; vormgeven doorlopende leerlijn beeldende vorming - klassenbezoeken coaches - coaching Leerlijn opstellen voor beeldende vorming

Speerpunten 19-20 Teamscholing IPC OPO; onderwijs spelling evalueren en vaststellen cruciale doelen technisch/voortgezet lezen. Vormgeven onderwijsplan rekenen Muziek; leerlijn muziek vormgeven m.b.v. Kunstlokaal Professionele cultuur; verdieping DGFG; verdieping activiteiten. Herhaling eerste twee kernzinnen. Onderzoek naar samenwerking met andere partners en opstellen actieplan Teamscholing effectieve directe instructie; Marcel Schmeier