jaarplan 2018-2019 en speerpunten 2019-2020 KC de Samenstroom jaarplan 2018-2019 en speerpunten 2019-2020
Professionele cultuur Tweejarig traject o.l.v. een extern deskundige; 7-18 en 18-19 Begrip professionele cultuur duiden; 2 studiemiddagen/avonden geweest met basisschool en team KDV/PW/BSO Workshop feedback geven en ontvangen Intervisie; Basisschoolteam vanaf 2016 en KDV/PW/BSO vanaf 2018 Training voor 5 intervisieleiders; verbinding maken socratische intervisie met feedback, feedup en feedforward Vragenlijst 360 graden feedback elk teamlid Actiepunt(en) uit voortgevloeid voor elk teamlid
Visie traject 2015-2016; training pedagogisch tact; 5 bijeenkomsten o.l.v. Ellen Emonds van NIVOZ 2016-2017/2017-2018: gestart met inhoudelijke werkgroep om te komen tot vormgeven pedagogische visie voor hele KC. Pedagogische visie vastgesteld 6 kernzinnen geformuleerd op pedagogisch gebied; gevisualiseerd door hele KC Alle kernzinnen geïntroduceerd middels boost weken en scala aan activiteiten
Vervolg visie traject 2017-2018; ook gestart met vormgeven didactische visie; inhoudelijke werkgroep Op 3 tal studiedagen stapsgewijs didactische visie verder vormgegeven m.b.v. input vanuit de werkgroep. Al werkende aan het document werd steeds duidelijker dat we het onderwijs anders willen gaan inrichten. April 2019; op studiedag vaststellen didactische visie. Voor KC plan 19-23 is dan visieverhaal afgerond. Koppeling maken met strategische doelen van GOO.
IPC Pilot voorjaar 2018 Schooljaar 18-19 gestart als IPC school Teamscholing 18-19; 3 studiedagen Opleiding coördinatoren 18-19; 5 bijeenkomsten. Per unit is er een coördinator en daarnaast een hoof coördinator. Opleiding directie 18-19; 4 bijeenkomsten
OPO 17-18; vaststellen cruciale leerdoelen voor rekenen. Onderwijsplan rekenen opgesteld. 18-19; werken met onderwijsplan rekenen. Opstellen cruciale leerdoelen voor spelling. Twee schoolbesprekingen met hele team over de onderwijsresultaten en bijstellen onderwijsplan rekenen.
DGFG Vertalen kernzinnen pedagogische visie naar activiteitenplan DGFG Opstarten kernzin en afsluiten van de kernzin centraal; samen met ouders Bijeenkomsten met ouders Bijeenkomsten met leerlingen
Cultuur 2016 t/m 2018; Samenwerking met Kunstlokaal; vormgeven doorlopende leerlijn beeldende vorming - klassenbezoeken coaches - coaching Leerlijn opstellen voor beeldende vorming
Speerpunten 19-20 Teamscholing IPC OPO; onderwijs spelling evalueren en vaststellen cruciale doelen technisch/voortgezet lezen. Vormgeven onderwijsplan rekenen Muziek; leerlijn muziek vormgeven m.b.v. Kunstlokaal Professionele cultuur; verdieping DGFG; verdieping activiteiten. Herhaling eerste twee kernzinnen. Onderzoek naar samenwerking met andere partners en opstellen actieplan Teamscholing effectieve directe instructie; Marcel Schmeier