Examenvoorbereiding 98-361 – MTA Examen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe help ik mijn kind om effectief te leren?
Advertisements

Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
Intentie veranderen door bewustzijn
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
Het geheugen is goud waard!
Spaans voor beginners 6 7 Online Spaans leren via de beproefde SuperMemo-methode. U gaat in uw eigen tempo door de cursus, maar wordt wel zeer.
Presentatie introductie BGL
Het geven van een workshop
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Proces en Product.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Aan het werk Nieuwe biologie en RSPs Jan Jaap Wietsma, Universiteit.
Introductie.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Train je brein!.
Visie & Strategie.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Wachtwoorden. Waar gebruik je een wachtwoord voor? Hyves Msn Nog meer?
BLOK 4 Rust en jouw voorbereiding Mijn lijfstijl, mijn keuze.
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Levensbeschouwelijk kringgesprek
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
Alle lijntje bij elkaar…?
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
SLC21 : Solliciteren Solliciteren 1 : De sollicitatie-brief
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Woordjes leren.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Talent in Ontwikkeling
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Anders kijken, anders doen
ZESC – Situationeel leiderschap
Het werk van de Geest.
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Succeservaringen voor en door NT2 vrijwilligers
Coping.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Bouw aan je veerkracht.
Talent in Ontwikkeling
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
KVC en naam organisatie
De Kwaliteit Verbetercyclus
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Studie vaardigheden Thema 3: Jouw brein.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Fabels en feiten 2de bachelor psychologie
Loskomen van taal Defusie.
MOET JE NIET LEREN? leerbegeleiding VTI.
45 levenslessen Noorwegen. Teksten van: Regina Brett. Music: snowdream
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Prestatiegedrag.
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Loopbaan en burgerschap les 3
Hoe leer je geschiedenis?
BLOK 4 Rust en jouw voorbereiding Mijn lijfstijl, mijn keuze.
– Software development fundamentals
Team charter Instrument.
– Software development fundamentals
Software Development fundamentals
Mindset, targets en doelen
Wat leer je allemaal op school?
STUDIEHULP VOOR SCHOLIEREN beter leren
Transcript van de presentatie:

examenvoorbereiding 98-361 – MTA Examen

oefening “De enige manier om goed te leren programmeren is door het te doen.” © random programmeerdocent Maar, hoe haal je dan een theorie-examen?

Inhoudsopgave Wat is leren Hoe leer je effectief Concept mapping

Strategieën voor hard werken Wat we weten: Distributed learning (regelmatig een korte tijd ergens mee bezig zijn) is effectiever voor opslag in het lange termijn geheugen dan dezelfde tijd achter elkaar ergens mee bezig zijn. Hersencellen worden (net als spiercellen) aangemaakt en aangepast. Het brein is plastisch (kan zich aanpassen aan de vraag). Je IQ staat dus niet vast, maar verbeteringen zijn keihard werken. Als je iets één keer hoort ben je het binnen een dag alweer vergeten. Verstevig de verbindingen tussen neuronen met myeline en je onthoudt het voor altijd. Leren is ook een chemisch proces: kennis opgedaan onder stress wordt beter onthouden (je wilt niet nog een keer zo dichtbij die leeuw komen, of bij bepaalde kleinere beestjes)

Wat betekent dit voor ons Wat we doen: Stap 1) Kennis en ervaring opdoen, zodat we een ‘context’ hebben (al gedaan). Stap 2) Onze kennis in kaart brengen, als een ‘concept map’ (doen we samen). Stap 3) De kennis die nog ontbreekt aanvullen, en alles verstevigen (eigen verantwoordelijkheid). Resultaat: 100% op het examen?

Concept mapping Concept map: Een ‘landkaart’ van onze kennis Opgebouwd rond concepten/begrippen Een voorbeeld van ALM: Helpt ons met: Relaties tussen begrippen in kaart brengen. (letterlijk hoe de neuronen zijn verbonden in het brein) Zien welke kennis nog ontbreekt of versterkt moet worden. Zien wat we wél al weten. Welke manier heeft jouw voorkeur en waarom?

todo Wat gaan we ermee doen? Concept maps bouwen van de PDF’s In groepen van 2 of 3 Morgen Voordat we dit gaan doen, stel jezelf de vragen: Wil ik dit MTA examen halen? (en ben ik bereid de moeite ervoor te doen) Is dit de manier waarop ik het ga halen?

Afsluiting Zijn er vragen?