SterrenrestaurantNeuf Mille Gent Corporate Digital Strategy Vincent Debaets, Florian Hespeel, Léontine Jacquemart, Louise De Witte & Margot Cami
Corporate identity & image Identity: wij zijn wij? Gents restaurant dat werkt met verse streekproducten Klassevol restaurant Image: wie willen wij zijn? Gents merk: geassocieerd met de stad Chique, maar toegankelijk restaurant
Positioning Gents kwaliteitsmerk Toegankelijk Het restaurant wil geassocieerd worden met de stad Kwaliteit van de streek die samenkomt Toegankelijk Klassevol restaurant, maar nog altijd betaalbaar Ook jongeren en jong volwassenen kunnen komen, ondanks dat het chique is
Segmentation Enabling linkages: Leveranciers, stad Gent, huurbaas Input linkages: Personeel (koks, opdieners, administratie, sous-chefs, sommelier, afwasser, zaalchef, poetsvrouw) Output linkages: Klanten Normatieve linkages: Jan Van den Bon, Publiek, Restaurant Horseele, Vrijmoed Diffused linkages: Media (nieuws, blogs, recensies,..), buurtbewoners
Segmentation Core targets Gentenaars (D1) Kennen de stad Mix van karakters (start-up, hipsters…) Klanten die graag klassevol gaan eten (D2) Willen vaak iets meer betalen Experience-minded Jongeren/jong volwassenen (D3) Minder budget Sociaal actief
Objectives Cognitief Attitude Conatief Mensen moeten weten waar het restaurant voor staat Attitude Het restaurant moet een merk zijn waarmee mensen zich associëren als Gentenaar (D1) Mensen van buiten Gent staan positief t.o.v. een restaurantbezoek (D2) Jongeren moeten het zien als een hippe place-to-be (D3) Conatief Mensen lokken naar het restaurant op de daartoe bedoelde momenten
Wat Samenwerkingsverbanden met leveranciers (D1) Wij promoten leveranciers, net als zij ons promoten Speciale aanbiedingen (D1/D2) Vb. Bedrijven uit die buurt die een speciaal aanbod krijgen voor een zakenlunch Website (D2) Nieuws over het restaurant Delen van blogs/nieuwsartikels… over het restaurant Evenementen (D3) Vb. Food festivals Gentse zaken komen samen Vb. Burger Festivals
Acties
Evenementen Met evenementen willen we bijvoorbeeld verschillende zaken lokken naar het restaurant die hun eigen eten aanbieden. Hierbij zorgt Mille Neuf voor de locatie, als een soort place-to-be. Het is de bedoeling dat jongeren en jong-volwassenen de neiging hebben om naar het evenement te komen als ze het zien. Concreet betekent het bijvoorbeeld voor een burger-festival dat verschillende zaken zoals Ellis’ burger, Jack Foley’s, Pauls Boutique… naar het restaurant komen, daar hun eigen maaltijd voorbereiden en dat mensen naar het restaurant zelf komen.
Channels External channels Social media Websites Instagram pagina Facebook pagina Influencer marketing Websites Samenwerkingsverbanden Leveranciers promoten & omgekeerd Eigen website
Social Media
Influencers: Julie Van Den Steen
Influencers: Cesar Casier
Timing Januari Februari Maart April Mei D1 Openings-receptie Aanbod zakenlunch D2 Fancy dinner night D3 Burger-festival Pasta-festival
Budget Wat? Bedrag Influencers €200 per post Professionele camera €300 Website €600 (domeinnaam, VPN, content) Samenwerkingsverbanden /
Evaluatie Evaluatie van de evenementen Evaluatie van het publiek Hoe zijn de evenementen gegaan? Hoeveel volk kwam er? Waren mensen tevreden? … Evaluatie van het publiek Is het vooropgestelde doelpubliek bereikt? Evaluatie van de social media-campagne Is de social media campagne succesvol? Wat kan beter?