SterrenrestaurantNeuf Mille Gent

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sociaal infopunt- sociaal huis •Elke gemeente/stad is verplicht om een sociaal huis uit te bouwen Decreet Lokaal Sociaal beleid.
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Introductie tot de Horeca en Hospitality Industrie
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Presentatie nieuwe media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke.
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
STRATEGISCH – EN INVESTERINGSPLAN ALMA LOKO-AV | 29 NOVEMBER 2014.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Marketingcommunicatie
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Iedereen gebruikt social media.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Star Style Webshop van Sarah Nelissen. Marktanalyse Web + Beter overzicht + Sneller en efficiënter + niet buiten komen VS Store + Mogelijkheid tot Passen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Conferentie Digitale Hulpverlening Denny Mouqué en Jeroen van Emde Boas Stichting Korrelatie 19 mei 2010.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Welkom Open podium GERRIT Thema: LSP 13 maart 2014.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
LET’s get Social.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Bevraging streekproducten
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
IPadje op iPadje af 22 april iPadje op iPadje af 22 april 2016.
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
2017 – Digital Pixel Marketing
SPONSORPLAN POLAR TRIATHLON 2017
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
persoonlijk professioneel prettig
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Opdracht 1 communicatietheorie
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Minor Digital Marketing
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
Brasserie De Stoof bestaat nu iets meer dan een jaar… en het was een jaar met heel wat uitdagingen. Wat velen misschien niet beseffen is dat een zaak openen.
Help, ik ben een influencer!
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

SterrenrestaurantNeuf Mille Gent Corporate Digital Strategy Vincent Debaets, Florian Hespeel, Léontine Jacquemart, Louise De Witte & Margot Cami

Corporate identity & image Identity: wij zijn wij? Gents restaurant dat werkt met verse streekproducten Klassevol restaurant Image: wie willen wij zijn? Gents merk: geassocieerd met de stad Chique, maar toegankelijk restaurant

Positioning Gents kwaliteitsmerk Toegankelijk Het restaurant wil geassocieerd worden met de stad Kwaliteit van de streek die samenkomt Toegankelijk Klassevol restaurant, maar nog altijd betaalbaar Ook jongeren en jong volwassenen kunnen komen, ondanks dat het chique is

Segmentation Enabling linkages: Leveranciers, stad Gent, huurbaas Input linkages: Personeel (koks, opdieners, administratie, sous-chefs, sommelier, afwasser, zaalchef, poetsvrouw) Output linkages: Klanten Normatieve linkages: Jan Van den Bon, Publiek, Restaurant Horseele, Vrijmoed Diffused linkages: Media (nieuws, blogs, recensies,..), buurtbewoners

Segmentation Core targets Gentenaars (D1) Kennen de stad Mix van karakters (start-up, hipsters…) Klanten die graag klassevol gaan eten (D2) Willen vaak iets meer betalen Experience-minded Jongeren/jong volwassenen (D3) Minder budget Sociaal actief

Objectives Cognitief Attitude Conatief Mensen moeten weten waar het restaurant voor staat Attitude Het restaurant moet een merk zijn waarmee mensen zich associëren als Gentenaar (D1) Mensen van buiten Gent staan positief t.o.v. een restaurantbezoek (D2) Jongeren moeten het zien als een hippe place-to-be (D3) Conatief Mensen lokken naar het restaurant op de daartoe bedoelde momenten

Wat Samenwerkingsverbanden met leveranciers (D1) Wij promoten leveranciers, net als zij ons promoten Speciale aanbiedingen (D1/D2) Vb. Bedrijven uit die buurt die een speciaal aanbod krijgen voor een zakenlunch Website (D2) Nieuws over het restaurant Delen van blogs/nieuwsartikels… over het restaurant Evenementen (D3) Vb. Food festivals Gentse zaken komen samen Vb. Burger Festivals

Acties

Evenementen Met evenementen willen we bijvoorbeeld verschillende zaken lokken naar het restaurant die hun eigen eten aanbieden. Hierbij zorgt Mille Neuf voor de locatie, als een soort place-to-be. Het is de bedoeling dat jongeren en jong-volwassenen de neiging hebben om naar het evenement te komen als ze het zien. Concreet betekent het bijvoorbeeld voor een burger-festival dat verschillende zaken zoals Ellis’ burger, Jack Foley’s, Pauls Boutique… naar het restaurant komen, daar hun eigen maaltijd voorbereiden en dat mensen naar het restaurant zelf komen.

Channels External channels Social media Websites Instagram pagina Facebook pagina Influencer marketing Websites Samenwerkingsverbanden Leveranciers promoten & omgekeerd Eigen website

Social Media

Influencers: Julie Van Den Steen

Influencers: Cesar Casier

Timing Januari Februari Maart April Mei D1 Openings-receptie Aanbod zakenlunch D2 Fancy dinner night D3 Burger-festival Pasta-festival

Budget Wat? Bedrag Influencers €200 per post Professionele camera €300 Website €600 (domeinnaam, VPN, content) Samenwerkingsverbanden /

Evaluatie Evaluatie van de evenementen Evaluatie van het publiek Hoe zijn de evenementen gegaan? Hoeveel volk kwam er? Waren mensen tevreden? … Evaluatie van het publiek Is het vooropgestelde doelpubliek bereikt? Evaluatie van de social media-campagne Is de social media campagne succesvol? Wat kan beter?