Plexuz Leer effectief! RU Onderwijsdag 2018 Donderdag 1 februari 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Advertisements

ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Tim Versluijs Leerdoelen.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Gepersonaliseerd leren
Mediatheek en IVG.
Michel Visser Founder EesySoft
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Welkom op de informatieavond van groep 8!
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Return to Sender.
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
Bindend Studieadvies binnen TNW Hype of Hulp? Marieke Hofman, Studieadviseur Technische Geneeskunde.
Docentenmobiliteit: zinvol en mogelijk
Feedback Wat Soorten Door wie
Tip 7: wissel je werkvormen af
Google GoogleGoogle. GoogleGoogle GoogleGoogle GoogleGoogle.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Makkelijk leren, beter onthouden Adaptieve e-learning en toetsing.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
De repetitie is nagekeken… Hoe analyseer je de resultaten en zet je die om in actie? Utrecht,16 februari 2016 J.C. van der Net.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Van papieren naar digitale tentamens Angela Peters, stafmedewerker toetsing, IOO 16 oktober 2014.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Tutoraat, Mentoraat PSYCHOLOGIE UvA Waarom? Wat & HOE?
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Het project Begeleiding Startende Leraren
Interactief oefenen, formatief toetsen
Dineke Kasper studieadviseur
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Interactief oefenen, formatief toetsen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Een introductie van de nieuwe online plek
The Future Teacher 3.0.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Plexuz Leer effectief! RU Onderwijsdag 2018 Donderdag 1 februari 2018 Martijn van der Meulen

Aanleiding Veel stof in korte tijd Behoefte aan feedback/actionable insights (feedback als assessment for learning) Studie geneeskunde Veel studenten, gedreven Veel feitenkennis

Visie Studenten weten waar hun kennislacunes liggen Preventie; reactief  proactief / continu Bijdrage van docenten door de inhoud van onderwijs te verbeteren aan de hand van resultaten Het streven van Plexuz is om ervoor te zorgen dat betere dokters afstuderen van iedere Universiteit in Nederland

Achter de schermen Type vraag, onderwerp, uitleg O.a. spaced repetition learning Leeradvies algoritme

Timeline 2014 project gestart 2015 eerste prototype ontwikkeld 2015 okt pilot AMC 2016 StartUP program Radboudumc en SPIG 2017 apr start 2 pilots Proeftuinen ICT Radboudumc 2017 dec start doorontwikkeling met RU ICT en SURF

Functionaliteit Verbeter je kennis en oefen voor tentamens Volg je leerproces door resultaten direct in te zien Ontvang een gepersonaliseerd leeradvies, afgestemd op jouw kennisniveau Vergelijk je studieresultaten met medestudenten Maak studiegroepen en studeer samen met studiegenoten, altijd en overal Evalueer het leerproces van de klas of cohort op een kosten- en tijdsbesparende manier Bepaal en verbeter de inhoud van het onderwijs op basis van studieprestaties per onderwerp Deel werkgroepen in op spreiding in kennisniveau voor optimale kennisuitwisseling Maak toetsvragen en evalueer hoe deze bij de groep gemaakt worden

Proeftuin pilot 1 Farmacotherapie eindtoets ‘Pretoets’: vragen maken vanaf dag één Na 3.5 week: studenten ingedeeld obv resultaten in leerdoelen Na 4 weken: farmacotherapie eindtoets

Resultaten proeftuin Studenten enthousiast: handige app (altijd te gebruiken), direct feedback, stimuleert om te leren Ook buiten lestijd gestudeerd ‘Kruisbestuiving’ in deze opzet niet meetbaar Alle studenten hebben de FTE gehaald 

Proeftuin pilot 2 Cohort 2017-2018 jaarlaag 1 voor eerste toets Anywhere, anytime

Dashboard voor docenten Evalueer het leerproces van de klas of cohort Bepaal en verbeter de inhoud van het onderwijs op basis van studieprestaties per onderwerp Deel werkgroepen in op kennisniveau voor optimale kennisuitwisseling Maak toetsvragen en evalueer hoe deze bij de groep gemaakt worden Het g

Demo en brainstorm Welke functionaliteit is het meest interessant? info@plexuz.nl, martijn.vander.meulen@student.ru.nl