Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verslag TL3.
Advertisements

Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Docent medmec = Wil Adolfs
Les 7 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk = keuze keuze.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Leren = Concentreren I II III.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Onze doelen en visie in beeld
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Les 9 Wat gaan we doen? 1.Werkblad bespreken. 2.Film over de oude Grieken. 3.Schema bespreken. 4.Afsluiting.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Praktijkervaring en reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Begeleiden hoofdstuk 14 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk oktober 2015.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Kwaliteitszorg
Ondernemingsvormen.
Observeren en rapporteren
Voorbereiding dierentuin: bespreking van de ingeleverde verslagen
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Fictie 2.1 tijd.
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Kwaliteitszorg Les 4.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Jonas Wood.
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Informatieve teksten, interviewverslag
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Gesprekstechnieken Les 1.
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Gesprekstechnieken Les 6.
E-health domotica E-learning
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Hoe speel je de Pizza Game?
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Boekpresentatie.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Je eigen omgeving in beeld
gesprekstechnieken Les 2
ADL Les 1.
België: samenwerking met Nederland
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Gesprekken voeren Begeleiden hoofdstuk 14 VP15 Begeleidingskunde
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen
Project gamemarket Les 1.
Les 6: non-verbale communicatie
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2) Boek Zorgplan H7, paragraaf 7.7

Opdracht 1 Maak in 3-tallen en noteer je antwoorden: Wat is een ontvangst- en kennismakingsgesprek? Wat is het doel van een ontvangst- en kennismakingsgesprek voor een zorgvrager? Wat is het doel van een ontvangst- en kennismakingsgesprek voor een verzorgende? Wat is de standaardstructuur van een gesprek?

Opdracht 2 Maak in (dezelfde) 3-tallen en noteer je antwoorden: Wat ga je bespreken tijdens een ontvangst- en kennismakingsgesprek? Maak een puntenlijstje. Welke gesprektechnieken ga je toepassen tijdens een ontvangst- en kennismakingsgesprek voor een zorgvrager? Waarom? Maak van jullie antwoorden een mindmap Open/ gesloten vragen Indirecte vragen

Huiswerk Ga in groepjes van 3 een kennismakingsgesprek oefenen. Pas de gesprekstechnieken toe. Denk aan een begin en een eind van een gesprek. Het gesprek duurt minimaal 5 minuten. Film de gesprekken. Degene die filmt vult ook de observatielijst in (wiki) Iedereen moet 1x de rol van de verzorgende hebben geoefend Deadline vrij 28 okt: (in mapje; zie criteria voor inleveren verslag wiki) Antwoorden opdracht 1 en 2 Observatielijst Reflectieverslag (zie volgende sheet) Filmpje (meenemen naar les vrij 28/10)

Reflectieverslag Onderstaande uitgewerkt in een kort verslag (1/2 A4) Welke feedback kreeg je van de observant? Wat vond je hier van? En waarom? Wat ging goed tijdens het gesprek? (minimaal 2 punten) Wat kan nog beter? Hoe ga je er de volgende keer voor zorgen dat het ook echt beter gaat? (wees concreet!)