Workshop duikcomputers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Redactioneel schrijven Les 2
om deze presentatie uit te voeren
Een lessenserie van drie lessen
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Hoofdstuk 3: Duikleider, en dan?
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Beoordelen leermiddelen
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst September 2015
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Les cours de Français HB groep.
Vliegen als een vogel snel te leren gemakkelijk Leuk om te doen.
Technisch schrijven 18 november 2016.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
‘Je werk of je leven?’.
Model duikplan – niveau 1*-duiker
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Technisch schrijven 21 november 2016.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Netwerkspel voor inclusie
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
S/k/l interviewen.
Technisch schrijven september 2017.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Ze durven de taal die ik geef niet meer te gebruiken
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Digitaal wedstrijd formulier
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Welkom instructeurs!.
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Toetsing Vakdidactiek 2.
PROEVERIJ.
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Het tweede LOS-gesprek
Hoe speel je de Pizza Game?
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Decompressie en luchtplanning
Actieleren.
Cijferloos lesgeven bij talen
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Workshop duikcomputers

Welkom! In de Online Tour heb je gezien: > aandacht voor duikcomputer < aandacht voor tabel Wat betekent dat voor jouw lessen?

Werkblad ‘Transfer’ Aantekeningen Vragen Naslag na vandaag

Dynamisch duikplan: scharrelen planmatige voorbereiding biedt meer zelfvertrouwen en veiligheid dan zomaar het water in springen scharrelplan biedt toch alle ruimte tijdens recreatieve duiken Slide 3 van 16

Meerwaarde dynamisch duikplan Opdracht 1: Geef in tweetallen antwoord op de vraag: Waarom is het zinvol als jouw cursist met een dynamisch duikplan duikt? Noteer je antwoorden op het werkblad. Je hebt 5 minuten.

Dynamisch duikplan aanleren Handvat ontwikkeld: invulmodel als leerhulp (‘stappenplan’) als checklist Maak even kennis Slide 3 van 16

Meerwaarde dynamisch duikplan Opdracht 2: Vul het model-duikplan in. Bespreek welke aanvulling op het duikplan de instructeur beslist aan zijn leerling geeft. In groepen van vijf. Je hebt 10 minuten.

Aanvullen op model duikplan Het aanleren van veiligheidsbewustzijn bij de leerling, zodat hij altijd zijn persoonlijke factoren meeweegt bij het maken van het plan. Noteer op je werkblad. Slide 3 van 16

LTD-controle: link tussen plan en realiteit Enige dat nieuw is: het expliciete karakter ervan in de opleiding  in de lesboeken  in de vaardigheden

Inzoomen op LTD-controle de resterende Luchtvoorraad in relatie met omkeerdruk en minimale druk uit duikplan T de resterende duiktijd in relatie met maximale duiktijd uit het duikplan D de actuele duikdiepte in relatie met de maximale duikdiepte uit het duikplan.

Rood of groen? - 1 Omkeerdruk is de manometerstand waarbij je aan de terugweg begint. JA NEE

Rood of groen? - 2 Duikfles met 200 bar, 50 bar reserve, 20 bar voor opstijging. Wat is de omkeerdruk? 135 bar 65 bar

Rood of groen? - 3 De LTD-controle is met stip de belangrijkste procedure waarmee jij jouw eigen veiligheid en die van je buddy bewaakt! JA NEE

Rood of groen? - 4 Als een 1*D het schermpje maar af kan lezen, is het goed. JA NEE

Rood of groen? - 5 Ik verwacht als instructeur dat mijn leerling op basis van de informatie op de schermpjes een conclusie trekt en daar naar handelt. JA NEE

Typen, merken en soorten Duikcomputers zijn er in vele soorten. Hoe ga jij er als instructeur mee om als je leerlingen met (veel) verschillende typen duikcomputers naar de les komen? Slide 3 van 16

Welk doel  Wat voor les? Leerling oefent met generieke displays in de droge les vaardig in correct aflezen basale info van het display vaardig in kiezen juiste vervolgstap op basis van de afgelezen info Hiervoor nog geen eigen computer nodig.

Welk doel  Wat voor les? Leerling oefent samen met zijn instructeur in bedienen van de eigen duikcomputer vaardig in aflezen info vaardig in instellen vaardig in gebruiken (onder water) Hiervoor eigen computer nodig. Hulpmiddel: Checklist Duikcomputers

Nu eerst: generieke displays Doelen vaardig in correct aflezen basale info van het display vaardig in kiezen juiste vervolgstap op basis van de afgelezen info Werkvorm: Kahoot!

Log in! Pak je telefoon of iPad Ga naar kahoot.it Voer de PIN-code in: xxxx Wacht op de eerste vraag

Vaardig met de eigen computer Leerling oefent samen met zijn instructeur. Hulpmiddel: Checklist Duikcomputers

Meerwaarde dynamisch duikplan Opdracht 3: Bekijk de Checklist Duikcomputers. Noteer daarna op de flap ten minste drie manieren waarop je dit instrument zinvol kunt gebruiken. In groepen van 5. Je hebt hiervoor 10 minuten.

De zorgen van heden morgen… [nog invullen op basis van opbrengst]

Wat andere deelnemers zeiden: Top-3 Zorgpunten Hoe krijgen we de rest van de vereniging mee? Kunnen alle instructeurs zelf wel goed genoeg trimmen? Wordt het niet te moeilijk voor de leerling? Top-3 Positief Meegaan met de tijd is goed; leuk! Meer aandacht voor vaardigheden in de echte praktijk-context is goed Meer aandacht voor de duikcomputer is goed

Evaluatie Wat vond je het meest waardevol van deze workshop? Wat zou deze workshop nog beter maken? We ontvangen je feedback graag op papier.