Vervolgtraining masters 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Reflectie-portfolio beoordelen
Presentatie introductie BGL
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Criteriumgericht Beoordelen - beroepsbekwame toetsing – VELON 2014
SBC blok 3 TDI 2011.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Respons ervaringscertificaten beoordelen Aantal uitgezette certificaten: 81 Aantal teruggekregen certificaten: 45 Van 9 certificaten is bekend dat er geen.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Help Selina’s eerste les
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Studieadviesregeling
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Pemprl.
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
TRENDS 2014 Hafida
Studieloopbaancoaching
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Assessorentraining 2 Hannah Wielenga maart 2016.
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Hannah Wielenga januari 2017
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Hannah Wielenga januari 2017
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Het loopbaangesprek.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Hannah Wielenga februari 2017
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Vervolgtraining masters 2017
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Keuzethema: differentiatie
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Portfolio, Logboek en Casus
Boekpresentatie.
gesprekstechnieken Les 2
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Vervolgtraining masters 2018 5 maart 19 maart

Overzicht vervolgtraining masters vandaag: introductie het competentieprofiel van een master het assessment masters 19 maart oefenassessment met een masterstudent vervolgtraject naar certificering

Overzicht vervolgtraining masters april t/m …: afnemen van 2 masterassessments feedback en reflectie assessorendossier compleet maken certificeringsbijeenkomst peerassessment op basis van assessorendossier met drie uitgewerkte competenties (4, 5 en 8)

Trainingsdoelen Aan het eind van de training ben je: bekend met procedure, instrumenten en beoordelingsmodellen van het assessment masters In staat om relevante info te verzamelen uit portfolio, presentatie en CGI om pas daarna over te gaan tot weging en beoordeling in staat om een CGI te voeren met masterstudenten In staat om een integratief eindoordeel te geven, gerelateerd aan het competentieprofiel masters In staat dit oordeel schriftelijk en mondeling te onderbouwen en rapporteren In staat te reflecteren over de eigen assessorencompetenties

De essentie van het assessment proces, vastgelegd in een procedure meervoudige beoordeling op basis van meerdere resultaten die verwijzen naar oordelen vanuit verschillende invalshoeken geeft samenvattend waardeoordeel op basis van gelijktijdig en in samenhang waarderen van alle resultaten in relatie tot de standaard SBL-bekwaamheidseisen, niveau masters leidt tot het nemen van een verantwoorde en beargumenteerde beslissing.

De essentie van het assessment Assessmentinstrumenten Portfolio, Presentatie en CGI Aanteken- en beoordelingsformulieren Competentiebeschrijvingen met niveau-indicatoren WACKER STARR en LSD (tijdens CGI geen OMA)

Bachelor of Master: Wat maakt het verschil? beheersingsniveau een 8e competentie op onderzoeksgebied

Compentieprofiel master xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Compentieprofiel master Oefening 1: niveau masters in duo’s: invullen formulier kolom 1 20 min. Wat vinden wij bepalend voor niveau masters? plenair: uitwisselen 20 min. in duo’s: invullen formulier kolom 2 20 min. Wat staat er in het competentieprofiel masters? Overeenkomsten en verschillen met eigen ideeën? plenair: rapporteren 20 min. xxxxxxxxxxxxx

Competentieprofiel master xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Competentieprofiel master Oefening 2: vraagstelling in CGI individueel: lees de jouw toegewezen 20 min. competentie en noteer - Waar hoef je bij deze competentie niet meer naar te vragen? - Waar ga je vooral wél naar op zoek? - Welke ‘master’-vragen zou je daarbij stellen? in duo’s: uitwisselen en aanscherpen 20 min. plenair: rapporteren 20 min. xxxxxxxxxxxxx

Assessment master Overeenkomsten met het assessment bachelor xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Assessment master Overeenkomsten met het assessment bachelor De procedure De assessmentinstrumenten Verschillen met het assessment bachelor Het competentieprofiel (inhoud en vorm) xxxxxxxxxxxxx

Assessment master Oefening 3: gebruik aantekenformulier masters xxxxxxxxxxxxxxx 4/21/2019 Assessment master Oefening 3: gebruik aantekenformulier masters in duo’s: Invullen aantekenformulier voor de competentie die je bij de vorige oefening hebt gelezen. Noteer welke bewijslast je al hebt gezien en wat je wilt vragen (volgens STARR). In andere duo’s: controleer bij elkaar Is duidelijk welke bewijslast al in het portfolio is geleverd? Kun je STARR herkennen in de te stellen vragen? xxxxxxxxxxxxx

Vooruitblik 9 juni Voorbereiding: Herlees informatie basistraining (met name WACKER, STARR en LSD/OMA) Lees portfolio oefenstudent en maak aantekeningen (WACKER) (Her)formuleer een leervraag of aandachtspunt voor bij het oefenen van het CGI met een masterstudent Actualiseer je assessorendossier

Samenvattend waardeoordeel TERUG Uit: Aan de slag met assessment (Sinke, 2006, p.20) NB. Op p. 22 t/m 24 staan enkele uitgeschreven praktijkvoorbeelden.