nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Advertisements

Stappenplan animaties maken
Welkom bij de 4e workshop over:
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Workshop OGW in de klas..
Het geven van een workshop
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Ho 8: Portfolio.
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Lesbrief Jongerenprogramma
Lesbrief Jongerenprogramma
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Erfelijkheid.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
– examentraining schrijven & taalportfolio
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Xperience Liefde en relaties
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Toetsen? Doe het zelf!.
Praten over SEKS? Dat spreekt vanzelf!
© UNIEK IN DE KLAS.
Loopbaan en burgerschap les 2
Les 1: Introductie Marketing
Thema 4: Zo bereik je meer
Sleutels, codes en aanwijzingen
Beste Havo 4..
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Boekpresentatie.
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
Art & Design Productvormgeving.
Hoe leer je geschiedenis?
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Grenzen en identiteit: Rusland
Kritiek geven en krijgen
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV Evolutionair Denken nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV

opbouw van de workshop korte introductie van onze NWO module ‘Evolutionair Denken’ [15 min] introductie opdracht [5 min] groepen maken [5 min] creatieve fase [25 min] gluren bij de buren [10 min] evaluatie [15 min]

NWO module Evolutionair Denken CLV module duurt 6 weken, blokuur in de week eindigd met een toets ruim vooraf wordt het boek uitgedeeld met leeswijzer 2 opdrachten over de inhoud van het boek BBC documentaire; Lost tribes of Humanity (kijkwijzer) script opdracht (groepjes van 4, beste script wordt gezamenlijk verfilmd)

Leerdoelen (zie ook de opdrachten) kennis over; de evolutietheorie, de bewijzen en de gevolgen ervan vergroten samenvatten mindmap maken film kijken met een kijkwijzer samenwerken, feedback geven, voor jezelf opkomen, afspraken nakomen semi wetenschappelijk tekst omzetten naar beelden / script film maken: filmen, acteren, regisseren, decor maken/regelen, organiseren, film bewerken,

2016 ‘Seksuele Selectie’ Bedenk op basis van H2 van het boek hoe je het best in een kort filmpje kunt aantonen wat de rol is van seksuele selectie binnen het proces van Evolutie. Natuurlijk moet het filmpje te volgen zijn voor leken op het gebied van evolutie en dus moet je ook een beetje uitleggen over wat evolutie nu eigenlijk is. Het filmpje moet een kop en een staart krijgen; je kunt kiezen om het allemaal uit te leggen aan de hand van een voorbeeld of juist meer in algemene termen. Het mag max 8 minuten duren (zo van papier is dat natuurlijk slechts geschat). filmpje male competition / female choice

script opdracht conferentie vorm een groepje van 4 kies je thema: taal of geneeskunde beslis wat je gaat laten zien en hoe verdeel de A3 vellen in vakken teken in het vak de scène (locatie), schrijf ernaast wie wat zegt max 8 minuten film, kop en staart, lopend verhaal met voldoende uitleg [Ga je gang; 25 minuten de tijd]

gluren bij de buren... welke keuzes maakten zij? welke zou jij het best verfilmbaar vinden? waarom juist die? is het erg als er iets niet is uitgewerkt in het script?

evaluatie zijn er vragen? ga je dit zelf ook zo durven doen? vereiste randvoorwaarden? dekt het de SE/CE biologie stof?