Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Hoe zien de Horeca en het beroepsonderwijs er uit in 2018
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Presentatie introductie BGL
Atlant Werkend Leren Opleiden op niveau 1.
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Functiegericht en levenslang leren bij de brandweer
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Begeleiden van het B-leerproces
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Examinering Conferentie BTG HTVF
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
De rol van Kenniscentra in het Onderwijs »Peter Weisscher »Regioconsultant PMLF.
(Beroeps) Onderwijs in Beweging
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Van, voor én door het onderwijs.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Het belang van een stage
Workshop “Beoordelen”
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Het belang van een stage
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Plan van aanpak Ondersteuning Leerbedrijven
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg 17 juni 2014.
Verpleegkundig redeneren
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Keuzethema: differentiatie
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Uitwisselbijeenkomst 21 april Opleiden tot docent.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Cursus vrijwilligers werven
Informatieavond juni Informatieavond juni 2017.
Kwaliteitsverbetering BPV 2017
Kennis delen.
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
Plannen en optimaliseren
RECRON Keuzedeel Leisure Leefstijlen
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Maatschappelijke Zorg 21 februari 2017
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Hoofdstuk 2 Beginnend beroepsbeoefenaren werven en selecteren
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Stagecoach Eva Botman, adviseur praktijkleren
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Had je maar een vak moeten leren
Had je maar een vak moeten leren
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider

1 Jij als praktijkopleider 2 Beginnend beroepsbeoefenaren werven en selecteren 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? 4 Opleiden en begeleiden 5 Het leerproces bewaken en beoordelen 6 De BPV-periode evalueren

Rolmodel goede praktijkopleider Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Rolmodel goede praktijkopleider Verantwoordelijk voor leerproces in de praktijk Werken met je hart Met studenten meedenken Inlevingsvermogen en begrip tonen

Beginnend beroepsbeoefenaren zijn onder te verdelen in: Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Beginnend beroepsbeoefenaren zijn onder te verdelen in: BBL’ers (met leerbaan en arbeidscontract) BOL’ers (stagiairs)

Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Betrokkenen bij de BPV

Begeleidings- en beoordelingsinstrumenten Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Begeleidings- en beoordelingsinstrumenten Praktijkmap Beoordelingscriteria Portfolio

Ontwikkelingen in de retail Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Ontwikkelingen in de retail Winkelen 3.0 Faillissementen Beleving Hospitality Wat betekent dit voor de praktijkopleider? De nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe competenties. Je begeleidt je studenten bij het ontwikkelen van deze nieuwe competenties. Vul deze informatie eventueel aan met andere relevante ontwikkelingen die u in de retail ziet.

Ontwikkelingen in de arbeidsmarkt Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Ontwikkelingen in de arbeidsmarkt Minder functielagen Hogere eisen gesteld aan de functies Minder tijd en ruimte om te oefenen Groter accent op soft skills Wat betekent dit voor de praktijkopleider? De nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe competenties. Je begeleidt je studenten bij het ontwikkelen van deze nieuwe competenties. Je laat je studenten zoveel mogelijk oefenen en uitproberen op de werkvloer. Vul deze informatie eventueel aan met andere relevante ontwikkelingen die u in de arbeidsmarkt ziet.

Ontwikkelingen in het beroepsonderwijs Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Ontwikkelingen in het beroepsonderwijs 21e-eeuwse vaardigheden Keuzedelen Veranderende studenten Wat betekent dit voor de praktijkopleider? Je besteedt aandacht aan de 21e-eeuwse vaardigheden. Je bereidt je studenten zo goed mogelijk voor op wat de arbeidsmarkt straks van hen vraagt. Vul deze informatie eventueel aan met andere relevante ontwikkelingen die u in het beroepsonderwijs ziet.

21e-eeuwse vaardigheden Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider 21e-eeuwse vaardigheden

Jezelf ontwikkelen Eigen capaciteiten onderzoeken Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Jezelf ontwikkelen Eigen capaciteiten onderzoeken Vakbladen en vakliteratuur lezen Cursussen en trainingen volgen