Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider
1 Jij als praktijkopleider 2 Beginnend beroepsbeoefenaren werven en selecteren 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? 4 Opleiden en begeleiden 5 Het leerproces bewaken en beoordelen 6 De BPV-periode evalueren
Rolmodel goede praktijkopleider Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Rolmodel goede praktijkopleider Verantwoordelijk voor leerproces in de praktijk Werken met je hart Met studenten meedenken Inlevingsvermogen en begrip tonen
Beginnend beroepsbeoefenaren zijn onder te verdelen in: Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Beginnend beroepsbeoefenaren zijn onder te verdelen in: BBL’ers (met leerbaan en arbeidscontract) BOL’ers (stagiairs)
Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Betrokkenen bij de BPV
Begeleidings- en beoordelingsinstrumenten Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Begeleidings- en beoordelingsinstrumenten Praktijkmap Beoordelingscriteria Portfolio
Ontwikkelingen in de retail Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Ontwikkelingen in de retail Winkelen 3.0 Faillissementen Beleving Hospitality Wat betekent dit voor de praktijkopleider? De nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe competenties. Je begeleidt je studenten bij het ontwikkelen van deze nieuwe competenties. Vul deze informatie eventueel aan met andere relevante ontwikkelingen die u in de retail ziet.
Ontwikkelingen in de arbeidsmarkt Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Ontwikkelingen in de arbeidsmarkt Minder functielagen Hogere eisen gesteld aan de functies Minder tijd en ruimte om te oefenen Groter accent op soft skills Wat betekent dit voor de praktijkopleider? De nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe competenties. Je begeleidt je studenten bij het ontwikkelen van deze nieuwe competenties. Je laat je studenten zoveel mogelijk oefenen en uitproberen op de werkvloer. Vul deze informatie eventueel aan met andere relevante ontwikkelingen die u in de arbeidsmarkt ziet.
Ontwikkelingen in het beroepsonderwijs Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Ontwikkelingen in het beroepsonderwijs 21e-eeuwse vaardigheden Keuzedelen Veranderende studenten Wat betekent dit voor de praktijkopleider? Je besteedt aandacht aan de 21e-eeuwse vaardigheden. Je bereidt je studenten zo goed mogelijk voor op wat de arbeidsmarkt straks van hen vraagt. Vul deze informatie eventueel aan met andere relevante ontwikkelingen die u in het beroepsonderwijs ziet.
21e-eeuwse vaardigheden Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider 21e-eeuwse vaardigheden
Jezelf ontwikkelen Eigen capaciteiten onderzoeken Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider Jezelf ontwikkelen Eigen capaciteiten onderzoeken Vakbladen en vakliteratuur lezen Cursussen en trainingen volgen