Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Onze kernwaarden.
Platform Binnenmilieu Scholen Frans de Haas Arnhem 15 februari 2012.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Ouders en Kinderen Centraal
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
Hogescholen in Dialoog
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Ludo Daems.
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Kenmerken van een goed team
Maatschappelijke stage Studiedag VECON 3/4/2008 Jump Koch Chris Zwart CPS Onderwijsontwikkeling en advies Amersfoort.
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Handelingsgericht werken
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
NLT modules en excellentiebevordering
De Eigen Wijze eEn andere manier van werken
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
moderniseren van het curriculum.
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
Succesfactoren voor Top Teams
C. Molmans SOD-Opleidingen
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Ambassadeurs 28 augustus 2014 Agenda Mededelingen De organische organisatie Wvttk /rondvraag.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Werkweek Taalbrug Doelen  Uitdagingen aangaan  Motiveren en ondersteunen van elkaar  Doorzetten als het moeilijk is  Opdoen van nieuwe.
Ondernemend Vitam Een training in ondernemend werken op je locatie.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
Ondernemend gedrag VECON 14 juni 2016.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
Successen na 5 jaar BAS Van toen naar NU Een kleine greep………
Stimuleren van ondernemend gedrag
Coaching in regioleren
Bepaal jouw SuperPowers!
Het loopbaangesprek.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
In de EscapeRoom Met behulp van Monique & Kiki
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Kenmerken van een goed team
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Werkvorm Vergaderen op kleur.
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Ontwikkeling, wij als EBS
Heb jij ballen voor scrummen?
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
#Zorglokaal #Inspiratiedagkinderopvang
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Ik ben Kees Hommel, webmaster van de VECON. Dit spel is oorspronkelijk als kaartspel ontwikkeld door CPS. De digitale versie van dit spel is gebouwd door vier van mijn leerlingen. Het spel wordt door mij onderhouden en aangepast.

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Gratis beschikbaar voor leden van de VECON. Je vindt het spel via de website:

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Op de website zijn beschikbaar: Een docentenhandleiding Een uitgebreide beschrijving van alle ondernemerschapskwaliteiten

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Hoe zet je het spel in: Voorafgaande aan een PO op het gebied van ondernemerschap Na een klassikale introductie van de verschillende ondernemerschapskwaliteiten Maak eerst een groepsindeling van leerlingen, die elkaar kennen Leerlingen beoordelen eerst zichzelf, daarna een medegroepslid Leerlingen schrijven een evaluatie/verbeterplan Alles is als print beschikbaar

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Het spel kunnen bepalen Focussen Visie hebben, richting kunnen bepalen, doelgericht zijn, resultaatgericht zijn Reflecteren Kunnen leren van eigen ervaringen, tijd nemen voor reflectie, kunnen luisteren en vragen, feedback geven en vragen Loslaten Aanpassingsvermogen hebben, kunnen anticiperen, zich kwetsbaar durven opstellen, oplossingsgericht zijn

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Passie hebben Inspireren Passie tonen, ambitie tonen, creatief zijn, innovatiekracht hebben Successen vieren (Persoonlijke) mijlpalen aanwijzen en vieren, kansen aanwijzen, positieve aandacht geven, kunnen presenteren Vertrouwen uitstralen Overtuigd zijn van zichzelf, overtuigd zijn van de ander(en), kunnen motiveren, doorzettings-vermogen tonen

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Actief zijn en durven Aanpakken In actie komen, prioriteiten kunnen stellen, organi-satietalent hebben, beslissingen durven nemen Bewegen Gericht zijn op groei, flexibel zijn, proactief zijn, gericht zijn op continuïteit Lef tonen Kansen zoeken en benutten (analyseren), snel durven handelen, initiatief durven nemen, risico durven nemen

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Een teamplayer zijn Samenwerken Kunnen samenwerken, kunnen afstemmen, betrokken en solidair zijn, verantwoordelijkheden kunnen verdelen Verbinden Relatiegericht zijn, klantgericht zijn, kennis kunnen uitwisselen, kunnen netwerken Open staan Bereikbaar en aanspreekbaar zijn, sensitiviteit tonen, nieuwe dingen toelaten, onbevooroordeeld zijn

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel OK, live aan de slag! We bekijken eerst de BEHEERMODULE van de DOCENT.

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel En nu de LEERLING module:

Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel Vragen? Suggesties? Goed dat jullie hier waren!