Hoe speel je de Pizza Game?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Idee voor App Rob Schuit © 2013 Rob Schuit 1 Didac Rekenmagneet.
Advertisements

powerpointles 1 Nienke Kooistra College Blaucapel
Workshop OGW in de klas..
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Medmec04 – Engagement Les 5
Al doende leren training docenten
Les 34 Spreken – Ik houd mijn spreekbeurt
Informatie- avond groep 6
Begeleiden, hoe doe je dat?
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Onze doelen en visie in beeld
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Uitleg Supersaas en regels examen
Een aantal praktische toepassingen
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Alinea: kernzin + uitwerking
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Instructie geven en uitvoeren
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Beeld magazine.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
NSCCT Instructie groep 4
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
NSCCT Instructie groep 5
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Helpen bij huiswerk en plannen
Toetsing Vakdidactiek 2.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Gesprekstechnieken Les 6.
E-health domotica E-learning
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden les 1.
E health, Domotica en E-learning
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Cijferloos lesgeven bij talen
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

Hoe speel je de Pizza Game? Op de volgende slide klik je 2 keer. De eerste keer is om het rad te starten. De tweede keer is om het rad langzaam tot stilstand te brengen. Klik niet te snel achter elkaar. Dat houdt het spannend! En zorg altijd voor een andere uitkomst. Onthoud het nummer van de pizzapunt waar de opdrachtpijl naar wijst als het rad tot stilstand komt. Kijk op het menu welke opdracht er bij het nummer hoort en voer deze samen uit. Evalueer aan het einde van de les de opdracht met de klas. Tip: Smaakt de Pizza Game naar meer? Pas dan samen met de klas de opdrachten op het menu aan.

Opdracht Draai Stop!

Menu Prototype Leerlingen Docenten 1. Pizza Margherita – #fitgirl #fitboy Zorg voor minimaal 5 minuten beweging tijdens de les 5. Pizza Worst – Weet jij het? Raad aan het einde van de les wat het lesdoel was 2. Pizza Hawai – Nieuw perspectief Zet het klaslokaal samen in een andere opstelling 6. Pizza Vegetariana – Quiz master Maak zelf een toets met antwoorden over de lesstof 7. Pizza Salami – In het kort… Kies twee leerlingen die aan het einde een samenvatting van de les geven 3. Pizza Garnaal – Wat vind je er zelf van? Beoordeel en deel je eigen gedrag en werkhouding tijdens deze les Prototype 8. Pizza Fungi – Huh? Leg een onderdeel van de lesstof aan elkaar uit Bonus 4. Pizza Picanto – Durf jij het aan? Laat minimaal een halve klas elders in het gebouw werken

Desserts Prototype Extra opdrachten Opdrachten voor leerlingen: Bereid samen de volgende les voor Bedenk zelf de huiswerkopdracht Maak aan het begin van de les je persoonlijke leerdoel Kijk het huiswerk van je buurman na en geef feedback Bepaal zelf of je de les volgt Deel aan het einde van deze les een actueel vraagstuk met de klas Kies 2 leerlingen waar je weinig mee samenwerkt en vorm een groep van 3 Geef alleen positieve en specifieke feedback Beoordeel en deel je eigen gedrag en werkhouding tijdens deze les Opdrachten voor docenten: Evalueer het lesproces met (minimaal) 3 leerlingen naar keuze Bepaal één lesdoel en spreek deze uit Betrek een actueel thema in je instructie Geef 30 minuten klassikaal les en 20 minuten in debatvorm Geef progressiefeedback Laat leerlingen kiezen uit 3 werkvormen Leg deze les maximaal 5 minuten uit Geef geen huiswerk op Bonus: Laat één uur van dit vak vervallen Kijk de laatste 10 minuten iets leuks als de werksfeer goed is De klas beslist vandaag het thema voor de volgende les De docent controleert vandaag het huiswerk niet 10 keer de Pizza Game gespeeld? Leerlingen bepalen zelf één les Extra opdrachten De opdrachten in de Pizza Game zijn makkelijk te vervangen. Kies een van de opdrachten hiernaast, bedenk zelf een nieuwe opdracht, of beter nog, bedenk er samen met de klas een paar! Wil je een opdracht op het rad vervangen? Pas dan de tekst aan op het “Menu” in deze PowerPoint. Prototype

Tips Vragen stellen Tips Heb je vragen over de Pizza Game? Stuur dan een e-mail naar leerling2020@schoolinfo.nl. Bekijk deze site voor meer informatie Tips Oefen het draaien van het rad voordat je de les geeft. Zo zorg je dat het in 1x goed gaat. Wacht na de eerste keer klikken even totdat je nog een keer klikt. Zo draai je altijd een andere uitkomst en blijft het spannend voor de klas! Bekijk voor de les de opdrachten op het rad. Bedenk hoe je dit in de les kunt verwerken. Vervang opdrachten die niet van toepassing zijn of die niet nieuw zijn voor je klas. Ga het experiment samen met de leerlingen aan! Wat denken zij dat de opdracht betekent? Welke opdrachten willen zij zelf aan het rad toevoegen? Maak de leerlingen onderdeel van het leerproces!

Leerlab klassikale context Dit spel is tot stand gekomen tijdens het Leerlab Klassikale Context van Schoolinfo. Met dank aan en naar idee van: Citadel College Gymnasium Beekvliet Johannes Fontanus College St Vituscollege Teylingen College – Leeuwenhorst Waldheim-mavo De Pizza Game is vrij te gebruiken. Alle rechten blijven voorbehouden aan Schoolinfo.