Visie op leren Ontwikkelen en werken liggen in elkaars verlengde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Op koers met het Zelfmanagementkompas
Invloed vanuit professionele waarden Programma voor psychiaters.
SAMEN AAN ZET Van opbrengst naar werkaanpak.
Studievoormiddag HR-netwerk Vlaamse Overheid
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Moet je nog boontjes Een introductie tot ixtor Mens & Werk. Met kennis, passie , lef en nieuwsgierigheid werken wij keihard voor U.
COMPETENTIEONTWIKKELING
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Een theoretische verkenning
Deel anders, mijn organisatie
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Cursus Handelingsgericht Werken Passend Onderwijs 15 april 2014 – 13 mei Annemarie de Jong – Annemieke Beemster De Westfriese Knoop.
Jouw partner in de school Leuk, professionele ruimte, maar hoe neem je die? Congres CNV Schoolleiders 6 november 2014.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.

Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
De nieuwe Zweedse band Verminderen van de toediening van de zo nodig rustgevende medicatie.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Combinatiefuncties Doetinchem 15 november INLEIDING Voorstel ronde Waarom een visie ontwikkelen? Hoe het kwartiermakerstraject oppakken? Wat zijn.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Schoolvisie – E.O.P. EEN HECHT TEAM « Elke teamlid is nodig en heeft het goede voor! » Met de neuzen in dezelfde richting! Samenhang! Gelijkgerichte visie!
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Student: Frits Vermeulen Academiejaar: Stageplaats: Wiekslag vzw afdeling Kristal Stagementor(en): Tiene, Sandra & May Mijn stage in de wiekslag.
Observeren Les 3.
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Vertel me: wie ben je? Peter Berkers Summa Business Eindhoven Passionaris voor lob.
Talent in Ontwikkeling
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
Persoonlijk Leiderschap
Versterken positie van ervaringsdeskundigen binnen de organisatie
Antibioticaresistentie en teamleren
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
De collectieve ambitie
Richting geven aan Teamontwikkeling
Observeren Les 2.
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Ontwikkeling, wij als EBS
Richting geven aan Teamontwikkeling
Refereeravond Jeugdgezondheidzorg 10 april 2018
Observeren Les 2.
Observeren Les 7.
Leiderschapsontwikkeling
De doorbraak in zicht Onderzoek bij werkplekleren:
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Visie op leren Ontwikkelen en werken liggen in elkaars verlengde Talent en kracht bepalen ontwikkeling Eigenaarschap bij individu Wederzijdse afhankelijkheid (samen)

SLOW Cultuurontwikkeling: naar lerende organisatie Deelnemers: eerst MT, hoofden, staf en medewerkers Inhoud: Leren van en met elkaar samen leren, hoe gaan we met elkaar om (posse).

Voorbeeld WAT BEDOEL JE PRECIES? WAT IS ER PRECIES AAN DE HAND? HOE IS DAT VOOR JOU?

Wie ben ik?

SLOW hoofden De aanleiding Eenzaamheid Onzichtbaarheid

Het doel Ontwikkelen van groepsidentiteit Vormen van een posse Verbindend samenwerken

Maatwerk Externe trainer in verbinding met interne co-trainer Verbinding met alles wat er is Elke week terugkijken vooruitkijken Nazorg

Module 1 Inzicht in jouw zijn en de moed om te doen - Elkaar anders leren kennen - Bewustwording op je positie - Betrokkenheid - Kwetsbaarheid - Circus met het vrije kind

Module 2 Inzicht in je rol en de moed om te kiezen Integriteit Wederkerigheid Afhankelijkheid Behoedzaamheid Meezingen

Module 3 werken aan je rol en de moed om te doen Beïnvloedingsstijl Besluitvorming Observeren en reflecteren Sprookjes

SLOW Teamontwikkeling Module 1: Wie ben ik als mens? En wat verwacht ik!   Module 2: Welke kwaliteiten heb ik en hoe zet ik die in!  Module 3: Communiceren kun je leren Module 4: Van Rennen naar Runnen

Maatwerk en doorontwikkeling Samen met hoofd en medewerkers Waar staat het team en wat heeft het nodig Teammeting wel/niet Verslaglegging Doorontwikkeling op de werkplek Observatie Nazorg