Visie Team VZ Onderwijs op maat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Advertisements

Doelmatigheid in het mbo Optimaliseren op het kruispunt van belangen.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
De “ leraar” als rolmodel
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Nodig: passie in kennis en kunde, medewerkers en Learning by innovation.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Informeel leren en….. social media
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
De groene golf Mike Nikkels.
“Passend onderwijs op maat”
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
TOE AAN RUST ? ER IS STORM OP KOMST ! ontwikkelingen in het hoger onderwijs Frits Benjamins Storm in het Hoger Onderwijs KIB
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Evenwicht in sturing.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
EEN GRENSVERLEGGENDE HOGESCHOOL VOOR IEDEREEN.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Coaching week Rotterdam Academy.
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?

DIVERSITEIT BEINVLOEDT STUDIESUCCES Hoe daar mee om te gaan?
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Toekomstgericht onderwijs
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
V AN S TEUNPUNT NAAR K NOOPPUNT Erna van Bussel Ursela van Dijk.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
I Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012.
Ons leervermogen moet in de 5 de versnelling – maar hoe ? Pim Verheijen NSCU – bestuurslid / oprichter Cap Cloud - online platform voor performance, kennis,
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Formatief versus summatief
Werkveldbijeenkomst: De Zorg-opleidingen in een ‘nieuw jasje’
Kantelperiode in onderwijs en zorg?
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
Begeleiding bij Werkplekleren
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
Hoe gaan we hier vandaag mee verder?
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
Breinleren.
What is the meaning of? Student centered learning
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
If it doesn’t spread……it’s dead
De Wever Zorg Innovatie Centra
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Workshop: Wat verandert er voor mij?
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Info directievergadering
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Jolanda Rijnders en Janske Castelijns
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Inzetten van ervaringsdeskundigheid in armoede
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Heb jij ballen voor scrummen?
Cijferloos lesgeven bij talen
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Lennart Nooij & Linda Lemmens
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Visie Team VZ Onderwijs op maat

Aanleiding Nieuwe inzichten Flexibilisering

Growth vs Fixed mindset

https://www.vernieuwenderwijs.nl/growth-mindset-wat-waarom-en-hoe/ 

Visie (HILL) Zorgvrager en zijn omgeving zijn uitgangspunt voor het leren van de student.  URGENTIE!!!!!, just-in-time, van fouten leren, peer-learning, zelfmanagement (reflectie), Van wantrouwen naar vertrouwen

Zorgvrager en zijn omgeving zijn uitgangspunt voor het leren van de student.  * Je leert in de opleiding 'te zorgen dat.... * "just-in-time * Van fouten leren * Peerlearning * Zelfmanagement * Reflectie * Docent in de rol als coach * Intervisie

Bouwstenen HILL 1. Urgentie, hiaat & probleem 2. Zelfmanagement & learner agency (zelf keuzes kunnen maken) 3. Coöperatie, interactie & coaching 4. Hybride leren (variation is the key of learning) 5. Actie & kennisdeling (learning by doing, actief kennis opbouwen) 6. Flexibele leerruimte 7. Assessment as learning @ Assessment for learning (assessment als onderdeel van het leerproces, stressmomenten zijn meestal geen leermomenten)

HILL Je hoeft niet elke bouwsteen tegelijk aan te pakken. Je kunt accenten leggen.

Onderwijsvisie ROC Nijmegen * We stellen de ontwikkeling van onze studenten centraal en gaan uit van diversiteit  in talenten en leervragen. Daarom bieden we onze studenten keuzes en maatwerk.  * We anticiperen met ons onderwijs op nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt,  door voortdurend samen te werken met onze partners in de beroepspraktijk.  * We bieden onze studenten de kans om zowel hun persoonlijke, sociale als beroepsgerichte  vaardigheden te ontwikkelen, zodat ze zijn toegerust om te functioneren in  een snel veranderende samenleving en op een dynamische arbeidsmarkt.  * We stellen onszelf continu de vraag: hoe leren studenten het beste en hoe passen we  daar ons onderwijs op aan? We durven nieuwe wegen in te slaan met ons onderwijs

Vraag Hoe nemen we jullie mee