Marketing 2017 2018 Week 3 les 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Advertisements

De marketing-omgeving
STRATEGISCHE PLANNING
De omgevingsanalyse binnen het strategisch meerjarenplan
Het publiceren van onderzoeksdata Frits K. van Evert.
Geld verdienen met trends
Commercialisatie Fietsen
Opdracht Strategieontwikkeling
Geld verdienen met trends
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Swot analyse
Geld verdienen met trends
Les 3 Vandaag 1.Bekijken thuisopdrachten 2.Vragen over voorgaande stof 3.Links 4.FTP 5.Huiswerk.
De Toekomst Marketing.
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
International Business Adviser
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Informatie management HC2
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Sectoral Platform in Chemicals for Energy Efficiency Excellence (SPiCE 3 ) Ilse Forrez Advisor energy and climate SPiCE 3 project coordinator.
DAVID PINTO
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Direct Uitwerken concept DEM
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Nascholing Bedrijfseconomie
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 7 les 2.
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 1, les 2 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 2, les 2.
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 7 les 1.
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Consumenten-gedrag Het gezin
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Internationale handel
Marktonderzoek Marktonderzoek.
E-health domotica E-learning
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
E health, Domotica en E-learning
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
<naam bedrijf> & <naam school>
Zoönosen.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 3 les 2

Marketing 2017 2018

Toelichting link vakken MAN & MKT bij onderwerp Omgevingsfactoren Marketing 2017 2018 Waar zijn we? Toelichting link vakken MAN & MKT bij onderwerp Omgevingsfactoren Omgevingsfactoren Vragen?

Keuze & beschrijving van jullie bedrijf Marketing 2017 2018 1. Waar zijn we? Keuze & beschrijving van jullie bedrijf 2. Beschrijving sterktes & zwaktes (*) 3. Beschrijving doelgroep ================================= nu 4. Omgevingsfactoren (*) denk aan toelichting/argumenten Vb. “goede locatie” alleen is niet genoeg

Jullie gekozen bedrijf Marketing 2017 2018 2. Toelichting link vakken MKT & MAN bij onderwerp Omgevingsfactoren Marketing Management Omgevingsfactoren bekijken vanuit: Positie bedrijf/LG algemeen Jullie gekozen bedrijf

Marketing 2017 2018 Gebruik deze instructieles bij Marketing over Omgevingsfactoren als voorbeeld om stof bij vak Management eerder & beter te snappen! Andersom Gebruik stof uit MPO1 (blz. 51, 54 & 55) voor jullie SWOT-analyse bij onderdeel Omgevingsfactoren

3. Omgevingsfactoren EXTERNE factoren (niet/nauwelijks te beïnvloeden) Marketing 2017 2018 3. Omgevingsfactoren EXTERNE factoren (niet/nauwelijks te beïnvloeden) Publieksgroepen (nauwelijks) Marktgroepen (een beetje) Omgevingsfactoren (niet)

E cologische (klimatologische/geografische) P olitieke (juridische) Marketing 2017 2018 Omgevingsfactoren: “factoren die een organisatie beïnvloeden maar zelf niet beïnvloed kunnen worden” D emografische E conomische S ociaal-culturele T echnologische E cologische (klimatologische/geografische) P olitieke (juridische) FACTOREN

Inkomen, economisch klimaat, werkloosheid S ociaal-culturele Marketing 2017 2018 De omgevingsfactoren (“DESTEP’-analyse) D emografische Leeftijd, man/vrouw, aantal inwoners marktgebied, religie E conomische Inkomen, economisch klimaat, werkloosheid S ociaal-culturele normen & waarden, trends & hypes, religie

E cologische (klimatologische/geografische) Marketing 2017 2018 De omgevingsfactoren (“DESTEP’-analyse) T echnologische Afhankelijkheid van technologie Beschikbare technologie & trends E cologische (klimatologische/geografische) Milieu, klimaat, beschikbaarheid grondstoffen, trends, locatie P olitieke (juridichse) Wetgeving (lokaal, regionaal, nationaal), subsidies

Mercure Hotel Martiniplaza FC Groningen Marketing 2017 2018 D emografische E conomische S ociaal-culturele T echnologische E cologische (klimatologische/geografische) P olitieke (juridische) Mercure Hotel Martiniplaza FC Groningen

Go to www.menti.com and use the code 83 92 08 Marketing 2017 2018 Go to www.menti.com and use the code 83 92 08

Marketing 2017 2018 Bedenk met je groep een externe omgevingsfactor die, volgens jullie, belangrijk is voor jullie (gekozen) bedrijf + motiveer waarom!

Stap 1: Research / zoeken /filteren Marketing 2017 2018 Stap 1: Research / zoeken /filteren Stap 2: Is deze informatie bruikbaar ? Stap 3: Zo ja, gebruiken & toelichten waarom!

met ‘slimme zoektermen’ Marketing 2017 2018 Voor een bedrijf hoeven niet altijd alle omgevingsfactoren even actueel te zijn. Ook kunnen ze per bedrijf (zeer) verschillend zijn. met ‘slimme zoektermen’ ‘Handige websites & artikelen’

Marketing 2017 2018 3. Vragen