Chemie Overal 5e editie voor de TF

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Differentiatie in de klas
Advertisements

Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Methodepresentatie Pincode 5e editie
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Systematische Natuurkunde
goed voorbereid op het nieuwe examenprogramma Met Chemie Overal
Pincode Naam spreker 4/4/17.
Met Overal Natuurkunde
Pincode 5de editie vmbo bovenbouw
Wiskunde D bij Moderne Wiskunde
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Fundament Informatica
KNAG-onderwijsdag 10 december Haal meer uit de ICT van buiteNLand Hub Stohr en Maarten Boddaert
De nieuwe editie van buiteNLand Tweede Fase
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
De Geo 2e fase 4e editie Waarom, Wat en Hoe?.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
10e editie voor de Tweede Fase
Welkom.
De 10e editie havo-vwo OB.
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Noordhoff Uitgevers Talendag
Moderne Wiskundedag 8 maart 2012.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
NU ENGELS.
10e editie voor de Tweede Fase
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Aan u de keuze Paul Verhagen (uitgever) Theo Timmers (ICT-auteur) Raoul Majewski (auteur) De Nieuwe NaSk Overal.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Chemie Overal, 7 e editie (2017) Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans.
Een pedagogische focus op meten in het onderwijs DIVO Roger Standaert.
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Veranderingen t.o.v. 3e editie
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Opbouw nieuwe programma en mogelijke PTA’s Werkwijze nieuwe methode Doelen : –Leerlingen inleiden in de sociale wetenschappen –Leerlingen onderzoek leren.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Nieuw! Nectar 5e editie onderbouw
Differentiatie.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Presentatie EduCheck SOML
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Hoe krijg je de focus van de leerlingen op de chemie?
Kennisclip Web toepassingen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Nieuwe Natuurkunde begint in de onderbouw! Woudschoten 2006
“Context-concept in je eigen lessen”
Transcript van de presentatie:

Chemie Overal 5e editie voor de TF Mariëlle Douma & Lotte Oostebrink Scheikundestudiedag 10-04-2018

Programma Introductie Kennismaking met de nieuwe boeken Interactieve vragen Discussie Demonstratie digitale leeromgeving Wensen voor de toekomst (digitaal)

Chemie Overal 5e editie TF Folio

Reacties Ga op uw smartphone/laptop/tablet naar www.menti.com Vul de code 79 06 04 in Blader door de 4 havo en 4 vwo boeken Geef uw antwoorden op de vragen door via Mentimeter Wat valt u op in het algemeen? Wat valt u op ten opzichte van de vorige editie? Noem 3 sterke en 3 zwakke punten aan deze boeken. https://www.mentimeter.com/public/0488ff743b9673cfebfbb17bce0492e9

Digitale leeromgeving

Reacties Ga op uw smartphone/laptop/tablet naar www.menti.com Vul de code 98 25 01 in Beantwoord de vragen via Mentimeter Wat valt u op aan de digitale leeromgeving? Bijv. ten opzichte van het digitale lesmateriaal voor de 4e editie? Noem 3 sterke en 3 zwakke punten van de digitale leeromgeving. Indien van toepassing: wat zijn uw ervaringen met de digitale leeromgeving voor Chemie Overal 7e editie 3 havo / 3 vwo? https://www.mentimeter.com/public/ce51976bd7439e8b76d352323490e106

Wat zou u graag willen? Ga op uw smartphone/laptop/tablet naar www.menti.com Vul de code 69 25 5 in Beantwoord de volgende vragen: Geef door punten toe te kennen aan een bepaald onderwerp aan in hoeverre u belang heeft bij een interactieve digitale tool voor dat onderwerp. https://www.mentimeter.com/public/402f573b9bd80c547e0b5fe81a2f5f7c

Heeft u… m.douma@noordhoff.nl … vragen naar aanleiding van deze werkgroep of over Chemie Overal? … interesse in het auteurschap bij Chemie Overal? … interesse in deelname aan een klankbordgroep voor Chemie Overal? … andere vragen? Neem vooral contact op via: m.douma@noordhoff.nl

RESERVESLIDES

Kenmerken inhoudelijk Conceptuele benadering: contexten ondersteunen de theorie Heldere didactische structuur: theorie, opdrachten en experimenten Afsluiting met contexten, verdieping en keuzeopdrachten Differentiatie via routes in de opdrachten Niveauaanduiding bij opdrachten (A, B en C)

Wijzigingen t.o.v. 4e editie Vormgeving aangepast Leerstof herverkaveld Differentiatie in leerroutes Digitaal lesmateriaal is adaptief Docentenpakket online met dashboards voor het monitoren van de voortgang en resultaten Digitale toetsomgeving

Wijzigingen t.o.v. 4e editie Wegwijzer geïntegreerd in hoofdstukopening Leerdoelen toegevoegd aan begin paragraaf Contexten in aparte kaders met verwijzing vanuit een opdracht Overzicht begrippen toegevoegd in boek

Verschillen tussen havo en vwo Bij havo andere paragraafstructuur Verschil in opbouw en niveau van opdrachten Verschil in de gekozen contexten Deels andere experimenten Deels ander beeld Niveau van de opdrachten in de afsluiting

Adaptiviteit in lesmateriaal Alle opdrachten uit het boek interactief Verbetertip na fout antwoord bij gesloten vragen met uitwerking/antwoord na tweede poging Tips bij open vragen Extra remediërende opdrachten bij onvoldoende score op sleutelopdrachten Switchen van leerroute tussen paragrafen Studieadvies na oefentoets aan einde van hoofdstuk Extra oefening per paragraaf n.a.v. oefentoets

Switchen binnen paragraaf Extra remediërende opdrachten bij onvoldoende score (< 55%) op sleutelopdrachten in route B < 55% op B3, naar 1R Leerling gaat verder in route A Switchen tussen paragrafen Score op alle opdrachten bepaalt in welke route je de volgende paragraaf start < 55% naar lagere route > 80% naar hogere route > 55% en/of < 80% zelfde route

Extra bij online variant Meeste experimenten verfilmd Werkbladen bij alle experimenten Extra experimenten met werkbladen Toegang tot uitwerkingen Docent- en TOA handleiding (alleen docent) Digitale toetsomgeving (alleen docent)

Dashboards Voortgang en score van hele klas per hoofdstuk Score per paragraaf Overzicht van opdrachten die slecht gescoord zijn in de klas Voortgang en score per leerling bekijken Antwoorden opdrachten van leerlingen bekijken met mogelijkheid van feedback Ingrijpen in leerroute; opdrachten opnieuw laten maken Score op oefentoets met deelscores per paragraaf