Het leuke van communicatie, je doet het (meestal) met een ander.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
ontwerp - beheer - analyseer
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Wat is interactieve marketing?
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Plan-MER Oosterweelverbinding 26 juni Plan-MER OosterweelverbindingDavid Stevens Dienst Mer Inhoud 1.Doelstelling van het plan-MER  Wat is een.
Opdracht 25 IIIIk ga enkele informatie verzamelen over communicatie.
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
Welke trends komen terug
MMNM 2012 (Marketing) communicatie.
managen analyseren begeleiden adviseren organiseren creëren
Van concept naar realisatie
Cross Media.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Samenwerking door een pro-actieve benadering? Een onderzoek naar de succes- en faalfactoren J.J.P. van der Lee13 Maart 2008 Tussencolloquium.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Isabelle Bolluyt © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 3.
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
VRB Kennis in ICT 1 Kennis in ICT Richard Benjamins SWI Universiteit van Amsterdam.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
DE NIEUWE BEROEPSNIVEAU PROFIELEN
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Competentiegericht leren vmbo
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Studentencongres Reclame en PR.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Henk Vermeulen 2020 begint morgen -Toekomstprofielen in de mediasector.
TRAJEKT Samen kunnen we alles
Social media presentatie
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
TESLA MOTORS Paspoort.
Communicatie en Instumenten
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Onderzoeksvaardigheden
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 4.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
LET’s get Social.
Winkelstraat de Heurne
Kerntaken & Competenties
Wegen van waarden en randvoorwaarden
presentatie Geschiedenis van de computer en het internet
HELP! Beren op de omgevingsweg
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Internetmarketing en oefentoets
presentatie Geschiedenis van de computer en het internet
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
1.2 massamedia en internet
Communicatie.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Het leuke van communicatie, je doet het (meestal) met een ander

“Communicatie is een proces van tweerichtingsverkeer waarbij zender en ontvanger beiden actief kunnen zijn en van rol kunnen wisselen; communicatie wordt in deze optiek gezien als een interactief proces.” – Betteke van Ruler

Communicatie verandert razendsnel We gingen uit van de ZENDER Nu van de ontvanger We richtten ons op de massa Nu op one-to-one communicatie We wilden informeren Nu communiceren We ontwierpen logo’s Nu een visuele identiteit We dachten in tekst Nu in beeld We hadden een informatietekort Nu een overload We ontwikkelden communicatiemiddelen Nu concepten We communiceerden over producten Nu over merken We focusten ons op verkopen Nu op verbinden We zochten kopers van onze producten Nu fans van ons merk

Ontwikkelingen in het vak 1. Van offline naar online 2. TRANSPARANTIE 3. Geïntegreerde communicatie 4. eMOTIEMAATSCHAPPIJ 5. duurzaamheid 6. NETWERKMAATSCHAPPIJ 7. ACCOUNTABILITY

Communicatie als staffunctie

Communicatie als lijnfunctie

De communicatiemedewerker – functies en activiteiten Zes kerntaken van de communicatieprofessional volgens de Nederlandse beroepsvereniging Logeion: 1. Analyseren 2. Adviseren 3. integreren 4. creëren 5. Begeleiden 6. organiseren

Communicatie versus Marketing Verschillen in taakgebieden van de afdelingen Mogelijke taakverdeling tussen de afdelingen