Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Het schrijven van een practicum verslag
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Vraaggericht werken.
HGW en gesprekken met leerlingen
1.
Het verslag en het belang ervan
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Landbouwbreed Floracollege.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Workshop “Beoordelen”
Stage jaar Rianne Elderhuis.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Handelingsplannen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Gespreksvaardig-heden
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wjk.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Methodiek: Plancyclus
Opdrachten en eindopdracht
Studieloopbaancoaching
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Anders kijken, anders doen
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Didactiek Lesformulier.
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Honours programma: voor wie
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 11
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Werken in een arbeidsorganisatie
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
gesprekstechnieken Les 2
Feedback Reinier Geurts.
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
ADL Les 1.
Bronnenonderzoek.
Transcript van de presentatie:

Praktijktoets Eind LP 1 VP17U

Voorbereiding Je maakt samen een handelingsplan. Je krijgt deze week een casus. Lees deze goed, verdeel de taken/handelingen en maak het plan. Het document hiervoor vindt je in de one drive/groepsruimte. Je werkt het ziektebeeld kort uit en verwerkt in het verslag welke invloeden het ziektebeeld kan hebben op de persoonlijke verzorging en begeleiding. Welke aandachtspunten zijn er? Mail, 1 week van te voren, naar de docent (bij wie je de toets hebt) het handelingsplan.

Oefenen Bereid je vanaf week 42 voor tijdens de lessen aan de hand van de casus. Zoek de desbetreffende protocollen erbij en oefen hier mee. Tijdens de toets geven jullie samen (bijv. bed opmaken, wassen) of om de beurt (bijv. nr. 1 gaat tandenpoetsen, nr. 2 doet steunkousen enz.). Dit is ook terug te vinden in jullie handelingsplan.

Uitvoering van de praktijktoets Jullie zijn gastheer/gastvrouw voor jullie simulant (dit zijn 4e jaars leerlingen) Vang deze dus op en wijs hem/haar de weg. 15 min. van te voren aanwezig zijn. Denk om de hygiëneregels / regels van skills

Wij beoordelen op de volgende competenties: Werkproces 1.2: Biedt persoonlijke verzorging en observeert gezondheid en welbevinden Competentie: Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten. Op welke manier geef je ondersteuning aan de zorgvrager? Achterhaal jij de behoeften en verwachtingen van de zorgvrager en sluit je hierbij aan? Heb jij regelmatig gecheckt of de zorgvrager tevreden is? Competentie: Formuleren en rapporteren. Heb je correct, nauwkeurig en volledig gerapporteerd? Heb je vlot en bondig gerapporteerd?

Werkproces 1.3: Voert verpleegtechnische handelingen uit Competentie: Instructies en procedures opvolgen Voer je de handelingen volgens protocol uit? Werk je veilig en hygiënisch? Competentie: Materialen en middelen inzetten Gebruik je de juiste materialen op de juiste manier? Ga je zorgvuldig met de materialen om?

Werkproces 1.5 Begeleidt een zorgvrager Competentie: Aandacht en begrip tonen. Toon je belangstelling en begrip voor het fysieke en mentale welzijn van de zorgvrager? Kun jij je inleven in de gevoelens en standpunten van de zorgvrager? Heb je de zorgvrager met respect en geduld behandeld?

Na de toets / de beoordeling Evalueer met de zorgvrager, het feedback verwerk je in het verslag. Schrijf zelf een reflectie over gegeven zorg / jouw zorgvrager en met name jouw handelen. Doe dit direct na de toets, anders ben je het zo weer kwijt! Je kunt elkaar hier bij helpen, wat ging goed (duidelijk omschrijven) en wat zou je de volgende keer anders doen? Gebruik hiervoor formulier ‘Feedback formulier Praktijktoets 1 Beginnen met zorg’.

Maak er een verslag van: Voorblad Inhoudsopgave Inleiding Inhoud Handelingsplan Uitwerking van het ziektebeeld met de te verwachten zelfzorg tekorten. Kort verslag gegeven zorg Feedback simulant en mede student Eigen reflectieverslag. Kort verslag over de samenwerking Lever dit verslag uiterlijk een week na de toets in bij de docent die jou beoordeelt heeft.

Voldaan- of niet voldaan? Tijdens de praktijktoets vult de beoordelaar (4e jaars leerling) een beoordelingsformulier in en gebruikt een observatieformulier voor de handelingen. Na de handelingen ga je evalueren met zorgvrager Je geeft zelf aan bij de beoordelaar wat je goed vond gaan en wat je evt. anders zou doen de volgende keer en waarom. Jouw reflectie wordt vergeleken met de beoordeling. Jouw reflectie is dus erg belangrijk!. Na het inleveren van het verslag hoor je z.s.m of het voldaan is of niet voldaan.

Dus doen: Handelingsplan schrijven en 1 week van te voren bij de docent inleveren Voorbereiden / oefenen voor de praktijktoets Uitvoering praktijktoets Direct na de toets feedbackformulieren Verslag maken, uiterlijk week na de toets mailen naar docent.

Mailadressen: Linda  ha. swarts@noorderpoort. nl Renate  rrs Mailadressen: Linda  ha.swarts@noorderpoort.nl Renate  rrs.zwiers@noorderpoort .nl Zijn er nog vragen?