Examen SPL kerntaak 3 Periode 7 Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Workshop 3 deel 1: Marketing
Voorlichting Examinering Cohort oktober 2012 • Wat? • Hoe? • Waar? • Wanneer? • Diploma? • Vragen?
Van, voor én door het onderwijs.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
AUTOMOTIVE roc ter AA Commerciële opleiding Automotive
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Opleiden van medewerkers
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Business Marketing Management
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Het belang van een stage
Het belang van een stage
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Vernieuwing in het VMBO
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Klanttevredenheidsonderzoek
Informatie avond Leerjaar – 2018.
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Training: Cliëntsessies
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Training: Cliëntsessies
Dit is onze bedrijfsnaam
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Uw bedrijf en de groei.
Examen SPL kerntaak 3 CM JAM
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
5minutes GoHerbalife Login op
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
AFDELING 2 marketingbeleid.
Webcare Amber en Emma Webcare is het verlenen van service via Social media. Je gebruikt hierbij Social Media om vragen van klanten te beantwoorden maar.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 2 VM en AMI
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Examen SPL kerntaak 3 Periode 7 Marketing

Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak 3: Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Overweging om bromfietsen te gaan verkopen. Jouw functie: Junior accountmanager bij bedrijf Akoks Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: E-mail met productinformatie, productvoordelen en/of verkoopargumenten Bijgewerkt accountdossier Selectie van een veelbelovende account Uitgevoerd aftersalesgesprek Ingevuld klachtenformulier Per mail afgehandelde klacht Notitie met verbeterpunten Mailing (Uitgevoerde) presentatie Reacties op webcareberichten Ingevuld registratieformulier

Examenproject: JAM Kerntaak 3: Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice Werkprocessen Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit Behandelt klachten Voert promotieactiviteiten uit Voert webcare werkzaamheden uit Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: Informeren klant; Verzamelen info; Email; Klantdossier; Slotsysteem Aftersales gesprek; Klant kiezen; Voorbereiden Gesprek; Klantdossier Klachtafhandeling; Afhandelen klacht (per mail); Notitie met verbeterpunten Promotieactiviteit; Promotie face book; Taakverdeling Testdag (planning); Presentatie Webcare; Verzamelen berichten; Reageren Berichten; Registreren

Examenproject: vaardigheden laten zien! Werkprocessen Verzamelt klant-, product- en marktinformatie. Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid, en/of marktbewerking. Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Overweging om bromfietsen te gaan verkopen. Jouw functie: Commercieel Medewerker bij bedrijf Akoks Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: E-mail met productinformatie, productvoordelen en/of verkoopargumenten Bijgewerkt accountdossier Selectie van een veelbelovende account Uitgevoerd aftersalesgesprek Ingevuld klachtenformulier Per mail afgehandelde klacht Notitie met verbeterpunten Mailing (Uitgevoerde) presentatie Reacties op webcareberichten Ingevuld registratieformulier

Examenproject: CM Kerntaak 3: Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice Werkprocessen Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit Behandelt klachten Voert promotieactiviteiten uit Voert webcare werkzaamheden uit Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: Klantcontact: Deskresearch; Zakelijke mail; Klantdossier; Vitrinekasten Klantgesprek: Klant kiezen; Voorbereiden; Gesprek; Klantdossier Klachtafhandeling: Afhandelen klacht; (per mail); Ingevuld klachtenformulier Promotieactiviteit: Presentatie; Uitvoeren presentatie Webcare: Verzamelen berichten; Reageren Berichten; Registreren

Randvoorwaarden Account hebben aangemaakt bij SPL. Gebruik hetzelfde wachtwoord als voor je schoolmail! Printtegoed vooraf regelen!!! We gaan nu één maal printen Op alle producten moet je naam en klas staan in de voetnoot. Geen briefjes met vooraf gemaakte aantekeningen Geen telefoons/horloges! Op tijd! Aanwezig 8:50 (2018) Om 9:00 starten we, na 9:00 geen deelname meer! Houd je aan de inlevertijd. Geen andere websites/bronnen dan aangegeven. Altijd bij de uitwerking oorspronkelijke bron vermelden

https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/

Bestuderen Documenten op website! Bereid je voor door de website goed te bestuderen, maar neem vooral hierin ook de documenten mee die te vinden zijn op de website. Een aantal van deze documenten dien je namelijk te gebruiken tijdens het examen!!

https://www. stichtingpraktijkleren https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/intranet/commercieel-medewerker/

Commercieel medewerker

Accountmanager/ vestigingsmanager/ assistent manager internationale groothandel

Cijfers bedrijf en branche https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/intranet/commercieel-medewerker/marktinformatie/ Ga dit bestuderen!

Vervolg cijfers en branche info

Over het bedrijf Akoks

Klantprofielen. Een persona omschrijft de gemiddelde klant in die doelgroep.

Onder de link zit de site die geraadpleegd kan worden

Over omzet en winst doen wij geen uitspraken. https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/over-akoks/facts-en-figures/ Geschiedenis AKoks is een familiebedrijf. Het bedrijf is opgericht in 1921 in Niedorp door de grootouders van Alex Koks. Er zijn in totaal 30 medewerkers in dienst bij AKoks. Strategie In de toekomst wil AKoks de vestigingen uitbreiden naar België. Daarnaast wil AKoks de focus leggen op de verdere groei en ontwikkeling van de webshop. AKoks streeft naar het steeds verder vergroten van het aanbod in elektrische fietsen en accessoires. AKoks wil een voorloper zijn op het gebied van social media en nieuwe techniek. AKoks heeft een tweetal verkoopacties met bijbehorende campagnes die jaarlijks terugkeren: ‘de AKoks fietsdag’ en ‘TWEE voor de prijs van EEN’. AKoks streeft ernaar, dat deze acties in heel Nederland en België bekendheid krijgen. Verkooppunten Wij hebben vijf verkooppunten verspreid over heel Nederland. Er is dus altijd een bij u in de buurt. U kunt hier een fiets uitzoeken of een in de webshop bestelde fiets afhalen. Het distributiecentrum van AKoks is in Niedorp. Omzet en winst Over omzet en winst doen wij geen uitspraken.

5 verkooppunten geografisch

Site bevat webshop.