Examen SPL kerntaak 3 Periode 7 Marketing
Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak 3: Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Overweging om bromfietsen te gaan verkopen. Jouw functie: Junior accountmanager bij bedrijf Akoks Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: E-mail met productinformatie, productvoordelen en/of verkoopargumenten Bijgewerkt accountdossier Selectie van een veelbelovende account Uitgevoerd aftersalesgesprek Ingevuld klachtenformulier Per mail afgehandelde klacht Notitie met verbeterpunten Mailing (Uitgevoerde) presentatie Reacties op webcareberichten Ingevuld registratieformulier
Examenproject: JAM Kerntaak 3: Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice Werkprocessen Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit Behandelt klachten Voert promotieactiviteiten uit Voert webcare werkzaamheden uit Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: Informeren klant; Verzamelen info; Email; Klantdossier; Slotsysteem Aftersales gesprek; Klant kiezen; Voorbereiden Gesprek; Klantdossier Klachtafhandeling; Afhandelen klacht (per mail); Notitie met verbeterpunten Promotieactiviteit; Promotie face book; Taakverdeling Testdag (planning); Presentatie Webcare; Verzamelen berichten; Reageren Berichten; Registreren
Examenproject: vaardigheden laten zien! Werkprocessen Verzamelt klant-, product- en marktinformatie. Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid, en/of marktbewerking. Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Overweging om bromfietsen te gaan verkopen. Jouw functie: Commercieel Medewerker bij bedrijf Akoks Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: E-mail met productinformatie, productvoordelen en/of verkoopargumenten Bijgewerkt accountdossier Selectie van een veelbelovende account Uitgevoerd aftersalesgesprek Ingevuld klachtenformulier Per mail afgehandelde klacht Notitie met verbeterpunten Mailing (Uitgevoerde) presentatie Reacties op webcareberichten Ingevuld registratieformulier
Examenproject: CM Kerntaak 3: Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice Werkprocessen Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit Behandelt klachten Voert promotieactiviteiten uit Voert webcare werkzaamheden uit Opdrachten die je moet kunnen uitvoeren: Klantcontact: Deskresearch; Zakelijke mail; Klantdossier; Vitrinekasten Klantgesprek: Klant kiezen; Voorbereiden; Gesprek; Klantdossier Klachtafhandeling: Afhandelen klacht; (per mail); Ingevuld klachtenformulier Promotieactiviteit: Presentatie; Uitvoeren presentatie Webcare: Verzamelen berichten; Reageren Berichten; Registreren
Randvoorwaarden Account hebben aangemaakt bij SPL. Gebruik hetzelfde wachtwoord als voor je schoolmail! Printtegoed vooraf regelen!!! We gaan nu één maal printen Op alle producten moet je naam en klas staan in de voetnoot. Geen briefjes met vooraf gemaakte aantekeningen Geen telefoons/horloges! Op tijd! Aanwezig 8:50 (2018) Om 9:00 starten we, na 9:00 geen deelname meer! Houd je aan de inlevertijd. Geen andere websites/bronnen dan aangegeven. Altijd bij de uitwerking oorspronkelijke bron vermelden
https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/
Bestuderen Documenten op website! Bereid je voor door de website goed te bestuderen, maar neem vooral hierin ook de documenten mee die te vinden zijn op de website. Een aantal van deze documenten dien je namelijk te gebruiken tijdens het examen!!
https://www. stichtingpraktijkleren https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/intranet/commercieel-medewerker/
Commercieel medewerker
Accountmanager/ vestigingsmanager/ assistent manager internationale groothandel
Cijfers bedrijf en branche https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/intranet/commercieel-medewerker/marktinformatie/ Ga dit bestuderen!
Vervolg cijfers en branche info
Over het bedrijf Akoks
Klantprofielen. Een persona omschrijft de gemiddelde klant in die doelgroep.
Onder de link zit de site die geraadpleegd kan worden
Over omzet en winst doen wij geen uitspraken. https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/over-akoks/facts-en-figures/ Geschiedenis AKoks is een familiebedrijf. Het bedrijf is opgericht in 1921 in Niedorp door de grootouders van Alex Koks. Er zijn in totaal 30 medewerkers in dienst bij AKoks. Strategie In de toekomst wil AKoks de vestigingen uitbreiden naar België. Daarnaast wil AKoks de focus leggen op de verdere groei en ontwikkeling van de webshop. AKoks streeft naar het steeds verder vergroten van het aanbod in elektrische fietsen en accessoires. AKoks wil een voorloper zijn op het gebied van social media en nieuwe techniek. AKoks heeft een tweetal verkoopacties met bijbehorende campagnes die jaarlijks terugkeren: ‘de AKoks fietsdag’ en ‘TWEE voor de prijs van EEN’. AKoks streeft ernaar, dat deze acties in heel Nederland en België bekendheid krijgen. Verkooppunten Wij hebben vijf verkooppunten verspreid over heel Nederland. Er is dus altijd een bij u in de buurt. U kunt hier een fiets uitzoeken of een in de webshop bestelde fiets afhalen. Het distributiecentrum van AKoks is in Niedorp. Omzet en winst Over omzet en winst doen wij geen uitspraken.
5 verkooppunten geografisch
Site bevat webshop.