Kennismakingsspellen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Advertisements

Interactief Scholentoernooi Amsterdam ISTA. Inhoud presentatie • Wat is ISTA? • Breedband en ISTA • Waarom is dit een goed idee?
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Lesgeven en begeleiden
Projectweek.
Ik hou van Holland spel!.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Beelden om te kiezen Docentendag Politicologie Elly te Molder & Juul Willen Donderdag 31 oktober 2013.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 5 – Goed doen 2.0.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Project “Horizon Verbreden”
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Portfolio Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Spreekbeurt in groep 4.
KTWT module rekenen-wiskunde “Rekenen is leuker als je denkt”
Vermelding onderdeel organisatie June 3, Ontwerpen onderwijzen NVON publicatie: Onderzoeken en ontwerpen met 4-14 Ineke Frederik Wim Sonneveld,
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand
Voor de leerkracht INLEIDING
Spreekbeurt in groep 4.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
WELKOM.
Passend onderwijs.
Onderhouden bestratingen
WELKOM.
Aantrekkelijk formuleren
LOB Presenteer je stagebedrijf
Mijleer Les 1.
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
© UNIEK IN DE KLAS.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Les 1: Introductie Marketing
Sleutels, codes en aanwijzingen
Wegwijs Groep 8 Thema 5 Reizen en verkeer Introductieles: 30 minuten
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Parafilie Les 9.
volgende bladzijde terug
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Hoe speel je de Pizza Game?
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
Workshop 4: duurzaamheidsacties
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Lotgenoten Bijeenkomst 1.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Opdracht PowerPoint Maak een PowerPoint over jezelf.
ADL Les 1.
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Project gamemarket Les 1.
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Kennismakingsspellen Internationalisering Dr. Martijn Koops Martijn.koops@hu.nl edHUgames.nl

Startspel http://timer.onlineclock.net/ Regels Geef een verassende presentatie over een ervaring van de andere deelnemer. Vertel iets wat niemand hier weet over de deelnemer Level 1: Naam van de deelnemer + 1 verrassing melden: thema Sinterklaas Na afloop stemmen over verrassendste deelnemer Regels - Iedereen interviewt buurman/buurvrouw 1 minuut. Daarna in 30 seconden de ander presenteren. 1 minuut stemmen http://timer.onlineclock.net/

Een spel ontwerpen Jullie gaan zelf een opzet voor een spel bedenken aan de hand van de structuur: Wat moet het spel gaan doen voor je? Welke onderdelen zijn daarin belangrijk? Hoe hangen die samen? Welke randvoorwaarden zijn er? Op basis van Gamedidactiek

Kennismaken Wat moet het spel gaan doen? Bijvoorbeeld: Zorgen dat de deelnemers in beide landen elkaar bij naam kennen, elkaar herkennen, zodat ze elkaar kunnen aanspreken

Kennismaken Welke onderdelen zijn belangrijk? Namen kennen bij de gezichten: Afbeeldingen , video Namen bij de afbeeldingen

Kennismaken Hoe hangen die samen? Jim June Jane Jack

Kennismaken Randvoorwaarden Twee klaslokalen met smartboard en internet Alle leerlingen hebben een smartphone Mag 45 minuten duren

Een spel maken Nu brainstormen 1: Iets met kaartjes maken met foto’s van leerlingen, die aan juiste naam koppelen.. Hoe leren leerlingen in eerste instantie de namen? Voorstelrondje? Klein beginnen, groepjes van 10. Leerlingen in de klas kijken naar de live uitgezonden voorstelronde op het smartboard. Iedereen stelt zich kort voor. Eventueel opnemen, video.. Daarna Quiz doen om te overhoren, Padlet, andere klas beoordeelt.

Een spel maken Nu brainstormen 2: Telefoonnummers van de deelnemers verdelen in het andere land. Elkaar gaan opbellen. Deelnemers (gebelden) beschrijven zichzelf zodat de beller de matchende foto erbij kan zoeken. Bellers achterhalen ook specifieke informatie van de gebelde deelnemer. Daarna in de klas, per locatie, de deelnemers aan elkaar de gebelde persoon laten presenteren, met de foto erbij. Afsluiten met quiz: wie heeft de namen het beste onthouden?

Een spel maken DULVAFT Doel: Wat is het speldoel? Uitdaging: Waarom is dat uitdagend? Level Hoe maken we het langzaam steeds moeilijker? Voortgang Hoe ver is het doel genaderd? Autonomie Heeft de speler een keuze? Feedback Hoe weet de speler of het goed gaat? Thema Wat is de spelwereld? Staat het los van de werkelijkheid?

Een spel maken Doel: Zoveel mogelijk namen – foto’s combineren Uitdaging: Namen zijn nog niet bekend Level Eerst klein groepje? Eerst alleen, hulplijnen etc… hoeveel weet je van elkaar Voortgang Hoeveel deelnemers moeten we nog matchen? Autonomie Groepen mogen zelf strategie bepalen Feedback Quiz-Tool zoeken die score geeft Thema … hangt af van de tool?

Voorbeeld tool: Padlet https://padlet.com/koops/spook

https://learningapps. org/display. v=p5dxwz1ea18 http://ict-idee https://learningapps.org/display?v=p5dxwz1ea18 http://ict-idee.blogspot.nl/p/rubricering.html Quiz

Nu zelf aan de slag

Een spel ontwerpen Wat moet het spel gaan doen voor je? Welke onderdelen zijn daarin belangrijk? Hoe hangen die samen? Welke randvoorwaarden zijn er?