Resultaten 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Omstandigheidsverlof en verlof wegens overmacht
Advertisements

1.Voorstelling dienst slachtofferonthaal
Baarde en de goede Hoofdstuk 4: Onderzoeksontwerp
Rapport per arrondissement Reden van doorverwijzing Op het intakeformulier wordt aan de justitieassistent gevraagd om de feiten waarvoor de persoon verwezen.
Aanleiding auditverslag van 2011 achterstandenbeleid.
Onderwijs aan zieke kinderen. Onderwijs aan zieke kinderen Tijdelijk Onderwijs Aan Huis Info- en sensibiliseringscampagne vanaf februari 2012 Folder bestemd.
Eindwerk Vlas Stomaverpleegkundige 2004 Coudyser Tamara
Luca CUCINA ITALIANA Inleiding Thema avond Umbrië Nieuwe koks Umbrische wijnen nieuwsbrief.
School:Cbs het Kompas Groep:7-8 Project:Weidevogels
Ab Kan Restaurant beheerder.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Antwoord op vraag SOPO1-4
Klachtenbeheer binnen de FOD P&O
Indonesië.
CULTUREEL KAPITAAL ?????? Je eerste keer weet je niet wat je te wachten staat om dat je het niet kent. De eerste keer dat ik naar het toneel ging was.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:
Infosessie Brussel 7 en 12 december 2013 In samenwerking met ONE.
HAP en SEH: > 2 (?).
Hoofdstuk 14 Party Catering Srednja šola Zagorje.
WebHIS Call Manager 3.5.
Indonesië.
Nederland neutraal en België betrokken
Markthal in Amersfoort
Een wijze les voor jullie:
ROC dag Alfa College Taco Groenhuis.
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Vincent van Gogh.
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
 Om te kijken of je belegging echt beter is als je geld op de spaarrekening zetten, moet je het rendement berekenen.  Bij rendement wordt de winst vergeleken.
Infopunt Onderwijs Wat vragen ouders? “De juf zegt dat mijn kind niet mee is in de klas. Maar ik vind dat hij heel slim is! Kan ik mijn kind laten testen.
Distributie kengetallen
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Programma 1 Onderwijs, werk en Inkomen 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor (en meicirculaire)
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Nulmeting Jeugdbeleid van Eijsden-Margraten Marjolein Nicolaes Margraten februari 23, 2015.
MONITOR SOCIAAL DOMEIN Geheel Onderwerpen WMO algemeen WMO onderwerpen Financiën WMO Jeugd algemeen Jeugd onderwerpen Financiën jeugd participatiewet.
Cijfers asielcrisis VVSG VVSG - De Asielcrisis 1.Cijfers over de asielaanvragen 2.Cijfers over de opvang van asielzoekers OPMERKING: Vanaf 2016.
Een blik in de toekomst TOP ICT 1 versus TOP ICT 2.
Inspirazio Door Aniek, Eva en Sylvana. Inhoud -Wie zijn wij? -Waarom de naam Inspirazio? -Welk moodboard hebben jullie gekozen? -Wat is jullie logo? -Hebben.
Hoe gingen kinderen 100 jaar geleden naar school? Test je kennis! De grote Quizzzz.
1. 2 Cijfers woondiensten Korte historiek -Jul 2009: Start project ‘Wonen in de Stadsregio’ -Sept 2009: Opstart Wooninfopunt in Beerse, Oud-Turnhout en.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Automatic Delivery Rewards
constante kosten, variabele kosten en marginale kosten
Monitor sociaal Domein
Neus op - Neus af.
Brutowinst en nettowinst
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Cijfers asielcrisis VVSG 2016
Distributiebeleid.
Analyse adviesvragen 2015.
Cijfers asielcrisis VVSG 2016
Cijfers asielcrisis VVSG 2016
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Online tevredenheidsmeting
VOORLICHTINGSCEL Resultaten 2017
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen Overijse - 1 februari
constante kosten, variabele kosten en marginale kosten
Kato bruyneels, Lore Driessens
Economische kringloop
Incident fipronil: lessons learned
Cijfers asielcrisis VVSG 2016
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Info avond sectorkeuze 9 mei 2019
Transcript van de presentatie:

Resultaten 2017

KLACHTEN In 2017 werden 3.804 klachten geregistreerd Een toename van 4,2% tegenover 2016 (3.652) 93,3% behandeld < 30 dagen ! Stijging klachten: over fipronil zelf geen klachten maar tijdens deze periode hebben we wel klachten gekregen over eieren die geen code hadden. Klachten in augustus hebben geen invloed op het percentage dat binnen de 30 dagen is behandeld, als de maand augustus niet wordt meegerekend komt dit op 93,2%.

Klachten ontvangen op het Meldpunt

Top 6 klachten per categorie 2017 Opmerking i.v.m. stijging etikettering: mogelijks ook te maken met het fipronilincident, we hebben toen verschillende klachten gekregen over eieren die geen code hadden.

Evolutie klachten rookverbod / DWZ Rookverbod: onze klachten + klachten voor de FOD Dierenwelzijn: telkens doorgestuurd naar regio

Indeling per soort operator en per klachtencategorie Hoofdcategorieën Subcategorie Locatie Horeca Klein Hygiëne van lokalen en personen Restaurant Voedselvergiftigingen Café Fabricage- en bewaarmethoden Snackbar Contaminanten Pita Andere Pizzeria   Frituur Broodjeszaak Horeca Groot Kinderopvang RVT School Ziekenhuis Bedrijfsrestaurant Gevangenis Distributie Detailhandel met registr/toelating Grootwarenhuis Hoeveverkoop Nachtwinkel Etikettering Tabak Dierenwelzijn Migratie Voedingsupplementen, dieetproducten en vitaminen

Indeling per soort operator en per klachtencategorie

Horeca Klein: 1861 klachten

Horeca Groot: 123 klachten

Distributie: 1.558 klachten

VRAGEN 2017 In 2017 werden 8.870 vragen geregistreerd Een toename van 26,9% tov 2016 (6.987) 87,3% behandeld < 4 dagen 57,3% specifieke vragen (5.087)  voor meldpunt 424/maand (2016: 269/maand) waarvan 1.858 telefonische meldingen om een klacht in te dienen of door te verwijzen naar het klachtenformulier 42,7% vragen doorgestuurd (3.783)  betrokken dienst binnen het FAVV  andere instellingen Geen invloed van de maand augustus op de behandelingstijd, indien maand augustus niet meegerekend is behandelinspercentage < 4 dagen = 87,4% Grote stijging van vragen door vele vragen over vogelgriep, fipronil en we maken nu ook steeds een vraagnummer als we aan de LCE vragen of ze een klacht of zachte info wensen (deden we vroeger niet).

FIPRONILINCIDENT 2017 Klachten: 1 Vragen: 1345 (vnl. telefonische vragen) Klachten: moeilijk terug te vinden maar wij herinneren ons geen echte klachten omtrent de fipronil. We hadden 1 klacht i.v.m. de producten die van Lotus door de fipronil werden teruggeroepen in een bepaalde winkel nog zouden aanwezig zijn, maar hier ging het uiteindelijk om producten met een ander lotnummer. We hebben wel enkele klachten gekregen van mensen die ziek zijn geworden na het eten van eieren en volgens hun zou dit dan door de fipronil zijn, en naar aanleiding van de codes die de mensen moesten nakijken hebben we ook wel wat klachten gekregen van het feit dat de stempel op de eieren zou ontbreken (in totaal 5 voor de maand augustus). Ik weet niet of u ook de aantallen nodig heeft van de mensen die ziek zijn geworden, dit vraagt iets meer opzoekingswerk maar indien nodig kan ik hier ook nog kijken voor de aantallen. Vragen: is een ruwe schatting. Ik heb me hiervoor gebaseerd op de vragen van de maand augustus die gecatalogiseerd zijn onder ‘eieren’, idem voor de telefonische vragen. Met de 3 dagen van het callcenter zijn ook niet alle telefoons bij ons terecht gekomen

Mondelinge vs schriftelijke vragen

Top 7 vragen per categorie 2017 Vragen over eieren (1415) Vragen over fabricage- en bewaarmethoden (489) Vragen over hygiëne van lokalen en personen (431) Vragen over dierenziekten (314) Vragen over contaminanten (167) Vragen over mogelijke voedselvergiftigingen (118) Vragen over etikettering (92) Eieren: grote stijging wegens fipronilincident Dierenziekten: vogelgriep

Ons doel: de consument tevreden stellen De RTBF heeft een onderzoek uitgevoerd in december 2017: het FAVV-meldpunt = beste van de overheidsdiensten