Conversatietool leerlingenvervoer 25-12-2018
Indeling van de sessie Introductie conversatietool: wat is het en hoe werkt het? Met elkaar aan de slag! Terugkijken en vervolgacties
Introductie conversatietool Hulpmiddel voor het faciliteren van het gesprek in de driehoek van opdrachtgever, opdrachtnemer en reiziger Gemaakt voor en door mensen uit het doelgroepenvervoer in opdracht van het kennisplatform CROW Experts van vervoerbedrijven, opdrachtgevers, consultants en reizigers hebben het samen ontwikkeld Als aanvulling op andere hulpmiddelen als handboeken professioneel aanbesteden, informatie brochures voor scholen, informatiebijeenkomsten enz. enz.
Introductie conversatietool Er is een tool specifiek voor leerlingenvervoer en een voor het Wmo-vervoer, toepassen kost ongeveer anderhalf tot twee uur Kan ter voorbereiding op een aanbesteden kan ook als onderdeel van beheer of bij aanpassen van beleid; van 8 tot 80 deelnemers zijn er sessies geweest De tool is al weer enkele jaren oud, CROW denkt na over vernieuwing / vervolgacties Diverse aanpassingen aan de inhoud om goed aan te laten sluiten bij de praktijk in de gemeente of de regio
Conversatietool leerlingenvervoer
Conversatietool leerlingenvervoer Lees de instructie -> geef reactie/mening Vraag één ander om te reageren: verkennen en onderzoeken staat centraal Reactie op het gegeven antwoord: Wat valt je op in het antwoord? Waar wil je meer over weten? (Kort reactie van wie wil) Afsluiten van het item: actiepunt ja of nee? Volgende speler
Conversatietool leerlingenvervoer Onderzoekend, nieuwsgierig, ondersteunend en prikkelend naar elkaar toe! Oordeel uitstellen; luisteren en reageren op elkaar Stel vragen als: kun je dat beschrijven; wat houd je hierin bezig, hoe zie je eigen rol; waarom belangrijk; wie kan helpen enz.
Terugkijken en vooruitkijken Zijn er inhoudelijke interessante punten voor uw dagelijkse werk naar voren gekomen tijdens de toepassing? Wat kan er gedaan worden om de tool te verbeteren? Is dit interessant voor u om toe te passen?