Conversatietool leerlingenvervoer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
HGW en gesprekken met leerlingen
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Webkwesties webquest.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Personeelsessie LOKO.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Dynamisch Contracteren en beheren
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
De Bijbel, het meest verkochte boek….
Praktijkervaring en reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
MEEDOEN WERKT! PRESENTATIE participatiewet in opdracht van Min. SZW.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Een goede toetsvraag, dat doe je niet 1,2,3!
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Inclusie en Toegankelijkheid Wmo.Zo 3 december 2014 Gerry Vrielink Ruth Deddens.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Mondzorg - persoonsgericht
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Startpagina zonder foto
Onderhouden met Werktuigen en machines
Zoom in.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Beleid en regelgeving Les 3.
Instructie geven en uitvoeren
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Marktconsultatiedag 29 november 2017
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 4 mei 2017.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Marktconsultatiedag 29 november 2017
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Product van TU Delft, SEC
Limburgs doelgroepenvervoer
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Kwaliteitzorg Les 5.
Zoom in.
voor een samenleving met veerkracht
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Cijferloos lesgeven bij talen
Product van TU Delft, SEC
Waarden & normen.
Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Conversatietool leerlingenvervoer 25-12-2018

Indeling van de sessie Introductie conversatietool: wat is het en hoe werkt het? Met elkaar aan de slag! Terugkijken en vervolgacties

Introductie conversatietool Hulpmiddel voor het faciliteren van het gesprek in de driehoek van opdrachtgever, opdrachtnemer en reiziger Gemaakt voor en door mensen uit het doelgroepenvervoer in opdracht van het kennisplatform CROW Experts van vervoerbedrijven, opdrachtgevers, consultants en reizigers hebben het samen ontwikkeld Als aanvulling op andere hulpmiddelen als handboeken professioneel aanbesteden, informatie brochures voor scholen, informatiebijeenkomsten enz. enz.

Introductie conversatietool Er is een tool specifiek voor leerlingenvervoer en een voor het Wmo-vervoer, toepassen kost ongeveer anderhalf tot twee uur Kan ter voorbereiding op een aanbesteden kan ook als onderdeel van beheer of bij aanpassen van beleid; van 8 tot 80 deelnemers zijn er sessies geweest De tool is al weer enkele jaren oud, CROW denkt na over vernieuwing / vervolgacties Diverse aanpassingen aan de inhoud om goed aan te laten sluiten bij de praktijk in de gemeente of de regio

Conversatietool leerlingenvervoer

Conversatietool leerlingenvervoer Lees de instructie -> geef reactie/mening Vraag één ander om te reageren: verkennen en onderzoeken staat centraal Reactie op het gegeven antwoord: Wat valt je op in het antwoord? Waar wil je meer over weten? (Kort reactie van wie wil) Afsluiten van het item: actiepunt ja of nee? Volgende speler

Conversatietool leerlingenvervoer Onderzoekend, nieuwsgierig, ondersteunend en prikkelend naar elkaar toe! Oordeel uitstellen; luisteren en reageren op elkaar Stel vragen als: kun je dat beschrijven; wat houd je hierin bezig, hoe zie je eigen rol; waarom belangrijk; wie kan helpen enz.

Terugkijken en vooruitkijken Zijn er inhoudelijke interessante punten voor uw dagelijkse werk naar voren gekomen tijdens de toepassing? Wat kan er gedaan worden om de tool te verbeteren? Is dit interessant voor u om toe te passen?