Leidinggeven voor eerste verkoper

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
situationeel leiderschap
Advertisements

Professioneel sturen.
Sales Management 8. Motivatie en Training.
Vrijwilligers & motivatie
Organisatie & Personeel Hoofdstuk 1 Organisatie en organisatiestructuren Organisatie = samenwerkingsverband van mensen met een blijvend karakter gericht.
Leiderschap.
Hogescholen in Dialoog
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
The Human side of Enterprise Douglas Mcgregor. conventional view ► Het management is verantwoordelijk de productie elementen ► Werknemers moeten aangemoedigd.
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
DE PRAKTIJKERVARING Financiën en Begroting Katrien Callens, HR-verantwoordelijke.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 3 - Structure ‘Structure follows strategy’ (Chandler)
Hoofdstuk 7 - Style Verschillende invalshoeken (o.a. stijl van leidinggeven) autocratisch (autoritair) leiderschap democratisch leiderschap participatief.
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Leidinggeven en coachen
Opleiden van medewerkers
AFZONDERLIJK BLOK: - Er zijn mensen - Er is een organisatie
Begeleiden Management Verkoopspecialist.
Les 6 M&O Motivatie (5. 5) Besturing (8
De verschillende stijlen
Leidinggeven Logistiek supervisor
H2 Organisatiestructuur
Leidinggeven H4 Motiveren Logistiek teamleider.
Leidinggeven H2 Leidinggeven Logistiek supervisor.
Leidinggeven H2 Leidinggeven Logistiek teamleider.
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Personeelsmanagement
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Leidinggeven H3 Leidinggeven Filiaalmanager.
Management en leidinggeven
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
Management en leidinggeven
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 5 drs. S. van der Geest.
Organisatie & Personeel 5 atheneum. Hoofdstuk 4 Personeelsbeleid.
Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 2 drs. S. van der Geest.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Leidinggeven voor eerste verkoper Hoofdstuk 4 Personeel en planning.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Personeel en organisatie Hoofdstuk 5 Personeel. Inhoud 1 Organisatiestructuur 2 Functieomschrijving 3 Werving en selectie 4 Arbeidsovereenkomst 5 Personeel.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
ZESC – Situationeel leiderschap
Scholing en motiveren van personeel Organisatiecultuur en structuur
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Samenwerken en communicatie
Leidinggeven voor eerste verkoper
In gesprek over werkdruk
Leidinggeven voor eerste verkoper
Personeel Hoofdstuk 3 Ontslag.
Hoofdstuk 3: Leiderschapsstijlen
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Personeelsmanagement
LEIDERSCHAP © Dia van Berry Hagendijk.
Management en leidinggeven
Motiveren van Vrijwilligers
Leidinggeven Hoofdstuk 4 Motiveren.
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Veiligheidsprogramma’s toen…
Transcript van de presentatie:

Leidinggeven voor eerste verkoper Hoofdstuk 2 Leidinggeven

1 Aansturen 2 Leidinggeven 3 Werving en selectie 4 Personeel en planning

Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Lijn- en staforganisaties Taken leidinggevende Leiderschapsstijlen Motiveren Feedback Conflicthantering.

Lijn- en staforganisatie Hoofdstuk 2 Leidinggeven Lijn- en staforganisatie

Taken leidinggevende Beslissingen nemen Controle werkzaamheden Hoofdstuk 2 Leidinggeven Taken leidinggevende Beslissingen nemen Controle werkzaamheden Communicatie medewerkers Motivatie medewerkers Begeleiding medewerkers Organisatie werkzaamheden Conflicten oplossen Planningen maken.

Hoofdstuk 2 Leidinggeven Beslissingen nemen

Hoofdstuk 2 Leidinggeven Controleren Proces Eindproduct.

Hoofdstuk 2 Leidinggeven PDCA-cyclus

Groepsgericht leidinggeven Hoofdstuk 2 Leidinggeven Groepsgericht leidinggeven Specifiek Meetbaar Aanvaardbaar/acceptabel Realistisch Tijdgebonden.

Individueel leidinggeven Hoofdstuk 2 Leidinggeven Individueel leidinggeven Verantwoordelijkheid werknemer Bevoegdheid medewerker Salaris medewerker Carrièremogelijkheden werknemer Opleidingsmogelijkheden werknemer.

Hoofdstuk 2 Leidinggeven leiderschapsstijlen

Welke stijl bij welke werknemer? Hoofdstuk 2 Leidinggeven Welke stijl bij welke werknemer?

Hoofdstuk 2 Leidinggeven

Betrokken en bekwaamheid Hoofdstuk 2 Leidinggeven Betrokken en bekwaamheid Leidend Coachend Ondersteunend Delegerend.

STAR(R) methode Situatie Taak Actie Resultaat Reflectie. Hoofdstuk 2 Leidinggeven STAR(R) methode Situatie Taak Actie Resultaat Reflectie.

Hoofdstuk 2 Leidinggeven STAR methode

Typen leidinggevende Autoritair Democratisch Consulterend Hoofdstuk 2 Leidinggeven Typen leidinggevende Autoritair Democratisch Consulterend Laissez-faire Coaching on the job Taakroulatie.

managementtechnieken Hoofdstuk 2 Leidinggeven managementtechnieken

Effectief leidinggeven Hoofdstuk 2 Leidinggeven Effectief leidinggeven Deskundigheid leidinggevende Grootte organisatie Structuur organisatie Aard van het werk Deskundigheid medewerkers.

Balans bij effectief leidinggeven Hoofdstuk 2 Leidinggeven Balans bij effectief leidinggeven Spanwijdte Omspanningsvermogen.

Motivatiemiddelen Persoonlijke ontwikkeling medewerkers Hoofdstuk 2 Leidinggeven Motivatiemiddelen Persoonlijke ontwikkeling medewerkers Successen medewerkers Erkenning medewerkers Inzetten kennis medewerkers.

Dissatifiers Onvoldoende kennis / vaardigheden Te weinig feedback Hoofdstuk 2 Leidinggeven Dissatifiers Onvoldoende kennis / vaardigheden Te weinig feedback Gebrek aan uitdaging Onheldere doelstellingen Afhankelijk van anderen Gebrek persoonlijke waardering Intern slechte relaties Te hoge werkdruk Slechte beloning Slechte arbeidsomstandigheden Privéproblemen.

Ongemotiveerde werknemer Hoofdstuk 2 Leidinggeven Ongemotiveerde werknemer Komt te laat Is onverschillig Maakt steeds meer fouten Komt afspraken niet na Stelt taken uit Twijfelt aan nut van de taak Is vaak ziek Klaagt veel Legt de schuld bij een ander Wordt agressiever.

Hoofdstuk 2 Leidinggeven Soorten motivatie

Hoofdstuk 2 Leidinggeven

Zorg als leidinggevende voor ….. Hoofdstuk 2 Leidinggeven Zorg als leidinggevende voor ….. Taakverruiming Taakverrijking Jobrotatie.

Motivatietheorieën Motivatietheorie van Maslow Hoofdstuk 2 Leidinggeven Motivatietheorieën Motivatietheorie van Maslow X- en Y-theorie van McGregor Motivatie-hygiëne theorie van Herzberg.

Motivatietheorie van Maslow Hoofdstuk 2 Leidinggeven Motivatietheorie van Maslow

X- en Y-theorie van McGregor Hoofdstuk 2 Leidinggeven X- en Y-theorie van McGregor Theorie X: Medewerkers zijn lui, zij willen geen verantwoordelijkheid dragen. Je moet ze precies zeggen wat ze moeten doen en je moet ze scherp controleren. Theorie Y: Medewerkers willen graag werken, ze vinden het prettig om verantwoordelijkheid te dragen. Ze kunnen en willen zich ontplooien en ze willen hun eigen bevoegdheden.

Motivatie-hygiëne theorie van Herzberg Hoofdstuk 2 Leidinggeven Motivatie-hygiëne theorie van Herzberg Factoren die zorgen voor tevredenheid en plezier in het werk als ze op een positieve manier aanwezig zijn (motiverende factoren). Factoren die zorgen voor ontevredenheid als ze op een negatieve manier aanwezig zijn (hygiënefactoren of welzijnsfactoren).

Hoofdstuk 2 Leidinggeven