De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Samenwerken en communicatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Samenwerken en communicatie"— Transcript van de presentatie:

1 Samenwerken en communicatie
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie

2 Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren?
Taakopdrachten en instructie Begeleiden Feedback Positieve en negatieve feedback Feedback geven, vragen en ontvangen

3 1 Communicatie 2 Feedback, begeleiden en instructie 3 Werkoverleg 4 21e-eeuwse vaardigheden

4 Opdrachten Enkelvoudige taakopdracht Meervoudige taakopdracht
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Opdrachten Enkelvoudige taakopdracht Meervoudige taakopdracht Instructie

5 Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie
Begeleidingsproces

6 Introductiefase Kennismaking Introductiegesprek Introductieprogramma
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Introductiefase Kennismaking Introductiegesprek Introductieprogramma Eindgesprek.

7 Introductieprogramma
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Introductieprogramma Met welke werkzaamheden begint de collega? Wanneer start hij met de andere werkzaamheden? Op welke manier maakt de collega kennis met collega’s en eventueel met klanten?

8 LSD-techniek Luisteren Samenvatten Doorvragen
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie LSD-techniek Luisteren Samenvatten Doorvragen

9 Werkfase Instrumenten om dagelijkse werk in goede banen leiden:
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Werkfase Instrumenten om dagelijkse werk in goede banen leiden: Werkplanning Werkoverleg Planbord.

10 Begeleidingsgesprek Wat wil de collega gaan leren?
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Begeleidingsgesprek Wat wil de collega gaan leren? Wat verwacht jij van de collega en wat verwacht hij van jou? Maak afspraken over hoe en hoe vaak je contact met elkaar hebt. Wat is zijn werkervaring op het moment dat hij wat nieuws gaat leren? Wat weet hij van het assortiment van de winkel? Wat weet hij al van de branche?

11 Coachgesprek Wat is de huidige situatie? Wat ging er goed?
Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie Coachgesprek Wat is de huidige situatie? Wat ging er goed? Wat kan beter? In welke fase van de ontwikkeling zit je nu? Welke activiteiten heb je tot nu toe gedaan? Waar ben je tegenaan gelopen? Zie je nog problemen voor de toekomst? Welke ondersteuning heb je nodig?

12 Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie

13 Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie
Kenmerken feedback Moet uitgaan van het doel van de actie of het gedrag. De feedback moet geen waardeoordeel zijn. Geef feedback direct na de activiteit. Positieve feedback Complimenten Negatieve feedback Kritiek

14 Hoofdstuk 2 Feedback, begeleiden en instructie
Feedback geven


Download ppt "Samenwerken en communicatie"

Verwante presentaties


Ads door Google