Marketing 2017 2018 Week 2, les 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Advertisements

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Commercialisatie Fietsen
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Medmec 1 Herfst Les 5. Werken aan gebruiksaanwijzing Docent komt langs voor individuele feedback – Over je dummie – Over je gebruiksaanwijzing probleemformulering.
Social Media Audit.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Literatuur zoeken Workshop Literatuur Zoeken vrijdag 12 september 2014.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Gegevensanalyse Trajectdag 19 januari 2012 Steunpunt Jeugd.
Mijn Restaurant Opdracht ICT.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Minor Internet Marketing
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Gemaakt door Thiadney Jordan, Amir Hasani EXPORTADVIES amir.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Analyseren met de ROCspiegel.nl Analyseren Informatie Ordenen Sorteren Filteren.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Vestigingsplaatsonderzoek
Duurzaamheid in Gennep
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Social Media & Sport Deel I
Ondernemerschap E43.
Les 2: Van productie tot verkoop
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Van Opdracht tot Website
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Les 1: Introductie Marketing
Hoofdstuk 3 Kwadratische problemen
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 1, les 2 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 7 les 1.
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
beslist geen rocket science
Marketing Week 3 les 2.
Marketing & Management
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
Communiceren met knipperen
Les 2: Van productie tot verkoop
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 2, les 2

Vragen? Sterktes & Zwaktes Hoe nu verder? Kennischeck Marketing 2017 2018 Vragen? Sterktes & Zwaktes Hoe nu verder? Kennischeck

Jullie gaan als groep (‘adviesbureau’) een bedrijf/winkel analyseren. Marketing 2017 2018 Jullie gaan als groep (‘adviesbureau’) een bedrijf/winkel analyseren. Eindproduct is een ‘SWOT-analyse’

Go to menti.com and use the code Marketing 2017 2018 2. Sterktes & Zwaktes Go to menti.com and use the code 64 56 50

Marketing 2017 2018 S & W: directe invloed & controle O & T: niet!

Hoe kom je de Sterktes & Zwaktes te weten? Marketing 2017 2018 Hoe kom je de Sterktes & Zwaktes te weten?

Marketing 2017 2018 Opdracht: Probeer, in duo’s, binnen 5 minuten ‘zoveel mogelijk’ S & W’s te verzamelen

Marketing 2017 2018 Googlen Klantenreviews (bv. Iens.nl) Bekijken & vergelijken menu (prijs/assortiment) Restaurant zelf bezoeken (personeel/inrichting) Waar is het gevestigd? Makkelijk bereikbaar? Gratis parkeren? Wie zijn de concurrenten & waar zitten die?

Marketing 2017 2018 Waarom is een vergelijking met de concurrenten nuttig bij het bepalen van de sterktes & zwaktes?

3. Hoe nu verder? Marketing 2017 2018 Verder uitwerken sterktes & zwaktes Wat kun je verder al doen? Maken titelpagina / inhoudsopgave etc. / Inleiding Plaatje/foto bedrijf Kaartje (locatie) van het bedrijf

4. Kennischeck Marketing Stap 1: socrative.com Stap 2: Student Login Kamer naam / Room name: Toppers

Formulier vastlegging samenwerking Marketing 2017 2018 Inlevermap NELO Zondag 24 september 23.59 Wat? Formulier vastlegging samenwerking

Marketing 2017 2018

Marketing 2017 2018