Marketing 2017 2018 Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
De marketingmixstrategie
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Geld verdienen met trends
Kamer van Koophandel Haaglanden
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Commercialisatie Fietsen
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Marketing presentatie
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Reclame.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Evenementenorganisatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Detailhandelsmarketing
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Consumentengedrag en het koopbeslissingsproces
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Commercieel beleid en recht
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
2017 – Digital Pixel Marketing
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktsegmentatie en positionering
Les: H.3 Het marketingplan
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Dit is onze bedrijfsnaam
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Presentatie en marketing
Marketing Week 3 les 2.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)

Een doelgroep kunnen bepalen met behulp van gestelde criteria Marketing 2017 2018 Een doelgroep kunnen bepalen met behulp van gestelde criteria Een keuze kunnen maken in welk prijssegment je vakantiecentrum valt Bepalen hoe je als vakantiecentrum graag gezien wordt?

Marketing 2017 2018 Doelgroep 2. Prijs 3. Identiteit & Imago

Marketing 2017 2018 1. Doelgroep Een afgebakende groep personen waar een product, dienst, campagne of organisatie zich op richt

Een doelgroep bepalen: waarom? Marketing 2017 2018 Een doelgroep bepalen: waarom? # wanneer je weet welke media je doelgroep ‘gebruikt’, kun je je reclame/communicatie/promotie efficiënter inzetten # wanneer je weet wat de behoeften/hobby’s/interesses zijn van je doelgroep kun je hier beter & sneller op in spelen

Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen Marketing 2017 2018 Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen 1. Geografisch (*) Demografisch Sociaal-economisch Gedrag Nederland Leeftijd, geslacht Inkomen, opleiding Leefstijl, hobby’s & interesses

Marketing 2017 2018 2. Prijs Gaat hier nu om ‘prijsbeleving’ van de klant, niet om een prijs te bepalen! Go to www.menti.com en enter the code: 33 03 79

2. Identiteit & Imago Identiteit Imago Identiteit Marketing 2017 2018 2. Identiteit & Imago Wie zijn wij? Identiteit Hoe gedraag we ons? Hoe zien anderen ons? Imago Identiteit Het beeld dat de onderneming wil uitdragen Imago Het beeld dat de klant heeft over de onderneming

Ideale situatie ‘organisatie’ Marketing 2017 2018 Ideale situatie ‘organisatie’ Hoe gedraag we ons? Wie zijn wij? Hoe zien anderen ons? Identiteit = Imago

Het beeld dat de onderneming wil uitdragen Marketing 2017 2018 Het beeld dat de onderneming wil uitdragen “hoe de organisatie door de klant gezien wilt worden” Voorbeelden Kernwaarden organisatie: Betrouwbaar Ondernemend Vernieuwend Kwaliteit Innovatief Duurzaam Service Deskundig Betrokken Degelijk

In de praktijk Imago? Identiteit? Marketing 2017 2018 In de praktijk Imago? Identiteit? Aan welke kernwaarde(n) Met welke kernwaarde(n) denken jullie? wil de organisatie geassocieerd (gezien) worden? Kwaliteit & Service Goedkoop

Een Imago kun je op verschillende manieren beïnvloeden: Product Plaats Marketing 2017 2018 Een Imago kun je op verschillende manieren beïnvloeden: Product Plaats Prijs Promotie Personeel

Marketing 2017 2018 Product Plaats Prijs Promotie Personeel

Creëer beleving & sfeer! Marketing 2017 2018 Creëer beleving & sfeer!

Marketing 2017 2018