PV 13/01/14 doorlichting 2013-2014 evaluatie werkblad BOM ecoteam: februari energiemaand begroting 2014 AR3 080114
doorlichting Vragen/bedenkingen/opmerkingen Bij e-mail 100114 Lezing verslag op 7 februari 2014 om 9.15u GON-lokaal Verplicht aanwezig: directie en afgevaardigde SC wenselijk: afgevaardigden AR, DPB
Evaluatie BOM-model
Evaluatie BOM-model Gesprek onder collega’s (in groepjes: samenvatting in plenum) Introductie BOM-model in de klas Reacties van leerlingen? Gebruik van het werkblad BOM-model Positieve ervaringen (successen) Knelpunten of valkuilen (+ voorstellen) Bijsturing/aanpassing werkblad? Afspraken op schoolniveau: gebruik Vorm en inhoud
Ecoteam Februari energiemaand Acties op onze school Afspraken Voorstelling door Ben en Guy Dikketruiendag 14 februari 2014 Afspraken
Begroting 2014 Nieuwe copiër (8000 euro) Vaste kasten (35000 euro maar gefaseerd) Uitvoering in fases werd goedgekeurd door RvB en AV Prioriteiten voor fasering bepalen Fasering noodzakelijk wegens onduidelijkheid budget wegens eindafrekening bouw Borg + creditnota hoofdaannemer Ook dossier sanitair (speelplaats en kleuters: 40 000 euro indien subsidies overheid) Bestaande plannen herbekijken Beamers (4200 euro) Hardware ICT (3000 euro) BVH: kan begroting nog beïnvloeden Verslag doorlichting 7 februari 2014 Omwille van decretale verplichtingen Budget uitgaven Averbode Materialen SEO Handleiding voor kapstok leergebied Frans
Verslag AR3 080114 Verslag gepubliceerd Van AR naar het team Advies oprichting type 9 (M-decreet) Omschrijving doelgroep type 3 (M-decreet) Curatieve maatregelen Regeling verlofstelsels Lien Sels en Joeri Sempels
Omschrijving type 3 (M-decreet) Type 3 als… Op basis van gespecialiseerde multidisciplinaire diagnostiek met inbegrip van psychiatrisch onderzoek één van de volgende problematieken wordt vastgesteld: Aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit Een oppositioneel-opstandige gedragsstoornis De gedragsstoornis in enge zin, ‘conduct disorder’ Een angst- en stemmingsstoornis IQ > 60
Curatieve maatregelen geen advies Discussie blijft Dualiteit binnen het team (visie/herstel-straffen) Hoe verhoudt deze dualiteit zicht? Hoe sterk liggen meningen uiteen?
Beslissing directie zonder advies Individuele gesprekken Functioneringsgesprekken Eenvoudig model (bevraging + richtdocument) Einde (hopelijk) voor krokusvakantie Focus tijdens gesprekken Welbevinden leerkrachten (+ en -) Polsen naar bereidheid tot/om Van interventiegericht naar herstelgericht werken Literatuurstudie Individuele en/of teamgerichte nascholing Eigen/persoonlijke accenten
Maar ook dit Orde- en tuchtmaatregelen in de focus En ondertussen… Procedures en afspraken vastzetten Straffen volgens de regels van het spel Reminder ‘straffen’ nt vrijblijvend En ondertussen… Sneller multidisciplinair overleg Bij toenemend probleemgedrag Frequentie-intensiteit-duur Minder alleen handelen: geen succes, frustraties…
personeel Zie ook verslag AR3 Regeling LO (verlof Lien Sels) Interim 22/22 ASV klasondersteunend 1 x LO door Ben of Krista 1 x LO zelf voorzien of alternatief Regeling ½ ouderschapsverlof Joeri Interim 11/22 ASV Regeling in samenspraak met betrokkenen Zie verslag AR3 voor aandachtspunten
Varia Quiz op 15 februari: gaat niet door Afrekening wenskaarten: zie briefing Teambuilding donderdag 160114: zie bord Einde vergadering