‘Ieder kind is een kunstenaar ‘Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is er een te blijven als je groot wordt.’ Pablo Picasso
Dum vivimus vivamus, Jeroen Krabbé
Analyse kinderbeeldtaal Materiaal Inhoud Vormaspecten Meisje/jongen Spontaan/in opdracht Kleur
-Vanaf de realistische fase wordt de kindertekening steeds minder interessant -Ieder kind is een kunstenaar -Iedere puber zou verplicht twee uur per week thuis moeten tekenen -Een kunstvak moet altijd een verplicht vak worden in plaats van een keuzevak -Kinderen maken interessantere tekeningen dan volwassenen
Proefbeschrijvingen 6 aspecten (vormaspecten, inhoud, materiaal, jongen/meisje, spontaan/ in opdracht, kleurgebruik.) Beleving/herinnering Schrijfstijl Sterk punt
Autopictografie
Je gaat een autopictografie maken van je eigen oeuvre tot nu toe Je gaat een autopictografie maken van je eigen oeuvre tot nu toe. Je maakt hiervoor gebruik van eigen beeldmateriaal en herinneringen. De autopictografie laat beeldend werk zien van jaar 2 tot en met het heden. Je maakt zelf een selectie van werken op basis van kenmerkende aspecten van het werk. Een eigen beeldende ontwikkeling wordt zo zichtbaar gemaakt. Kies voorbeelden uit de perioden peuter, kleuter, groep 3 t/m 5, groep 6 t/m 8, onderbouw voortgezet onderwijs, bovenbouw. Iedere tekening in de autopictografie wordt beschreven op basis van visuele informatie + beleving/herinnering. Je kunt hiervoor de verschillende aspecten gebruiken die we hebben behandeld in de les. De totale autopictografie bestaat uit 6-8 tekeningen met beschrijvingen, een inleiding en slot. Voeg de tekeningen (gescand) bij, en lever de autopictografie in op je blog of in de les of postvak.
Uiterlijke inleverdatum: Woensdag 09-10-16
-Meenemen 2 tekeningen, gemaakt in de afgelopen weken Huiswerk: -Verzamelen woorden -Verzamelen Casussen -Blog up to date -Meenemen 2 tekeningen, gemaakt in de afgelopen weken