Workshop missies schrijven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het maken van presentaties voor op de computer.
Advertisements

Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
‘De Donkere Kamer van het Rijksmuseum’
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Het doen van onderzoek in klas 4
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Profielwerkstuk.
Portfolio presentatie
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Al doende leren training docenten
Hoofdlijn Communicatie
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
NLT modules en excellentiebevordering
Begeleiden, hoe doe je dat?
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Medmec04 Engagement.
Portfolio Presentatie
Customize!.
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Voor de leerkracht INLEIDING
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
What will you do to change the
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Direct Uitwerken concept DEM
Groep
Sleutels, codes en aanwijzingen
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
V4 – week
Marlon de Wilde | september 2018
VOORBEELD TITEL HIER  +   reiziger  SPECIALISATIE NIVEAU
E-health domotica E-learning

Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Je eigen omgeving in beeld
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Cijferloos lesgeven bij talen
...  +   reiziger  …  …  … ...  …  … missiecode: r.s.3.A.
VOORBEELD TITEL HIER  +   reiziger  SPECIALISATIE NIVEAU
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Workshop missies schrijven Expeditie Europa Workshop missies schrijven ELOS tweedaage, 24 maart 2017

Korte herhaling Expeditie Europa Portfolio in OneNote Skilltrees Missies Europaweek met scenario’s Leerlingcommissie

vandaag hoe ervaart de leerling Expeditie Europa uitleg missies schrijven verdelen missies schrijven! missies uitwisselen

hoe werkt Expeditie Europa voor de leerling?

leerling in Expeditie Europa voorbereiding: download Microsoft OneNote op iPad ontvangt een bestand met daarin: de vier skilltrees één ingevulde voorbeeldmissie ruimte om resultaten missies te plaatsen eindproduct + antwoorden op reflectievragen kan dit bestand delen met docenten

leerling in Expeditie Europa de leerling krijgt op verschillende momenten de kans om missies te kiezen in Europaweken in de reguliere lessen bij uitwisselingen de leerling scant de QR code voor extra informatie over de opdracht (missiebriefing) voor elke missie maakt de leerling een eindproduct en beantwoordt hij of zij de reflectievragen

leerling in Expeditie Europa de leerling zet de resultaten op OneNote en deelt het bestand met een docent deze geeft kort feedback, met een v/o beoordeling bij voldoende: aanvinken in de skilltree bij onvoldoende: aanvullen ca. 12 missies in een jaar

hoe schrijf je een missie?

overzicht elke missie bestaat uit: missiekaart missiebriefing missiegegevens (voor database) alle missies op www.expeditie-europa.nl missiekaarten worden geprint missiebriefing alleen digitaal

titel QR code naar leerdoelen, extra informatie en reflectievragen (de QR code hoef je niet te maken) illustratie (door leerlingen!) skilltree, specialisatie en niveau aantal personen missie-opdracht degene die feedback geeft en de missie aftekent vorm van het eindproduct in het portfolio missiecode en attributie illustratie

Groeten uit prachtig...  foto van ansicht + tekst  +   reiziger  spreker  3  1 schrijf een ansichtkaart aan een docent of medeleerling vanuit een buitenlandse bestemming.  foto van ansicht + tekst  de Europa-commissie CFEC 2.3.2.A afbeelding: Wikimedia Foundation

Use your 1337 skillz!  screenshot-verslag  je mentor  +  school  professional  intellectueel  2  1 laat zien wat je leert door in games of op internationale social media met mensen uit andere landen samen te werken.  screenshot-verslag  je mentor CFEC 4.2.1.A afbeelding: www.mcgamer.net

voorbeelden van collega’s Noorwegen wil een berg weggeven. Kan dat zomaar? Onderzoek hoeveel BigMacs je kan kopen voor een maandsalaris in verschillende Europese landen. Organiseer een wedstrijd trefbal tussen jouw klas en de uitwisselingsklas.

...  +   international  … …  … …  …  … missiecode: i.s.3.A

tips voor missie schrijven inspanning: 30 mins – 3 hr per leerling per missie wees creatief met het eindproduct essay, blog, screenshot verslag, gedicht, toneelstuk, ontwerp, maquette, film, vlog, lied, les, boekje, evenement, interview, schilderij, toets, spel, logo, kaart, infographic, poster, social media berichten, debat, verhaal, cartoon, ondernemingsplan etc. als het eindproduct niet digitaal is, zorg dat er bewijsmateriaal (foto/film o.i.d.) van gemaakt kan worden

tips voor missiebriefing schrijven zorg voor congruentie tussen leerdoelen en opdracht de reflectievragen worden door de leerlingen in hun portfolio gezet vragen die de leerdoelen verhelderen en de leerlingen erop laten terugblikken vragen die de leerling vragen om een persoonlijke mening vragen die de leerling op een nieuwe manier laten kijken naar de gemaakte missie

missiegegevens (voor database) invullen in Excel versiegegevens: missiecode (x.x.x.x) auteur(s) missie mailadres auteur(s) school laatste update missie (vandaag!) missiegegevens gebruik in Europaweek/vaklessen/uitwisseling info die op de missiekaart staat (eindproduct, aantal personen etc.)

missiecode gebruikt om elke missie te identificeren skilltree.specialisatie.niveau.abcd voorbeelden: r.s.2.A (missie A voor reiziger -> spreker -> niveau 2) p.o.3.C (missie C voor professional -> ondernemer -> niveau 3)

missiegegevens

verdelen missies

doelen verdelen missies voor (bijna) alle skills uit de eerste drie niveaus zijn er minimaal twee missies extra uitdaging: makkelijke missies al gekozen 

zo meteen A3 skilltrees op elke skill twee stickers groen (missie x.x.x.A) oranje (missie x.x.x.B) pak één sticker van een missie die je wilt schrijven klaar? Help anderen of pak een tweede sticker  niet klaar: maak later af

wat voor missie kies je? kan (maar hoeft niet) vakgerelateerd te zijn bekijk de skilltrees, en zie waar je goede ideeën bij krijgt laat je persoonlijke interesses je drijven

samenwerken verschillende manieren samen de hele missie schrijven elk een eigen missie schrijven en voor elkaar als klankbord dienen laat je eindproduct in ieder geval nalezen en verwerk de feedback voor het inleveren

missies schrijven

starten Je krijgt zo een link naar de map missies schrijven. Daarin zit: templates voor missiekaart, missiebriefing en missiegegevens deze presentatie (met skilltrees!) de oorspronkelijke CFEC-vaardigheden (alleen ter referentie) link naar inleverplek

als je missie af is ga naar de volgende link: https://www.dropbox.com/request/yYIufkjCSAr5hftTSuZG

startpakket missies schrijven https://tinyurl.com/gmejzuw

extra

Europaweek – planning 1e klas Dag Lesuur 1 Lesuur 2 Maandag Assemblee, introductie onderwerp Rolverdelen en inleven in de rollen Dinsdag Werken aan keuzemissies Dorpsbijeenkomst met COA en B&W Woensdag Voorstellen voor een gemeenschappelijk plan ontwikkelen Donderdag Gemeenteraadsbijeenkomst met stemming Vrijdag Met de klas het gemeenschappelijk plan afronden

Europaweek – missielijst 1e klas Soort missie Inhoud missie Skill Hoofd Gemeenteraadsbijeenkomst met stemming (filmen + beschrijven) Europeaan -> Journalist -> 1 (1.1.3) Gemeenschappelijk plan van opvang maken Professional -> Ondernemer -> 1 (4.1.3) Keuze Welcome Guide voor asielzoekers maken Europeaan -> Journalist -> 2 (1.2.3) Een vluchteling interviewen Reiziger -> Diplomaat -> 2+3 (2.1.3 & 2.2.3) Een protestpamflet of poster maken International -> Politicoloog -> 1 (3.1.1) Achtergrondverhaal van een vluchteling schrijven International -> Kosmopoliet -> 1 (3.1.3) Uitzoeken waar de vluchtelingen vandaan komen en via welke routes ze naar Nederland komen. Hier een infographic/kaart van maken. Europeaan -> Onderzoeker -> 1 (1.1.2) Een verhaal schrijven over de ophef in het dorp en de verschillende meningen die er zijn Professional -> Intellectueel -> 1 (4.1.1) Een belangrijke uitdrukkingen lijst maken van Nederlandse woorden/zinnen in minimaal 4 verschillende talen (met een groepje) Reiziger -> Spreker -> 1 (2.1.2)