Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Ken de omgeving van je school
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Workshop begripsvorming
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 7 – Gilden.
Voorbereid op Stage Les 4.
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
Door: Gerard Rozing (CvTE)
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Retrospective.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
1 Goede toetsen maken het verhaal compleet Emila Bijl RTTI als uitgangspunt voor toetskwaliteit.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Differentiatie.
Een tijdlijn maken met ICT
Communicatie Les1.
Leerdoelen en het Backward-Design-model
Mysterie: Moord op de Romanovs
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Door: Gerard Rozing (CvTE)
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
De juiste route naar het juiste doel
Financiële zelfredzaamheid
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
Bladzijde 91 van je tekstboek
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Kopen of huren Kopen of huren Nascholing Bedrijfseconomie
Kopen of huren Kopen of huren Nascholing Bedrijfseconomie
Vijfkrachtenmodel van Porter
Ondernemersvaardigheden
Kenmerken van het nieuwe examenprogramma
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Opties Tim Simons Trevianum scholengroep, Sittard Henri van den Hout
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Toetsing Vakdidactiek 2.
Historisch redeneren in combinatie met Taalgericht vakonderwijs
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Met behulp van formulieren
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Voor VWO, met behulp van een Symbaloo lesplan.
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Je eigen omgeving in beeld
Cijferloos lesgeven bij talen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Hoe kan ik het rendement van mijn leerprestaties verhogen?
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
FORMULEREN VAN LEERDOELEN
Transcript van de presentatie:

Handelsvormen Werkvorm: woordwiel

Planning workshop Welkom De opdracht Nabespreking Debriefing (inclusief docent- en leerlingdoelen)

De opdracht Per tweetal de volgende instructie: Scan de QR-codes met behulp van je smartphone en QR lees app en schrijf op de binnenste partities de bedrijven waarnaar de codes verwijzen. Lees goed door wat er via de link te vinden is. Probeer overeenkomsten en verschillen te vinden tussen de aanbieders of de afnemers en schrijf op welke overeenkomsten en/of verschillen dit zijn. Maak paartjes van 2 uitkomsten – welke overeenkomsten vind je? Schrijf op waarom je deze paartjes hebt gemaakt. Leg de paartjes in de binnenste ring van een woordwiel. Schrijf op een kaartje en leg in het midden van een woordwiel het gevonden centrale begrip neer.

Nabespreking Om expliciet leren naar voren te brengen is het belangrijk de juiste vragen te stellen, bijvoorbeeld: Hoe heeft je groep de opdracht aangepakt? Welke overeenkomsten en verschillen hebben jullie gevonden tussen de centrale begrippen (C2B, C2C, B2C, B2B)? Bij welk verschil was het niet helemaal duidelijk óf het een verschil was? Hoe kwam dat? Bij welke overeenkomst was het niet helemaal duidelijk óf het een overeenkomst was? Hoe kwam dat?

De opdracht - aansluiting Eindterm E2 uit het rapport van Boot (2014): “De kandidaat kan het marketingbeleid van een organisatie beschrijven, analyseren en alternatieven op hoofdpunten afwegen. Inhoud: het verschil tussen B2C, B2B, C2B en C2C-marketing” (Boot, 2014, p. 103) Eindterm CTVE (2016): “De kandidaat kan de verschillen tussen B2C, B2B, C2B en C2C- marketing noemen en uitleggen” (CVTE, 2016, p. 23)

Doelen (voor leerlingen) Beheersingsniveau Bloom Leerdoel (de leerling….): Memoriseren   Begrijpen kan het verschil verklaren tussen B2C, B2B, C2B en C2C-marketing kan aan de hand van voorbeelden die gaan over B2C, B2B, C2B en C2C-marketing, bepalen voor welke vorm is gekozen aan de hand van voorbeelden en verklaren waaróm dit zo is Toepassen Analyseren Evalueren Creëren Check doelen Doelen leerlingen

Doelen (voor docenten) kennis maken met de mogelijkheden voor het gebruik van QR-codes in de les bekend raken met de begrippen B2B, B2C, C2B en C2C