Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Telemarketing De 8e Flessenhals 2 Afspraken 10 Telefoongesprekken.
Advertisements

Opzet Pop toetst flexibel en competent
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Gesprekscyclus Quadraam
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
40 uur 2e semester eerste leerjaar
Voorbeeld uitwerkingen SPBS 2.0
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
De competente projectleider
Het Amphia ziekenhuis en de nazorg voor mensen met kanker
Multidisciplinair Overleg 2012 GDT Niet-GDT OPP.
Multidisciplinair Overleg 2013 GDT Niet-GDT OPP.
Jos van Hijfte 8 November 2007
DALTON compleet?.
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Workshop “Beoordelen”
Klinisch redeneren en evidence based practice
Datum naam 1 datum plaats Multidisciplinaire Richtlijn Preventie beroeps- slechthorendheid Juli 2007 naam persoon.
Multidisciplinaire samenwerking
Voorlichtingsavond Diabetes mellitus type 2
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Studieadviesregeling
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Pemprl.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Stage Huisartsgeneeskunde Master 1 Kristin Hendrickx Chris Monteyne.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Ergotherapie bij CVA Kwaliteitseisen of -wensen? Symposium Organisatie en financiering van de CVA zorg, op naar 2020 Theo van der Bom MBA, directeur-bestuurder.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Het toverwoord: Integrale Geboortezorg Sjoerd Terpstra Bestuurslid CPZ Senior beleidsadviseur ZN RvA PRN RvT GC Lombok.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Een goed begin! Integrale Intake. Integratie van zorg, sinds wanneer? Situatie in Almere van oudsher: 1 ziekenhuis en 1 aanbieder van 1 e lijnsverloskundige.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Fysiologische verloskunde in 2015 In vogelvlucht...
5 jaar EZP. Mw Jansen G1P0 MI: Diabetes gravidarum/ hypertensie / SSRI gebruik Ongeplande zwangerschap Bekend met borderline persoonlijkheidsstoornis.
Project Kanteling Wmo Dantumadiel/Dongeradeel Raadsbijeenkomst, 9 april 2013 Tom Kamsma.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Trekkingsrecht werkdruk CAO-VO Jo Simons, projectleider Arbo-VO juni 2009.
Rollen binnen het werkplekleren
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Een inclusieve samenleving vraagt inzet van talent.
3F maken van een verslag.
Functioneren en beoordelen
VSV HMC Activiteitenplan
Doelstelling Beoordelingsprocedure voor alle studenten met het opleidingsprofiel als basis Niet op basis van gevoel en relatie … maar op basis van criteria.
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Pathologie en ziektebeelden
Zonder context geen bewijs
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Zorg verlenen aan anderen
Inspelen op innovaties
Betere verbindingen met onderzoek
Leertaak: “Geschiedenis van de verpleegkunde” (3 uur 30 min)
Richtlijn mictiebeleid
De Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Voorlichtingsavond Diabetes mellitus type 2
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Transcript van de presentatie:

Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent De leiding nemen in een multidisciplinair overleg over een te starten individueel zorgtraject Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent

Inhoud informatieclip Examen-opdracht samenkomst van competenties van de verloskundige op eindniveau gegevens van een zwangere, en beleid met de zwangere, wetenschappelijk onderzoek, en klinische ervaringen van de verloskundige zelf. Oftewel: het toepassen van evidence based practice.

Titel van hoofdstuk of tussenpagina Hoofdstukken Titel van hoofdstuk of tussenpagina © several resources

Verschil met jaar 2 Student neemt voortouw nemen: Vraagt om leidinggevende en samenwerkingsvaardigheden Luisteren naar inbreng van andere disciplines, Verplaatsen in het perspectief van de ander, Onderbouwen van de eigen standpunten, Bewaken van de wensen en noden van de cliënt, Omgaan met verschillende standpunten en Besluitvorming

De opdracht

Wat gaat de student precies doen? 1 Kiest een zwangere met multidisciplinaire zorgvraag Inventariseert wensen en behoeften zorgvraag Stelt in overleg met cliënt en verloskundige het zorgpad op maat samen rekeninghoudend met richtlijnen en afspraken Hier kan bijvoorbeeld ook ‘Leidraad verloskundige zorg buiten de richtlijnen’ worden gebruikt.

Zorgpad

Wat gaat de student precies doen? 2 Overleggen zorgpad met stagebegeleider Overleggen zorgpad met meerdere disciplines, zoals een POP-overleg, een kraamzorgorganisatie, een MDO overleg met een VSV, een gynaecoloog, JGZ-medewerker of huisarts © Hooglanden.nl

Titel van hoofdstuk of tussenpagina ©KNOV/NVOG 2015 https://www.knov.nl/fms/file/knov.nl/knov_downloads/2414/file/KNOV_en_NVOG_Leidraad_Verloskundige_zorg_buiten_richtlijnen_ek.pdf Titel van hoofdstuk of tussenpagina

Wat beoordeelt de stagebegeleider en hoe gaat dat in zijn werk? Beoordeling tijdens het MDO Aspecten leiderschapskwaliteiten en cliëntparticipatie zijn belangrijk

Titel van hoofdstuk of tussenpagina Beoordelingsformulier KET 14 onderdeel A + B Titel van hoofdstuk of tussenpagina

Titel van hoofdstuk of tussenpagina Beoordelingsformulier KET 14 onderdeel A + B Titel van hoofdstuk of tussenpagina

Titel van hoofdstuk of tussenpagina Beoordelingsformulier KET 14 onderdeel C + D Titel van hoofdstuk of tussenpagina

Titel van hoofdstuk of tussenpagina Observatielijst voor andere deelnemers van het overleg: Titel van hoofdstuk of tussenpagina

Tot slot 1/2: Stagebieder beoordeelt student via Scorion Student schrijft samenvatting Student nodigt docent van AVAG uit Tweede beoordeling vindt plaats vanwege examen/eindniveau Docent leest toelichting stagebieder en neemt dit mee in oordeel Cijfer wordt bepaald door gemiddelde van 2 beoordelingen Bij grote verschillen neemt docent contact op met stagebieder

Tot slot 2/2: Stageopdracht KET 14: leiding nemen in een multidisciplinair overleg over een te starten individueel zorgtraject. Vragen: student kan vragen stellen aan docent van semesterteam 4.2 Stagebegeleiders van studenten aan de academie in Amsterdam kunnen altijd met hun vragen terecht bij stagebureau.vaa@inholland.nl en stagebegeleiders van studenten in Groningen bij stagebureau.vag@inholland.nl