Direct E-Mail: aftrap C-propedeuse, studiejaar 2012-2013, blok 3 08/09/2018 Direct E-Mail: aftrap C-propedeuse, studiejaar 2012-2013, blok 3 naam docent:
Programma van vandaag Voorstellen Introductie course DEM 08/09/2018 Programma van vandaag Voorstellen Introductie course DEM Wat gaan jullie doen? Competenties en indicatoren Beoordeling Literatuur Inhoud, planning, organisatie Afspraken
Wat gaan jullie doen? Theorie bestuderen Aan de slag met de opdracht: 08/09/2018 Wat gaan jullie doen? Theorie bestuderen Aan de slag met de opdracht: “Bedenk een marketingcampagne voor een bedrijf, leg dat vast in een communicatieplan waarin de Direct E- Mail centraal staat, bedenk de DEM en realiseer de DEM.”
Competenties en indicatoren (1) 08/09/2018 Competenties en indicatoren (1) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Ana1.1 Je kent de belangrijkste principes van direct marketing 2.0 en past ze toe in je DEM Ana1.2 Je analyseert bestaande DEM’s en verbindt hieraan conclusies voor je eigen DEM
Competenties en indicatoren (2) 08/09/2018 Competenties en indicatoren (2) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Ont1.1 Je ontwerpt creatieve concepten in overeenstemming met je creative brief (=campagne/communicatieplan). Ont1.2 Je motiveert en beargumenteert de gemaakte keuzes bij het tot stand komen van je DEM.
Competenties en indicatoren (3) 08/09/2018 Competenties en indicatoren (3) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Rea1.1 Je segmenteert je klantenbestand overeenkomstig je doelgroepen waarbij je meerdere criteria gebruikt. Je kunt hierbij de theorie over databases correct toepassen. Rea1.2 Je schrijft doelgroepgerichte teksten volgens de opgegeven richtlijnen. Rea1.3 Je maakt verschillende versies van je DEM en test en verstuurt deze. Je houdt hierbij rekening met de specifieke eisen van verschillende e-mailclients. Rea1.4 Je zorgt er voor dat de inhoud van de mail persoonlijk is en dynamisch geladen wordt uit een gegevensbestand, en daarbij afgestemd is op de doelgroepen
Competenties en indicatoren (4) 08/09/2018 Competenties en indicatoren (4) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Eval1.1 Je meet de respons en kunt deze gegevens interpreteren.
Competenties en indicatoren (5) 08/09/2018 Competenties en indicatoren (5) Competenties: analyseren, ontwerpen, realiseren, evalueren, communiceren Comm1.1 Je past de grammaticale regels van het Nederlands foutloos toe.
Beoordeling Toets Communicatie (individueel) cijfer (30%) Toets Realisatie (individueel) cijfer (20%) Communicatieplan (duo) cijfer (20%) Demonstratie (duo) cijfer (30%) Overdrachtspresentatie (duo) vink Doelgroepteksten (individueel) vink
Verplichte literatuur 08/09/2018 Verplichte literatuur Postma, Paul, (2011), Handboek Direct Marketing 3.0 Online & Offline, Amsterdam: Kluwer Byttebier, Igor, (2003) Creativiteit Hoe? Zo!, Tiel: Lannoo. Zesde druk.
… en deze hebben jullie al 08/09/2018 … en deze hebben jullie al (werkboek comm.planning staat op boekenlijst Remediate)
Inhoud Beroepstaak Opzet van de course Ontwerp, realiseer en evalueer een direct e/mail Opzet van de course De communicatielijn De creatieve lijn De realisatielijn Je werkt vanaf het begin in tweetallen Samenstelling en keuze onderwerp: in creatieve lijn
Realisatie Zorg dat je voor de eerste les realisatie de volgende software op je laptop geïnstalleerd hebt: Microsoft Excel (vanaf versie 2007, voor Windows of OSX) HTML-editor zoals Dreamweaver
Planning Tot week 5: 1 Communicatie, 1 Creativiteit en 1 Realisatie In week 5: overdrachtspresentaties Vanaf week 5: 1 Communicatie en 2 Realisatie Week 8: eindpresentaties Week 9: toetsen Communicatie en Realisatie
Huishoudelijke mededelingen 08/09/2018 Huishoudelijke mededelingen Direct Mail op HAN Online (Scholar): Publicatie lessen en ander materiaal vul hier het rooster in Aanpassen per docent / klas
Werken in tweetallen Vorm tweetallen en geef ze uiterlijk aan het einde van de les door aan mij.
Vragen?