Slecht nieuws meedelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Emancipatie op internet in Nederland
SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
Ilse Dewitte Praktijklector KULeuven
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Lotgenotencontact.
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
Analyse van werkstijl en communicatie m.b.v. drivers
Het is spannend en dat mag
Zakelijk lezen Nederlands.
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2 e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Morele Kwaliteit.
11.1: Uitsluiting of opsluiting HC Opdracht samenvatten Opdracht discriminatie Nakijken / huiswerk.
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Trainingspresentatie
Iedereen coach naar Jef Clement.
Een instrument om ouderparticipatie te meten
Betrokkenheid op de werkvloer
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
Onderzoek doen een methodische aanpak
TREINVERBINDING Bram Bravenboer Nieuwe treinverbinding Breda- Oostende.
Gespreksvaardigheden
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Dialyse…… en wat betekent dit voor u als partner Carla Deen Dirry Keurhorst.
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Informatie over buurtbemiddeling en psychisch kwetsbare mensen BB-JdK 2015.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Executieve functies Marije Ruben.
Het 7-stappenplan.
TOON DEZE SLIDE: INLEIDING
Creativiteits- sessie
Algemeen Dit is de ondertitel.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
dat iemand krijgt wat hij verdient
[Projectnaam] [Degene die de presentatie verzorgt]
Creativiteits- sessie
Degene die de presentatie verzorgt
Een beschouwing schrijven
Algemeen Dit is de ondertitel.
Een strategie aanbevelen
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Teamwerkpresentatie Naam van bedrijf.
Creativiteitssessie Naam van presentator.
Brainstormen Uw naam.
Presentatie bedrijfsplan
Creativiteits- sessie
Voorkomen is Beter Leren van calamiteiten in de zorg
Kennisdag MOW – workshop Stakeholdersmanagement Lieve Verfaillie
De betogende voordracht
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Een strategie aanbevelen
Een strategie aanbevelen
Actieonderzoek.
Rapportage van voortgang of status
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Een strategie aanbevelen
SO bespreken: wat was moeilijk?
[Naam project] [Naam presentator]
Algemeen Dit is de ondertitel.
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Slecht nieuws meedelen

Onze situatie Breng het slechte nieuws Wees duidelijk en verhul de feiten niet

Ontstaansgeschiedenis Relevante gebeurtenissen, feiten of strategieën Oorspronkelijke, niet meer geldige, veronderstellingen

Mogelijke alternatieven Geef alternatieve oplossingen Bespreek de voor- en nadelen van elk alternatief

Aanbeveling of beslissing Bespreek de aanbevolen aanpak of de beslissing Bespreek hoe het probleem het beste kan worden aangepakt Bespreek hoe in deze aanpak met eventuele moeilijkheden wordt omgegaan

Onze toekomstvisie Herhaal de doelstellingen Geef toekomstverwachting aan Geef aan wanneer u bepaalde resultaten verwacht

Samenvatting Kernpunten waardoor het publiek het vertrouwen terugkrijgt of waardoor het moreel wordt verbeterd