voormalig directeur De Letselschade Raad

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Resultaatgericht Samenwerken
Advertisements

Hoe kunnen we elkaar versterken?
Hoe ontstond dit initiatief ?
Visitatie model, waarom? W.W. van den Broek.
De rekenkamer van Venlo
Publiekprivaat onderzoek
EEN VOORBEELD: AZ TURNHOUT
Kritische succesfactoren bij reorganisaties

Keurmerk voor CF-centra; Het perspectief van de patiënt Workshop Symposium CF-Centrale 30 november 2012 Jacquelien Noordhoek MA MSc Dr. Vincent Gulmans.
NIS-bijeenkomst 13 september 2012
Voorzitter programmacommissie NPO
WDH en EMD een ZEGEN voor de zorgprofessional?
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
DE NOTARIS EN BEMIDDELING: 10 jaar later 20 mei 2009.
Workshop WIJ Advocaten 13 maart 2012
Stand van zaken voorschrijfbevoegdheid Drs. Th. W
Patiëntperspectief op kwaliteit van zorg
Stand van zaken Associate degree 12 mei Beleidsreactie ► Tussenevaluatie: november 2008 ► Naar de TK: januari 2009 ► Verzoek om reactie: uiterlijk.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
30 mei 2002 Kennis- en Informatiemanagement Prof. mr A.I.M. van Mierlo.
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Workshop bejegening en informatievoorziening
Traditionele voorstelling totstandkoming rechtsnormen Overheidswet- en regelgevers ( Democratisch gelegitimeerd) Overheidsrechtspraak.
Schone Bronnen: ervaringen en vooruitzichten Maritza van Assen Nefyto.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
DE GOMA; VAN 0 NAAR BETER EEN ANALYSE BIJ DE 0-METING BETREFFENDE DE BEKENDHEID, TOEPASSING EN NALEVING VAN DE GOMA, MEDE IN RELATIE TOT BEVINDINGEN UIT.
coördinator gezondheidsrecht KNMG
1 GIPSO : gids voor inclusieve projecten en sociaal ondernemen  Advies en coachingsbureau  Woon- en dagbestedingsinitiatieven  Ouder- en netwerken van.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Aard en omvang van juridische problemen van burgers
Questionable research practices Confronteert met hoe we wetenschap bedrijven 1. Verification bias & missing replications 2. Incomplete or incorrect information.
Ervaringen Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Bos Incasso & LAVG ALV Vereniging SZS 11 november 2010 Hans Meijers.
Inhoud presentatie Trends Doelen regeerakkoord Meerwaarde Wlz
Dynamisch Contracteren en beheren
1 MET GEDEELDE KRACHT Symposium Bindkracht / GIPSO.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
1 Topsector Energie 16 november 2012 Michiel Boersma Topteam Energie Topsector Energie.
Tom Straeter en Pascal Belo Donderdag 27 maart 2014 Ondernemersplein Zeist.
ARAG Het Managen van Verwachtingen bij Rechtsbijstand Mr. Anne Luut Dijkstra, Hoofd Speciale Zaken Van Kampen On stage.
DE TOEKOMST VAN HET BELEGGEN P.F. Verhaar HCC seminar, 4 april 2009.
Informatiebeleid, een basis voor beleidsresultaten Onderzoek door de Delftse Rekenkamer naar het informatiebeleid van de gemeente Delft 16 mei 2012.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Landelijke raad 18 juni 2011 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Toegankelijkheid van het recht 1. Maatschappelijk probleem: ontoegankelijkheid van het recht Onzekerheid over de lengte van een procedure/ veel te lang.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
Nederlanders en de decentralisaties in het sociale domein
Resultaatgericht Samenwerken
Aanbesteding jeugdteams
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
ZORGSCHADE IN DE PRAKTIJK
Kwaliteit van leven en gezondheid
Letselschade Raadsdag
De toekomst van letselschade
De andere kant van transparant Is openheid vanzelfsprekend?
Samenwerking bij de afwikkeling van letselschade na een medisch incident Just trust! mr Annemiek van Reenen-ten Kate, re.
Impressies uit de interviews
Infopunt als agora Landelijke dag basisvaardigheden_8 november 2018.
Gelijk hebben en gelijk krijgen
GBL 3.0 Positief op inhoud Respect, slachtoffer centraal
Contracteren van A tot Z
Projecten Werkgroep Normering
Het vragenuurtje Symposium Provinciale Raad Orde der Artsen te Antwerpen
Eerste ervaringen met zorgkaart / plan van aanpak
Transcript van de presentatie:

voormalig directeur De Letselschade Raad Of(f) course! Deborah Lauria voormalig directeur De Letselschade Raad

“Een oplossing die door partijen zelf overeen wordt gekomen, is de oplossing die op het meeste draagvlak kan rekenen. Het voorkomt een mogelijk lange gerechtelijke procedure en de daarmee gemoeide kosten. Dat de letselschadepraktijk in staat is gebleken om de afwikkeling van letselschade zelf te reguleren met een gedragscode, juich ik dan ook toe.” “Gelet op het vorenstaande,… zie ik geen meerwaarde in het wettelijk verankeren van gedragsnormen bij de afwikkeling van letselschade.” 29 mei 2017 Antwoorden Kamervragen

Belang van toetsbaarheid van alle betrokken professionele partijen Belang van kwaliteit Belang van transparante procedure

Belang van toetsbaarheid

Welke methode?

Belang van kwaliteit Belang van toetsbaarheid Verzekeraars Belangenbehartigers Advocatuur Expertisebureaus rechtsbijstandsverzekeraars Belang van kwaliteit

Wat is kwaliteit? I. Opleiding II. Persoon centraal Wensen en behoeften, uitgaande van kracht Herstelgerichte aanpak en focus Transparantie BGK en deugdelijke overeenkomsten

Belang van transparante procedure Belang van toetsbaarheid Verzekeraars Belangenbehartigers Advocatuur Expertisebureaus Rechtsbijstandsverzekeraars Belang van kwaliteit Belang van transparante procedure

GOMA 2.0 Handreiking Zorgschade Handreiking Traumatisch hersenletsel; rode vlaggen – in ontwikkeling Richtlijn Rekenrente - concept Richtlijn Huishoudelijke Hulp – evaluatie Aanbeveling “Werken met 1 medisch adviseur” Inbedding Herstelgerichte Dienstverlening

Voor de langere termijn Gedragscode (?) Behandeling Beroepsziektes GBL 3.0

Welke uitkomsten?

Bedankt voor uw aandacht …en voor de zeer prettige samenwerking!