Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Agenda workshop De vrijetijdssector en gebiedsontwikkeling
Advertisements

Agrarisch natuur- en landschapsbeheer. Firma Kager.
Human Capital Agenda Topsectoren Agro&Food en Tuinbouw&Uitgangsmaterialen.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Innovatie en stakeholders in VO
HoekscheWaardDuurzaam
Innovatie en Educatie in agrarische productie Het IAP N. V
Van visie naar actie.
Subsidies? Ligt het geld op straat?. Doelstellingen vandaag U nieuwsgierig maken naar subsidies U bewust maken van de vele mogelijkheden van subsidies.
Workshop Plattelandsontwikkeling Amersfoort, 17 maart 2011 Wat kan de provincie doen? Ir. Nettie Aarnink Provincie Overijssel.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
secretaris Plaatselijke Groep
Onderwijs & Arbeidsmarkt Jaap Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
NME: kiezen, leren, meedoen
Workshop Plattelandsontwikkeling Amersfoort, 17 maart 2011 Wat kan de provincie doen? Ir. Nettie Aarnink Provincie Overijssel.
WERKPLAATS KANSRIJK PLATTELAND SAMEN AAN HET WERK VOOR EEN DUURZAAM EN KANSRIJK PLATTELAND.
Beleid rond korte keten in Vlaanderen
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
DuurzaamDoor Regionale netwerken en Duurzaamheidknooppunten Ad Bijma, programmacoördinator.
THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI januari 2015Van vandaag naar overmorgen.
Centrum voor Innovatief Vakmanschap
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
MIT 2015 Noord-Nederland Paul Drent – 3 juli 2015.
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
Andries Visser Multifunctionele landbouw: een sector met toekomst.
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
Duurzame Innovatie in de Nederlandse Gastvrijheidseconomie (GE) Hans Hillebrand LeisureLands – Zeumeren - 18 november 2015 Feestelijke eerste oogst wilgenplantage.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
POP3. Programma Rol van provincie, SNN en RVO Veenkoloniën maatregel 1 Veenkoloniën maatregel 7 Subsidie aanvragen POP3 agenda Vragen Europees Landbouwfonds.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Sociaal Domein Kop van Noord Holland Samenwerking tussen gemeenten Texel, Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 2 maart 2016.
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Gebiedsbureau Weert-Nederweert-Leudal Ambitienota
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Provinciaal Meerjarenprogramma (pMJP) Essentie WILG: sturingsfilosofie Het rijk stuurt op hoofdlijnen De provincies heeft de regierol: Provincie.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
PPS Waterroute Impuls voor het gebied Alblasserwaard / Vijfheerenlanden, het bedrijfsleven en het onderwijs Annemarie Moons Voorzitter College van Bestuur.
<plaats en datum>
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Maatschappelijk Plein
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Coöperatief Dividend Rabofondsen 24 November 2016.
Op weg naar een lerende regio Investeren in human & young capital
Raadsledenbijeenkomst 15 mei 2017
Slag om Arnhem levend houden.
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Introductie Specialist: Exchange vzw
NOORD OVERIJSSEL LEADER Onderdeel POP 3:
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
Sjoerd Veerman Programmamanager Arbeidsmarktbeleid RIF-project
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Samen werken aan leefbaarheid
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Doorontwikkeling economische samenwerking regio
Europaproof besteden van Europese subsidies Praktijkvoorbeeld
Plaats, datum bijeenkomst
<plaats en datum>
Het Groene Woud Nationaal Landschap (2005) Gebied en Organisatie
Plaats, datum bijeenkomst
over hoe je handen en voeten kunt geven aan de
Regio Consulent & Recreatieforumlid KNHS Groningen
Transcript van de presentatie:

Samen sterk in de regio. Een casus uit Overijssel Riette Mulder - Go-Kids Michiel Flooren - Saxion

Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0 Kennis in bedrijf Go-Kids .

Innovatie in de vrijetijdssector

Netwerksamenwerking Triple helix Van initiatief naar project: verbinden, verbijzonderen en verbeteren

De vrijetijdseconomie als ‘driver’ voor regionale ontwikkeling en een aantrekkelijke woonomgeving Zorg Sport Agro & Food Cultuur Natuur Retail Vrijetijdseconomie

Doelen VTE Programma Gastvrij Overijssel Hoofdoel: Op duurzame wijze professionaliseren van de vrijetijdseconomie in Overijssel ten behoeve van een sterkere concurrentiepositie in Nederland voor het aantrekken van gasten. De ondernemer centraal.

Stimuleren van ondernemers en organisaties om in samenwerking met partijen binnen en buiten de sector vernieuwende producten te realiseren. Kennis in bedrijf: Met studies naar haalbaarheid, marktonderzoek, productinnovatie, nieuwe business modellen naast trainingen en begeleiding stimuleert Saxion de vrijetijdssector. Samenwerking & Cross-overs staan centraal https://www.youtube.com/watch?v=yk3-OUozj1g

PMPC: Feel Food

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids Betrokken Partijen Doelen Aanpak Evaluatie

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids 4 betrokken partijen: Flierefluiter, Rosahoeve, Overesch, Go-Kids:

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids Rosahoeve: IJsboerderij Overesch: Biologische varkenshouderij en Landbouw Flierefluiter: Recreatieboerderij Go-Kids: regionaal platform voor kindvriendelijk aanbod

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids Doel Samenwerking: Beleving en verbinding op het Platteland in Salland: Educatie & Recreatie Uitvoering: Middels aangelegde puzzeltochten op de boerderijen kinderen op een belevenisvolle manier kennis laten maken met het boerenleven. www.boerenpret.nl Kenmerken: Puzzeltochten zowel online als offline te volgen Verbinding door creatie boerenpaspoort Fietsroutes en huifkartochten onderling om gasten te verplaatsen

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids Rolverdeling: Boerderijen: aanleg puzzeltochten & kindvriendelijke elementen. Go-Kids: Verbinding met regio en creatie content

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids Aanpak: Aanleg wandelpaden & elementen Creatie Boerenpret Lancering

Casus: De Flierefluiter & Go-Kids Tips ondernemers: Goede begeleiding in aanvraag Gedegen Business Case Project Management Samenwerking Tips Overheid: Voorlichting KISS Opsplitsing Subsidie

VRAGEN? .