Klanttevreden-heidsonderzoek Regiotaxi Flevoland 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SW-uitvoeringsorganisaties over Wsw-indicatiestelling door CWI
Advertisements

Cliëntwaarderingsonderzoek september - oktober 2011.
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Marc Vandercammen September 2003 De jongere als « schoolse » aankoper.
DEBAT MOBILITEIT & VERVOER Stedelijke Ouderen Commissie (SOC) 23 april 2014.
Selecteren binnen de afdeling wedstrijdzwemmen 20 mei 2008 NDD.
Baarde en de goede Hoofdstuk 4: Onderzoeksontwerp
1 -Voorbeeldrapportage intermediair benchmarkonderzoek klanttevredenheid- Selectie uit een totaal rapportage.
QUALITY & MARKETING ADVIES
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
Enquete BS Noorderbreedte
Beeld van mantelzorg in de provincie Groningen
Resultaten enquête tuchtwet
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
1 Veiligheid vervoer gevaarlijke stoffen over de weg: verkennende studie naar verbetermogelijkheden Platform transportveiligheid Nils Rosmuller.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Hoe scoort het curatieve zorgstelsel in een land in 2013
Klanttevredenheid onder cliënten van trombosediensten aangesloten bij Cliëntenraad Trombosediensten Drs. Hans H. Muis, manager Juni 2004.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Zelfcontrole door agrarische bedrijven: samen beschouwd.
Klantwaardering in beeld met KWH
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Verantwoordelijke marktonderzoek.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Parametric release Wat is dat?.
Resultaten Leerlingenenquête 2015
Profiel van daklozen in de vier grote steden Omz, UMC St Radboud Nijmegen Jorien van der Laan Sandra Boersma Judith Wolf Omz, UMC St Radboud Nijmegen Jorien.
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg 17 juni 2014.
Cliënttevredenheidsonderzoek 2013 Praktijk van Iersel Gemaakt door: Drs. J.H. van ’t Hoog 15 november 2013.
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Klanttevredenheids- onderzoeken 2012 Terugkoppeling ALV, 23 mei 2013.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Verzekering vrijwilligers Verzekering vrijwilligerswerk.
Informatiebijeenkomst voor raadsleden van de BAR gemeenten Leerlingenvervoer 3 april 2013 Informatiebijeenkomst leerlingenvervoer 3 april 2013.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
P.1 © Store Support BV Klanttevredenheidsonderzoek Accommodaties Kardinge MANAGEMENTRAPPORTAGE Naam: WSR Gemeente Groningen.
Studiedagen ‘Wonen in Vlaanderen’ 1 Wonen in Vlaanderen Een nieuw beleid voor de private huurmarkt? 20 april 2007De Schelp, Vlaams Parlement Studiedagen.
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Adri Hartkoorn Beleid en voorbereiding juli 2013 Herinrichting speelplek Grote buitendijk Velserbroek 10 juli 2013 Resultaten interviews.
Marktdag aanbesteden Workshop 6 Uitnodigingsbeleid Gemeente Lochem, Marleen Oltvoort Gemeente Zutphen, Ceciel Lurvink Apeldoorn Brummen Deventer.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Mediagedrag van Millennials
Tevredenheidsonderzoek 2017
Stichting Eindhovense Kwaliteitstaxi
Het regiemodel in de praktijk
Draagvlak windenergie
Workshop 6 Uitnodigingsbeleid
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
De Kwaliteit Verbetercyclus
Hoe is de relatie tussen patiënttevredenheid over huisartsenzorg en ervaren bejegening bij ouderen in een verzorgingshuis? Claudia de Waard & Tony Poot,
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
Les 3: Rekenen met tabellen 1 Les 4: Rekenen met tabellen 2
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg
Aanmeldingen schooljaar
Onderzoek zelforganisatie: Tussenresultaten
Hoe veilig vinden de bewoners Maasniel?
Uitkomst Quickscan Kampen
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
MANAGEMENT RAPPORTAGE
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Transcript van de presentatie:

Klanttevreden-heidsonderzoek Regiotaxi Flevoland 2013 18 december 2013 Jantine Boxum Menno Wagenaar

Inhoudsopgave Onderzoeksverantwoording Samenvatting Klantoordeel Klachten Opmerkingen en suggesties Gebruikersachtergronden

1. Onderzoeksverantwoording De provincie Flevoland is samen met de gemeenten Dronten, Lelystad, Noordoostpolder en Zeewolde opdrachtgever van Regiotaxi Flevoland. De Vier Gewesten Personenvervoer verzorgt momenteel het regiotaxivervoer in bovenstaande gemeenten. Om te bepalen of de vervoerder in aanmerking komt voor een bonus wordt jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Dit klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd in het najaar van 2013. De doelstelling van het onderzoek luidt: Het verkrijgen van een representatief en betrouwbaar beeld van het klantoordeel over de kwaliteit van de uitvoering van Regiotaxi Flevoland.

Het onderzoek is uitgevoerd volgens de methode van schriftelijk onderzoek. Een aselecte steekproef van klanten van de regiotaxi heeft een vragenlijst thuisgestuurd gekregen met het verzoek deze ingevuld te retourneren. In de steekproef zaten enkel reizigers die recent met de regiotaxi hebben gereisd. Respons Met een totale respons van 48% (483 ingevulde vragenlijsten) wordt ruimschoots voldaan aan de voorgeschreven eisen met betrekking tot de betrouwbaarheid (95% betrouwbaarheid en foutmarge + en – 5%) van het onderzoek. Gemeente Uitgezet Retour Respons Noordoostpolder 315 159 50% Dronten 195 86 44% Zeewolde 175 49% Lelystad 152 48% totaal 1000 483

2. Samenvatting Opvallende resultaten Het rapportcijfer voor de uitvoering van de regiotaxi is in 2013 een 7,8. In 2011 en 2012 was dit een 7,6; Dronten scoort het laagst met een 7,4. In 2012 was dit een 7,2; Zeewolde scoort net als in 2012 het hoogst met een 8,0; In het totale gebied is 88% tevreden over de vriendelijkheid van de chauffeur (hoogste score); In het totale gebied is 68% tevreden over het naleven van de maximale omrijdtijd (laagste score); Het aandeel reizigers dat tevreden is over de regiotaxi in het algemeen is net als in 2012 86%; 16% van de reizigers vindt dat de kwaliteit van de regiotaxi beter is dan in 2012 en 4% vindt dat de kwaliteit ten opzichte van 2012 is afgenomen. De overige 80% vindt dat de kwaliteit gelijk is gebleven of kan het niet beoordelen.

2. Samenvatting Opvallende resultaten In de Noordoostpolder is 94% tevreden over de vriendelijkheid van de centrale (hoogste score Noordoostpolder); In de Noordoostpolder is 70% tevreden over de wachttijd bij de telefooncentrale (laagste score Noordoostpolder); In Dronten is 83% tevreden over de vriendelijkheid van de chauffeur (hoogste score Dronten); In Dronten in 54% tevreden over het comfort van het voertuig (laagste score Dronten); In Zeewolde is 93% tevreden over de vriendelijkheid van de chauffeur (hoogste score Zeewolde); In Zeewolde is 71% tevreden over het naleven van de maximale omrijdtijd (laagste score Zeewolde); In Lelystad is 88% tevreden over de vriendelijkheid van de chauffeur (hoogste score Lelystad); In Lelystad is 64% tevreden over de wachttijd bij de telefooncentrale (laagste score Lelystad).

3. Klantoordeel Tevredenheid kwaliteitsaspecten 2013

3. Klantoordeel Tevredenheid kwaliteitsaspecten 2012 en 2013 (per gemeente) Mate van tevredenheid: % zeer tevreden en tevreden Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal 2012 2013 Regiotaxi in het algemeen 89% 81% 79% 96% 92% 82% 83% 86% Vriendelijkheid centrale 87% 94% 88% 90% 85% Vriendelijkheid chauffeur 74% 93% Het vastzetten in voertuig 80% 76% 84% Rijgedrag chauffeur 78% 95% Reinheid voertuigen 77% 72% 91% Terugbelservice De reistijd met de regiotaxi 70% Het op tijd aankomen 66% 65% 75% Deskundigheid centrale 69% 73% Het op tijd ophalen 60% 68% Comfort voertuigen 61% 54% 71% Wachttijd telefooncentrale 63% 64% Naleven maximale omrijdtijd 50%

3. Klantoordeel Rapportcijfer uitvoering 2012 - 2013 (per gemeente)

3. Klantoordeel Rapportcijfer per gebruikersgroep (per gemeente) Hoe vaak reist u doorgaans met Regiotaxi Flevoland? Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal minder dan 1 keer per maand 16% 7.9 33% 7.4 21% 14% 7.3 19% 7.6 1 tot en met 5 keer per maand 57% 8.0 53% 44% 7.7 52% 7.8 6 tot en met 15 keer per maand 12% 7.1 34% 22% 16 tot en met 25 keer per maand 4% 3% 9.0 8.5 meer dan 25 keer per maand 8.3 0% . 7.0 8.2 totaal 100% 7,9 7,4 8,0 7,7 7,8   n=143 n=75 n=81 n=131 n=430

3. Klantoordeel Vergelijk met een jaar geleden (per gemeente) Kwaliteit van regiotaxi in vergelijking met jaar geleden Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal beter 12% 8.1 18% 7.6 19% 7.8 17% 8.2 16% 8.0 slechter 3% 6.8 6% 5.2 2% 6.0 5% 6.3 4% 6.1 hetzelfde 71% 7.9 55% 7.5 61% 7.7 63% kan ik niet over oordelen 15% 21% 7.4 8.3 totaal 100% 7,9 7,4 8,0 7,7 7,8   n=149 n=82 n=86 n=142 n=459

4. Klachten Klachtenafhandeling en aantal klachten Hoeveel klachten heeft u de afgelopen 12 maanden ingediend? Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal geen enkele 94% 86% 96% 89% 92% één 3% 8% 5% 4% twee 1% 0% drie of meer n=139 n=78 n=132 n=427 Is uw klacht naar tevredenheid afgehandeld? Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal ja 50% 46% 21% 37% nee 55% 79% 63% n=8 n=11 n=2 n=14 n=35

4. Klachten Klachtenafhandeling & aantal klachten Heeft u dit jaar wel eens een klacht gehad over de regiotaxi die u niet heeft ingediend? Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal ja 17% 31% 14% 22% 21% nee 83% 69% 86% 78% 79% n=128 n=77 n=73 n=131 n=409 Waarom heeft u besloten om geen klacht in te dienen? Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal dat heeft toch geen zin 43% 33% 50% 38% 40% ik weet niet hoe ik dat moet doen 5% 10% 7% ik ben dit vergeten te doen 0% 3% 2% ik vond de klacht niet belangrijk genoeg 14% 24% 30% 28% 23% ik wil graag anoniem blijven 12% anders 29% 17% 19% n=21 n=10 n=29 n=81

5. Opmerkingen en suggesties Selectie van de opmerkingen “Alles is erg afhankelijk van het humeur van de chauffeurs.” “Als ik zeg dat ik bij een arts/tandarts of iets dergelijks moet zijn, zijn ze altijd prima op tijd, compliment!” “Betalingsregeling is onhandig, graag een doorlopende machtiging.” “Betere informatie (op website, aan telefoon en door gemeente) over de puntbestemmingen.” “Heel vervelend dat ik in 2013 meer moet betalen (bijna dubbele) voor de ritten dan in 2011 en 2012.” “Moet mogelijk zijn snel iets af te geven en met die taxi retour te gaan zonder 30 minuten te moeten wachten.” “Nu het weer slechter wordt zal ik meer gebruik gaan maken van de taxi.” “Soms meld ik de taxi af en dan staan ze toch voor de deur.” “Waar gewerkt wordt worden wel eens fouten gemaakt.” “Zelfs in noodsituaties wordt geprobeerd een oplossing te vinden.”

6. Gebruikersachtergronden Gebruiksfrequentie Reisfrequentie Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal minder dan 1 keer per maand 16% 33% 21% 14% 19% 1 tot en met 5 keer per maand 57% 53% 44% 52% 6 tot en met 15 keer per maand 12% 34% 22% 16 tot en met 25 keer per maand 4% 3% meer dan 25 keer per maand 0% nooit   n=151 n=78 n=81 n=140 n=450

6. Gebruikersachtergronden Leeftijd Leeftijdscategorie Noordoost-polder Dronten Zeewolde Lelystad Totaal Jonger dan 25 jaar 2% 0% 4% 1% 25 - 39 3% 7% 40 - 64 16% 14% 23% 18% 65 - 79 27% 34% 38% 32% 80 jaar en ouder 52% 46% 51% Gemiddelde leeftijd 74 73   n=143 n=77 n=83 n=137 n=440