Je voelt het als je binnenkomt…..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Bouwen aan een nieuwe sociale infrastructuur 27 maart 2014
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Educatief partnerschap en VVE
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Optimale Parkinsonzorg
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Wat is een IKC? Samenhangende voorziening met onderwijs, opvang en zorg voor kinderen en heeft de volgende kenmerken: Eén visie Het kind van 0-12 jaar.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
“Help mij het zelf te doen”
Voor àlle kinderen ……. IKC en ondersteuningstructuur
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
 A-94 A-94.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Solliciteren: wat wil ik?
De Salamander. De partners Basisschool de Schatgraaf Basisschool de Arabesk Peuterspeelzaal de Schatkist Kdv Wigwam Bso de Toverburcht Goed voor 1000.
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
IKC Klarendal.
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
Peuterspeelzaal De Woezel Een kleine partner met een grote visie. Of hoe klein duimpje het hart wil laten kloppen………………….
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Samenwerken in de keten Ervaringen van KPC groep.
Ouders-kind-peuterspeelzaal één pakket samen verantwoordelijk!
Cliëntenparticipatie: u krijgt er een partner bij! Regio Twente, 10 april
Op naar het nieuwe EVG Bijeenkomst voor bewoners, familieleden en contactpersonen locatie Diamantweg Jolanda Hogenbirk 25/26 mei 2016.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Participerend Leiderschap
Mediawijsheid competentie:
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Johan van de Watering en Gerard Kusters
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Dat gaat naar het meanderplein toe!
Passend onderwijs.
Mediawijsheid competentie:
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Altijd in ontwikkeling Altijd in verbinding
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Duurzame inzetbaarheid
Werkgevers wendbaar aan de slag
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Ontwikkeling, wij als EBS
Wij komen centraal te staan !
Heb jij ballen voor scrummen?
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Aan de slag met kwaliteit
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Transcript van de presentatie:

Je voelt het als je binnenkomt….. KindCentrum Borgele Je voelt het als je binnenkomt….. Huub: -Kort welkom bij onze presentatie -voorstellen van ons beiden -Locatie

Ervaren… Ingrid: Wat voel je dan als je binnenkomt? Toelichten van sfeerbeelden Termen als gastvrijheid, open sfeer, transparantie platte organisatie, ouders , wie het weet mag het zeggen Huub: gebouw: voorbereidingstijd Noodzaak door huisvestingsvragen, maar ook inhoudelijke samenwerking historie

Partners: Huub -welke partners Reden tot samenwerking -Omvang gebouw Juridische structuur Aansturing (mt leden) Transparantie en energiehuishouding,

Waarom? Zoveel mogelijke inclusief denken….. “Ieder kind faciliteren om mee te doen en om tot voor hem/haar optimale ontwikkeling en leren te komen door gebruik te maken van alle aanwezige kennis, expertise en faciliteiten van het KindCentrum, en deze zaken over de individuele belangen van de partners heen in te zetten” Ingrid: visie: inclusief denken Kinderen centraal Wetgeving en financiering komen later Kennis delen Medewerkers zijn de sleutel

Meedoen mogelijk maken… Ingrid: -voorbeelden van meedoen: Koningsspelen, musical, vieringen - Wellicht uitleggen hoe we laagniveau proberen te integreren in het programma. Voorbeeld: koken in de Linde

Mensen, materiaal, kennis….. Ingrid: Toelichten en casus bespreken? Wellicht ook een reactie vragen uit de zaal? Verkeersplein Technieklessen Gebruik aula Gebruik speelzalen Etc.

Inclusief denken.. iedereen mag zoveel mogelijk meedoen! Zich gehoord en gewaardeerd voelen Betekenisvol deelnemen; aansluiting en “ergens bij horen” voelen Mogelijkheid hebben om hulp in te roepen wanneer nodig Keuzes kunnen maken en controle hebben over je leven Inclusief denken betekent niet anderen helpen om de gemeenschap die wij hebben toegankelijk te maken. Inclusief denken betekent in deze gemeenschap echt iedereen (naar vermogen) volwaardig lid te laten zijn. Huub: -passend onderwijs? Inclusief denken uitleg -Geen inclusief onderwijs: Wat is dat? Stelling: wat wij inclusief onderwijs noemen is in feite kinderen integreren in bestaande systemen

Samenwerken verkennen…. Ingrid: Proces van MT Rol Jeugdinstituut

Visie Optimale ontwikkeling voor alle kinderen. Het kind en zijn/haar ontwikkelbehoefte is altijd vertrekpunt. 1+1+3: de optelling van het unieke complementaire aanbod is meer dan de som der delen. Samenwerking en resultaat komt alleen tot stand over de bestaande (organisatorische, politieke, financiële) grenzen heen. Medewerkers zijn ons belangrijkste kapitaal: we investeren voortdurend en intensief in kennis, kunde en omgaan met verantwoordelijkheid. Huub: - Toelichten waar nodig

Rijnlands organiseren Hoe? Rijnlands organiseren Rijnlands denken en DOEN..! Gelijk-waardigheid Gemeen-schappelijk belang Samen werken Waarde gedreven Verant-woordelijk-heid Intrinsieke motivatie Vertrouwen Mens = kapitaal Wijsheid op de vloer “Wie het weet mag het zeggen” Huub Wat verstaan we daaronder: -professional in de lead -Mt is dienend en faciliterend, maar vooral laagdrempelig bereikbaar Wie het weet mag het zeggen Geen hiërarchische bestuurders die komt zeggen wat de richting wordt, maar samen ontwikkelen met vallen en opstaan. Uitgangspunten (richting en kader) moeten wel helder zijn. De weg er naar toe ontwikkelen we samen Ontmoeten en delen staan voorop Waarden: verantwoordelijkheid nemen en krijgen, aanspreken, aanmoedigen, coachen

Organisatie Huub Model toelichten: - organisatievorm

Proces: onafhankelijk oordeel Plaatsingscommissie bestaande uit gedragskundigen en IB-ers van alle partners Centrale aanmelding Onderzoek (indien nodig) Besluit Uitvoer: bouwunit Passend arrangement vanuit stamgroep Bestaat uit alle medewerkers die werken met kinderen uit die leeftijdsgroep Ingrid: -plaatsingscommissie toelichten Proces verduidelijken Passend arrangeren vergt samenwerking, netwerk en overleg Rol van Sine Limite?

Ingrid In gesprek met ouders: klankbordgroep Verbinding tussen de bloedgroepen Zorg-onderwijsgroep Gluren bij de buren Laagdrempelig, dienstbaar en bereikbaar management Projecten: techniek, lezen, rekenen Activiteiten: vieringen samen, musicals samen, spontane acties, één jaarplan, gastlessen Verhuur gebouw: derde geldstroom Personeelsuitwisseling

Toekomst… Toekomst: 1. Eén logo, één website, één naam…. (Linksboven) 2. Onderwijs-zorggroep(rechtsonder) 3. Onafhankelijke plaatsingscommissie bestaande uit alle gedragskundigen(middenboven) 4. Specialisten (Fysio-, Logo- Spel-) in één team (idem) 5. Doorgaande lijn met vervolgonderwijs (linksonder) ………. Etc.

vragen…? https://youtu.be/HnNb7dxX1x4 Verwijzen naar YouTube vragen…? https://youtu.be/HnNb7dxX1x4