Ellen Diepeveen (M&C) Funtioneel Beheerder Studenten- en Medewerkersportal
Gebruikersondersteuning Gevraagd een korte presentatie te geven aan de hand van deze 4 vragen. Hoe zorg je ervoor dat je de stem van de gebruiker bent? Waar ben je trots op en wil je met ons delen? Zijn er tools of handvaten die je mist? Wat zou je nodig hebben om het nog beter te doen? Hoe weet je of je gebruikers tevreden zijn? 1. 2. 3. 4. Zijn er tools of handvaten die je mist? Wat zou je nodig Hebben om het nog beter te doen? Hoe zorg jij/te team als Functioneel beheerder(s) Ervoor dat je de stem van de gebruiker bent? Waar ben je trots op en Wil je met ons delen? Hoe weet je of Je gebruikers Tevreden zijn?
Hoe zorgen we ervoor dat we de stem van de gebruiker zijn? Door te weten wat er leeft onder onze gebruikers. En hierop inspelen. Feedback kan altijd gegeven worden dmv het sturen van een mail aan webmaster. Laagdreppeling door feedbacktool: Usabilla. Tool Usabilla is gemaakt door een student van de Universiteit van Tilburg die opdracht had gekregen Blackboard te evalueren MEDEWERKERSPORTAL Hoe blijven we op de hoogte van wat er leeft onder onze gebruikers? Feedback via mail Feedbacktool Usabilla
Startpagina van de Medewerkersportal met feedback”vlaggetje” = passief Er is ook mogelijkheid voor actief feedback vragen Met name bij nieuwe website-onderdelen om specifiek feedback te vragen Dat zou er ongeveer zou uitzien op de portal Het design van de portal laat dat dus niet toe: het wordt te druk/onoverzichtelijk
FILMPJE Keuze tussen algemene feedback of feedback op een specifiek deel Optioneel: e-mailadres , kan dus ook anoniem Gevarieerde feedback: bugs, niet werkende links, suggesties, onhandige interactie… En af en toe een compliment
Mail komt binnen bij de Servicedesk Online Media Daar worden mails mbt medewerkersportal doorgezet naar mij. Info over device / browser / besturingssysteem Nog kijken naar mogelijkheid eigen account zodat mails automatisch naar juiste persoon worden gemaild
Filter op emloyees, datum… Export naar Excel: Automatisch Op gewenst moment Goed overzicht van wensen en zorgen van gebruikers Eenvoudig te sorteren
STAPPEN Feedback filteren Vragenlijsten uitzetten bij gebruikers Persoonlijke gesprekken met gebruikers Feedback filteren – bijhouden in Excelbestand Bugs worden z.s.m. opgelost Nu nog in zogenoemde nazorgfase, later klankbordgroep voor besluiten over wel/niet doorvoeren van wensen VRAAG: Hoe weet je of je gebruikers tevreden zijn? Vragenlijst uitzetten bij gebruikers via Usabilla is mogelijk Persoonlijke gesprekken met gebruikers
Zijn er tools of handvaten die je mist? Wat zou je nodig Vragen die aan bod zijn gekomen: Hoe zorg je ervoor dat je de stem van de gebruiker bent? Hoe weet je of je gebruikers tevreden zijn? Nog beantwoorden Waar ben je trots op en wil je met ons delen? Mooi product neergezet met de medewerkersportal Dat ik functioneel beheerder ben van de medewerkersportal Zijn er tools of handvaten die je mist? Wat zou je nodig hebben om het nog beter te doen? Functioneel beheer is nieuwe rol. Ben nog wat zoekende hoe deze rol in te vullen. Deze middag kan daar vast bij helpen. 1. 2. 3. 4. Zijn er tools of handvaten die je mist? Wat zou je nodig Hebben om het nog beter te doen? Hoe zorg jij/te team als Functioneel beheerder(s) Ervoor dat je de stem van de gebruiker bent? Waar ben je trots op en Wil je met ons delen? Hoe weet je of Je gebruikers Tevreden zijn?
VRAGEN?