Presentatie Verkeer Gemeentelijk verkeersbeleid Gemeentelijk Verkeer en Vervoerplan Parkeernota Bordensanering Projecten verkeersveiligheid Meldingen verkeer Situaties Brummen: Overgang 80 -> 30 Engelenburgerlaan De Pothof Marktplein Toekomstige ontwikkelingen
Verkeersbeleid gemeente Brummen Parkeernota, vastgesteld door raad op 28 juni 2007 Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan, vastgesteld door raad op 30 juni 2011 Bordensanering, vastgesteld door raad op 22 mei 2014
Verkeersbeleid gemeente Brummen Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan Beleidsplan: Wegennetvisie Wegencategorisering Uitwerking beleidsthema’s Uitvoeringsplan: Uitvoering projecten
Verkeersbeleid gemeente Brummen Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan Kern mobiliteitsvisie Bereikbaarheid: Verkeer afwikkelen via ‘regionale verkeersdragers’ Leefbaarheid / veiligheid: Verkeer van en naar woonwijken en bedrijventerreinen via ‘lokale verkeersdragers’ Groen: Principe ‘géén doorgang, wél toegang’
Verkeersbeleid gemeente Brummen Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan
Verkeersbeleid gemeente Brummen Thema’s Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan Duurzaamheid Wegencategorisering Bereikbaarheid Verkeersveiligheid Fietsen en recreatief Parkeren Leefbaarheid en natuur
Verkeersbeleid gemeente Brummen Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan: Wegencategorisering Duurzaam Veilig als basis Buiten de bebouwde kom: Gebiedsontsluitingsweg (80 km/u) Groene weg (60 km/u) Erftoegangsweg (60 km/u) Binnen de bebouwde kom: Gebiedsontsluitingsweg (50 km/u) Gebiedsontsluitingsweg-min (30 km/u) Erftoegangsweg (30 km/u)
Verkeersbeleid gemeente Brummen Wegencategorisering
Verkeersbeleid gemeente Brummen Wegencategorisering binnen de kom Brummen: GOW: L.R. Beijnenlaan Spoorstraat Zutphensestraat GOW-min: Engelenburgerlaan Burgemeester de Wijslaan De Pothof Cortenoeverseweg
Verkeersbeleid gemeente Brummen Parkeernota Lokaal parkeerbeleid Voorwaarde scheppend (vraagvolgend) Bevat (CROW-) parkeernormen voor planontwikkelingen Uitgangspunten: Geen betaald parkeren en parkeerschijfzone Parkeren in principe op eigen terrein Minimaal 5% algemene gehandicaptenparkeerplaatsen bij publieke voorzieningen Aangewezen locaties voor parkeren vrachtwagens
Verkeersbeleid gemeente Brummen Bordensanering Beleid rondom plaatsen van borden Opstellen bordensaneringsplan Uitgangspunten beleid Inventarisatie typen borden Sanering in fasen uitgevoerd
Projecten verkeersveiligheid Verkeerseducatie / veiligheid Onderwijsproject "Onder invloed onderweg“ Verkeersexamen basisschool Lespakket – Jongleren in het verkeer Dick Bruna - schoolzones Bromfietscursussen Seniorenritten – E-bike en scootmobiel Rijvaardigheidsritten jongeren Snelheidsprojecten Ondersteuning landelijke campagnes
Projecten verkeersveiligheid Onderhoud 2017 Burgemeester de Wijslaan Engelenburgerlaan Duurzaam verkeersveiligheid
Projecten verkeersveiligheid
Meldingen vanuit bewoners en andere belanghebbenden Meldpunt openbare ruimte
Meldingen vanuit bewoners en andere belanghebbenden Analyse probleem Objectieve informatie: onderzoek snelheden/intensiteiten Besluit wel/niet maatregelen te treffen Toetsen aan verkeersbeleid (o.a. wegencategorisering) Prioriteit? Korte termijn / Lange termijn Ad hoc of binnen onderhoudsprojecten Communicatie naar melder
Situaties Brummen Eerbeekseweg (N787) / Engelenburgerlaan: Overgang 80 – 30 km/u Moet via 50 km/u verlopen vanwege verkeersveiligheid Afstand tussen 80 en 30 = 100 meter
Situaties Brummen De Pothof V85 rond 40 km/u gemiddelde snelheid 36 km/u 11% vrachtverkeer
Situaties Brummen Marktplein Brummen
Toekomstige ontwikkelingen Centrumplan Brummen (vervolg) Ambachtstraat onderdeel Rondweg NW-Brummen (politieke aandacht) Fietspad over provinciale weg N348 (collegebesluit om verder te gaan met plan) Onderhoudswerkzaamheden 2017: Wethouder de Wijslaan