Evaluatie [projectnaam]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leiding geven aan projecten Commercie en subsidie.
Advertisements

Project Bedrijf Presentator
Hoofdstuk 10 Afsluiting van het project
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
The CAF Procedure voor externe feedback
De kern van projectmanagement
ICTB/NB Projectmanagement.
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
Hoofdstuk 9 Projectuitvoering Controle en Correctie
De competente projectleider
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
LauwersCollege Buitenpost Informatica
13.1 Budgettering Ondernemingsplan: Planning als prognose:
Opzet, planning en uitvoering van projecten
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
2014 EVALUATIES N+1.
[Productnaam] Marketingplan
TIRPRJ01 (a en b) TIRPRJ01a – lesweek TIRPRJ01b – lesweek
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Presentatie projectplan werkgroepen
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Samenwerken.
TREINVERBINDING Bram Bravenboer Nieuwe treinverbinding Breda- Oostende.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
H9 Sturen. Bewaking scope Door scope verandering is er kans dat er meer geleverd wordt dan afgesproken Meer leveren betekent meer kosten Meer leveren.
H7 Organiseren.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
H11 Afronden. Opleveren Opdrachtgever vroegtijdig betrekken bij opleveren. Zo voorkom je verrassingen Opleveren van deelprojecten sluit ‘hoofdstukken’
Evaluatie Cursus.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
1 Op weg naar het HKZ-certificaat forensische geneeskunde René Stumpel, coördinator Gooi & Vechtstreek.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Marketingplan [Productnaam]
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Zin en onzin van waarderingsonderzoek
Een vergadering organiseren
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
[Projectnaam] [Degene die de presentatie verzorgt]
Project Bedrijf Presentator
Project Naam van bedrijf Presentator
[Productnaam] Marketingplan
Een strategie aanbevelen
Een product of dienst verkopen
Naam onderwijsinstelling Datum
Presentatie bedrijfsplan
Vergadering Personeelsdienst
Werkvorm Vergaderen op kleur.
Een strategie aanbevelen
Naam presentator | Bedrijfsnaam
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Rapportage van voortgang of status
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
[Projectnaam] Projectverslag
Projectnaam | Bedrijfsnaam | Naam presentator
Evaluatie [Projectnaam]
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Een strategie aanbevelen
Gepresenteerd door [Naam]
Als niet alles volgens plan gaat
Startgroep nieuwe HR-cyclus
[Naam project] [Naam presentator]
Een strategie aanbevelen
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Evaluatie [projectnaam]

Doelstellingen gehaald? Doel: vermeld oorspronkelijke doelstelling(en) van project Noem de criteria om succes te meten Feiten: vat samen hoe de realiteit was vergeleken bij de doelstellingen Vermeld voortgang volgens meetcriteria

Planning gehaald? Plan: vat oorspronkelijke projectplanning samen Noem de mijlpalen Feiten: vat samen hoe de realiteit was vergeleken bij het plan Noem verschillen ten opzichte van oorspronkelijke datums (x weken later, x maanden vroeger, enz.)

Kwaliteit gehaald? Kwaliteitsdoelstellingen: noem de oorspronkelijke kwaliteitsdoelstelling(en) voor het project Noem de criteria om succes te meten Feiten: vat samen hoe de realiteit was vergeleken bij de kwaliteitsdoelstellingen Vermeld voortgang volgens meetcriteria

Budget gehaald? Budget: noem oorspronkelijke doelstelling(en) voor project Noem kostendoelen, uitgavenlimieten Werkelijke kosten/uitgaven: geef een samenvatting van de budgetsituatie Vermeld voortgang ten opzichte van doel, limieten

Evaluatie per afdeling

Projectplanning Hoe was het project gepland? Wie was verantwoordelijk voor de oorspronkelijke plannen? Hoe ging dat? Juiste mensen? Was het project vanaf het begin goed gedefinieerd? Stond er een plan op schrift? Hoe werd het projectplan gecommuniceerd? Hoe ging dat?

Projectplanning Was het plan goed? Wat was goed? Wat ontbrak? Was het plan reëel? Hoe heeft het plan zich in de tijd ontwikkeld? Was de wijziging goed of slecht? Wat was het effect van de wijzigingen op het project? Hoofdpunten voor verbetering Doe specifieke aanbevelingen

Onderzoek en Ontwikkeling Hoe was het beleid van O&O? Hoe was het projectmanagement via O&O? Aantal teams, aantal mensen, rapporteringsstructuur, enz. Hoe ging dat? Verbetering? Hoe was de communicatie met O&O? Welke methoden, timing, enz. Hoe ging dat?

Onderzoek en Ontwikkeling Hoe efficiënt en effectief was O&O? Onderkenning/oplossing van technische problemen Werden problemen tijdig onderkend? Werden problemen goed opgelost? Wat werkte goed of slecht? Wat kon beter? Schattingen versus realiteit Klopten de schattingen met de werkelijkheid? Waarom kon wel goed worden ingeschat? Waarom kon niet goed worden ingeschat?

Projectmanagement Hoe werd het project geleid? Vergaderingen: wie/wanneer/hoe vaak Hoe ging dit? Communicatie: wie/wanneer/hoe vaak Wijzigingen: hoe bijgehouden, gecommuniceerd Andere methoden: e-mail, schema's, databases, rapporten, enz.

Productie Was het team voldoende voorbereid? Was administratieve ondersteuning goed? Waren materialen besteld en gereed? Voldeed product aan productiedoelstellingen? Waren er onverwachte vertragingen of problemen?

Kwaliteitscontrole en ondersteuning Hoe is de productkwaliteit gemeten? Was dit efficiënt, effectief? Was het eindproduct conform de kwaliteitsdoelstellingen? Hoe zijn kwaliteitskwesties opgelost? Waren de ondersteuningsteams goed voorbereid? Spoort de productkwaliteit met de ondersteuning?

Marketing Klopte de positionering met het eindproduct? Was de positionering goed? Reëel? Effectief? Was de productlancering effectief? Waren de marketingprogramma's goed geïmplementeerd? Voldeden product en lancering aan marketingdoelstellingen?

Verkoop Was de buitendienst voldoende geïnformeerd over het product? Voldeden product en reclame aan verwachtingen van klanten? Klopte de timing? De kosten? Hoe was de verkoop vergeleken bij de doelstellingen? Hoe is het product ontvangen?

Conclusies voor de toekomst

Wat ging goed Maak een puntenlijstje van zaken die goed gingen Geef specifieke voorbeelden: 'goed waren de dagelijkse vergaderkwartiertjes' in plaats van 'goede communicatie' Verspreid formulieren, procedures, rapporten, enz. die nuttig zijn gebleken, of noem netwerklocatie waar deze staan

Wat ging verkeerd Maak een puntenlijstje van probleemzaken Probeer speciale gedragswijzen, procedures, methoden, tijdskwesties, enz. te definiëren die problemen gaven Hoe reageerde het team op problemen?

Aanbevelingen Leg aanbevelingen vast voor volgende soortgelijke producten, op afdelings- of managementniveau Verspreid document of noem netwerklocatie met meer informatie over deze presentatie

Vragen en commentaar