Plan van Aanpak Werken in stappen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Advertisements

Projectplan schrijven & Financiën zoeken
BattleBots The school battle.
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Presentatie introductie BGL
Doelstellingen formuleren
Probleem gestuurd onderwijs
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Het geven van een workshop
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Proces en Product.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Aanvragen van incontinentiemateriaal
1.Inhoud. Workshop als opwarmer Waarom evalueren Weet wat goed en fout gaat (kwaliteitsbeleid) Informeren van betrokkenen Verantwoording afleggen.
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
Visie & Strategie.
Naam workshopbegeleider
Plannen Doelen.
Onze doelen en visie in beeld
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Social work Week 2.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Praktijkleren en instructie werkplan
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Regionale Ontwikkelingen
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Rob Goossens Het Werkplan.
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Module 6; didactisch handelen
Instructeur B Basketbal Module 4 Stage: taak
Begeleiden les 2.
Plannen en optimaliseren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Begeleiden les 2.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Gesprekstechnieken Les 3.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Begeleiden les 1.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
De pompunit.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Reflectie over leren Naam vak.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Plan van Aanpak Werken in stappen

Oriënteren Verdiepen in de achtergronden van de opdracht. Ontdek welke eisen aan het product wordt gesteld en hoe je tot dit product komt

Plannen : Plan van Aanpak ( PvA) Duidelijke link met oriëntatie, waarbij de opdracht wordt omgezet in een planning. Verwerken van leerdoelen: welke kennis en vaardigheden heb je nodig (competenties) ? Welke nieuwe kennis moet waar en hoe worden verworven en moeten er nieuwe vaardigheden worden verworven?

Leerdoelen Leerdoelen hebben betrekking op de opdracht en het samenwerken. Stel de vraag: Wat wil je ( jullie) bereiken, dit is richtinggevend. SMART formuleren van leerdoelen biedt kans op succes!

Leerdoelen S-pecifiek: wat is je ( jullie) doel? M-eetbaar: hoe weet je of je (jullie) doel bereikt is, in welke vorm? Hoeveel ga je (jullie)doen ? Het moet meetbaar zijn. A-cceptabel:is er draagvlak voor? Er moet overeenstemming zijn met betrokkenen R-ealistisch: is het doel haalbaar? T-ijdgebonden: wanneer moet het klaar zijn/wanneer moet het af zijn (wanneer wil je doel bereikt hebben?)

Leerdoel koppelen aan beroepscompetenties Voorbeeld: We kunnen als studiegroepje aan het eind van periode 1 een presentatie houden over de werkzaamheden van een doktersassistent binnen een gezondheidscentrum. Verwijst naar de beroepscompetenties: leren, presenteren, samenwerken en onderzoeken

Coach beoordeelt of het plan van aanpak in overeenstemming is met de opdracht

Uitvoeren Plan van aanpak wordt daadwerkelijk uitgevoerd Een ieder weet wat hij/zij moet doen ( aan de hand van taakverdeling) Al werkende veel geleerd, informatie opzoeken etc. Resultaten en Plan van aanpak opnemen in portfolio

Controleren en evalueren Onderling ( studiegroepje) evalueren en reflecteren, met behulp van handvaten reflectie ( zie studiewijzer) voldoet het product aan de eisen? hoe verliep de samenwerking? Individueel: op eigen leerproces reflecteren welke competenties heb ik ontwikkeld en op welke manier? wat was mijn inbreng in het proces? Wat ging goed/minder goed? Leerpunten voor de volgende keer?

Nog vragen?