Werkplaats Zwarte Water Praktijk en theorie ontmoeten elkaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Ik doe mijn spreekbeurt over de orka
Mediërend leren op bs. Theresia
Doe meer met … Language Learning Histories Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Middeleeuwse steden H5 par. 5.3.
Samenwerken in kennen en kunnen Onderwijs ontmoet zorg, 4 oktober 2013.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Probleem gestuurd onderwijs
Geautomatiseerd meten
Werkplaats wordt steeds meer ‘leerplaats’ Veranderende visie op leren.
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
Werken met het raamwerk rekenen/wiskunde mbo Colo, 15 mei 2008 vincent jonker, victor schmidt, arthur bakker, monica wijers projectgroep raamwerk.
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Competentiegericht Opleiden bij de Brandweer
Verbindend Water: Langetermijnvisie op de waterketen
Op Kynologisch Gebied in Nederland Raad van Beheer Kan iedereen slagen?
De kubus van CSPE succesfactoren!
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
MBO PERSPECTIEF 1 Diverse afdelingen met diverse specialisaties/ technische takken MBO ers laten leren vanuit concrete ervaringen Nieuwsgierigheid van.
Uitvoering van het Deltaprogramma (waterveiligheid)
Inleefdag Naam organisatie Naam leerlingen. De organisatie zelf  Algemeen (ligging, type organisatie, openingsuren, …)  Doelstellingen van de organisatie.
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Vakmanschap in de praktijk bij T+H ‘Het Gildemodel’
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
SCHOOLTIJDEN op De Havelt 12 januari AGENDA: 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen procesbegeleider.
BS Het Venster SCHOOLTIJDEN op Het Venster 19 januari 2016.
SCHOOLTIJDEN op De Kastanjelaar Informatieavond 1 februari 2016.
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Informatievoorziening waterveiligheid Erik Kraaij Hoogwaterbeschermingsprogramma Jan Strijker Informatiehuis Water.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
60 tinten grijs Oh, I still can!. 60 Tinten Grijs.
Sport & Bewegen in de Buurt Brengt gezond leven dichterbij.
Focus op de Techniekagenda Haaglanden en de vakmanschapsroutes.
Gezonde stad Blijft mobiliteit gangbaar en leefbaar? Gemma van Eijsden RWS Schakeldag 21 juni 2016.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Witboek innovatie van de publieke dienstverlening Brainstorm! De innovatieve bende.
Waterketen 2025: herleefde waardering van de praktijk
Duurzaamheid … Govert D. Geldof
Met Minder Meer en Beter
Smart Cities Gastcollege AD opleiding Projectleider Techniek
Gilden 2.0 De betekenis van Nieuw Vakmanschap voor Fryslân
Govert D. Geldof Geldof c.s. (Tzum)
Puzzelstukjes voor de toekomst van NW Fryslân
Profielproduct ‘Oorlog op vijf continenten’
Omgaan met onzekerheden
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Spot en satire in de middeleeuwen
Pak uw telefoon en ga naar:
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Verstedelijkingsafspraken
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Hoe om te gaan met piping?
Informatievoorziening bij de GGD
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Richting geven aan Teamontwikkeling
COMPLEXITEIT en de waarde van praktijkkennis
Van wet naar Brabantse praktijk
Cijferloos lesgeven bij talen
ERVARINGEN DELEN REKENDREMPELS NEMEN IJSBERGMODELLEN UITWERKEN
Waarderende benadering
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Experiment Zelf aan het stuur en op maat
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Werkplaats Zwarte Water Praktijk en theorie ontmoeten elkaar Govert D. Geldof Geldof c.s. (Tzum) Projectgroep POV Piping Amersfoort, 17 maart 2016

Klassiek beheer (t/m jaren ‘70) Mens Model Meting

Expliciete kennis Ervarings-kennis

Vijf Sferen

Neiging moderne benadering Mens Model Meting

Wettelijk Beoordelingsinstrumentarium (WBI)

Inzet: gezonde balans € Mens Model Meting

Werkplaatsen Rond klein, lokaal, concreet én holografisch vraagstuk (op locatie); Alle Sferen vertegenwoordigd in eerste en tweede ring; Narratief werken; Momenten van de moeite niet omzeilen. Gilden 2.0 Meester, gezel en leerling (een leven lang leren); Mobiliteit van kennis; Nieuw Vakmanschap: het kunnen hanteren van paradoxen (complexiteit) Innovatie

Op locatie

Stel: het model van Sellmeijer is perfect en je hebt een oneindig budget voor metingen… kun je het dan exact weten?

Werkplaats Zwarte Water Intredepunt Bij sloot pipe Vecht Op basis van theorie zwaar afgekeurd op ping

Werkplaats Zwarte Water Intredepunt Bij sloot Intredepunt Bij Vecht opwaaiing infiltratieweerstand pipe Vecht Inbreng van ervaringskennis en eerste resultaten uit de verkenningen geeft een sterk genuanceerd beeld.

Resultaat Toetsing, ontwerp en beheer (zorgplicht) vormen één geheel; Opgave is behoorlijk genuanceerd; Iedereen heeft geleerd (ervaringskennis is gaan stromen); Twee rapportjes en een narratief; Neem werkwijze op in WBI: globale Werkplaats, gedetailleerde Werkplaats en Werkplaats op maat.