Excursie HNY & Fenixloods Leerteam 4: Piet, Martine, Johan, Jente, Femke & Marloes
Impressie van vandaag
Meest waardevolle inzicht Dat Hotel New York uniek blijft in zijn concept. Ze trekken zich weinig aan van trends en proberen hun authenciteit te bewaren. Ze kijken naar de markt maar passen zich daar niet automatisch op aan. Toch zien we ook dat dit niet helemaal lukt. Onder druk van waarschijnlijk de eigenaren lijkt het VT-wonen effect inbreuk te maken op de identiteit.
Gehanteerde ontwerpbenadering en ontwerpstappen van HNY Geen vast model. Komen bij elkaar met Estida (ontwerpbureau), de eigenaren en managers en bespreken dan hoe een nieuw ontwerp (kamer, zaal etc.) eruit moeten komen te zien. Het blijft hierbij een balans zoeken tussen authenciteit en praktische overwegingen. Het lijkt een erg gevoelsmatig proces. Feedback lijkt zich vooral te beperken op klachten.
Parallellen met het onderwijs Het geven van een ervaring die je bij blijft kan (moet?) ook een uitgangspunt zijn van ontwerpen in het onderwijs. Een goede les blijft bij vanwege de ervaring.
Vernieuwingen en trends HNY heeft onlangs een nieuw restaurant gestart in de basement. Dit is een meer exclusief restaurant dan het ‘normale’ restaurant. Waarschijnlijk wordt hiermee tegemoet gekomen aan een vraag vanuit de markt.
Advies aan hny en fenixloods Behoud je authenciteit. Het is precies dat karakter wat mensen aantrekt.