Slag om Arnhem levend houden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorjaarsbijeenkomst DPU Vernieuwend welzijn en onze bijdrage. Diaconaal Platform Utrecht.
Advertisements

Samenwerken in de waterketen Paradigma: Van inhoud naar schaalgrootte en vorm.
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
De Horstgemeenschap Van passanten tot participanten.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Samenwerking casemanager dementie en casemanager palliatieve zorg
Stichting Dijk van een Kust
FysioGroepTwente : Ondersteunen, Delen en Verbinden FysioGroepTwente September 2010.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Visienota professionalisering Toeristisch Onthaal Waar staan we & waar gaan we naartoe? Koen Craenen, projectcoördinator toeristisch onthaal.
NME: kiezen, leren, meedoen
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Studiedag 22 april 2008 Brussel “REGIO MIDDEN-KEMPEN BEWEEGT!”
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Samen werken aan een gezonde regio!
Zorgnetwerk Midden-Brabant. Inwoners: Zorgnetwerk Midden- Brabant Historie 28 december februari 2003.
De Economische Agenda en de stadsregio Frank van Rooijen Commissie Mobiliteit en Werken Donderdag 16 juni 2011.
De Stadsregio Arnhem Nijmegen Bureau Brussel
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Huishoudelijk reglement  Doelstellingen  Bestuur  Werkgroepen  Projectverantwoording.
Citymarketing Hilversum 2006
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Ontwikkelingen Wmo/AWBZ
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
een nieuwe LEADER periode
Informatie Avond Rijksstraatweg Nieuwersluis 27 september 2006.
Historische Vereniging Raalte en Omstreken
Hoe spelen we daar in de dorpen op in? Presentatie: 4 maart 2015 Veranderingen in de zorg.
Welkom Event Center Batu Tjapeu. Agenda 22 augustus 2015 Voorstellen bestuur 2015 Huidige situatie Doel Hoe nu verder? Organisatie Inschrijven Vragen.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Het Land van de Ouderbelangen en het Inclusieve Onderwijs Peter Hulsen, Landelijke Ouderraad Jeroen Veltheer, stichting Volgbaar Onderwijs (voorheen ouderplatform.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
DE FIETS ALS BANENMOTOR. JOS SLUIJSMANS Cycling Consultant Fietspromotor Organistatie van Fietsevenementen Fietsen is Fun.
Provinciaal Steunpunt Vrijwilligerswerk Oost-Vlaanderen.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Activiteiten Dorpsraad 2015/ januari 2016.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
V&VN Oncologie Oncologie V&VN Oncologie Afdeling binnen V&VN Ruim 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
INNER WHEEL INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE. Een internationale serviceclub die staat voor:  Eén van de grootst opererende serviceorganisaties  Wereldwijd.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
V&VN Geriatrie & gerontologie 1. Organogram V&VN 2.
WONENPLUS NOORD-HOLLAND. Samenwerkingsverband van 8 welzijnsorganisaties, die WonenPlus in hun dienstenpakket hebben. 1,4 fte (24 uur directeur/projectleiderschap,
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
Onderzoek Lokale Fondsen Nederland 18 september 2014 Riviervismarkt 4, Den Haag.
Stichting Zaandamse Gemeenschap
Klanttevredenheidsonderzoek
Raadsledenbijeenkomst 15 mei 2017
Het regiemodel in de praktijk
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Kia Tsakiridis | tapis plein vzw
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
GoedvoormekaarWaalre
Visieontwikkeling gezinsopvang
Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Zuid-Holland Noord, Amstelland en Haarlemmermeer
Transcript van de presentatie:

Slag om Arnhem levend houden. Stichting Airborne Feelings, september 1944 Paul Tirion, voorzitter 2 december 2016, Groesbeek Samen aan de Slag SMH 40-45

Drivers voor ontstaan Airborne Feelings in de Airborne regio ‘Airborne Feelings’ gestart in Ede: 2008 als een ‘Airborne cultuurweek’, breed scala van cultuuruitingen gerelateerd aan de Slag om Arnhem. 2009: Werkgroep gesteund door de gemeente Ede en Renkum (Provinciaal regiocontract). Drivers: in de vier Airborne gemeenten heel veel activiteiten, monumenten, herdenkingen, slagveld ‘kenmerken’ en educatie, maar geen bundeling van de communicatie hierover. Airborne Museum ‘Hartenstein’(2009): versterking draagvlak in de eigen regio. Ook voor andere iconen als dependance in Arnhem, Eusebius kerk, informatiecentrum in Driel, etc. Versterking toerisme door regionale producten. Behoefte aan een platform/netwerk voor de vele werkgroepen en organisaties. 2012: oprichting Stichting Airborne Feelings, september 1944.

Huidig samenwerkingsverband Slag om Arnhem Liberation Route Europe Nationaal en internationaal Slag om Arnhem regionaal cluster Stg. Airborne Herdenkingen Organisaties betrokken bij de officiële Herdenkingen Feelings, 1944 netwerkorganisatie Activiteiten Slag om Arnhem Cluster Goesbeek / Nijmegen

Airborne Feelings dé community voor de Slag om Arnhem Statutaire doelstelling: in de Airborne regio: aanspreekpunt / verbinden / stimuleren / onderlinge communicatie Verzorgen van gebundelde communicatie naar bevolking en toeristen (co-branding met Liberation Route Europe) Gemeentegrens (vier Airborne) gemeenten overschrijdende producten Eventueel stimuleren van keurmerk voor kwaliteit Bevorderen van samenwerking bij het levend houden van de Slag om Arnhem.

Gezamenlijke communicatie /marketing is sterk bindmiddel Airborne Feelings dé community voor de Slag om Arnhem Een (vernieuwde) website, airbornefeelings.nl, voor de Slag om Arnhem: toerisme, kernpartners; historie, Herdenkingen en activiteiten; centrale agenda; nieuws en media; facebook en Nieuwsbrief; 30.000 bezoeken vanaf de lancering augustus 2016 50.000 pagina’s bekeken Vier edities van de Airborne Special: verspreiding, zowel huis aan huis (155.000 exemplaren), als bij toeristische plekken (15.000 exemplaren). In totaal 170.000 exemplaren per jaar. Informatiekaart Slag om Arnhem ( in totaal afgelopen jaren circa 60.000 exemplaren gratis verspreid). Market Garden (Arnhem) app: 2500 gebruikers vanaf 1 augustus 2016; 4500 x geraadpleegd Facebook: 765 volgers diverse communicatiekanalen specifiek voor Airborne

Overgangsfase naar verdere samenwerking ? Fusie van SAH en Airborne Feelings? Eén platform (opdrachtgever) voor totale coördinatie en bundeling van PR en marketing in samenwerking met LRE? Sterk bestuur cluster van 7-9 (?) kernpartners in samenwerking binnen een netwerk van alle betrokken partijen ? Linking pin met de nieuwe stichting op Provinciaalsniveau en LRE Nabije toekomst zal het leren

Regionaal thema samenwerking Visie op de samenwerking gaat niet vanzelf werken samen TIPS: Regionaal thema samenwerking Visie op de samenwerking Elkaar wat gunnen 1 +1 > 2 Goed onderling communiceren Vertrouwen tussen vrijwilligers en professionals Gezamenlijke PR / agenda Goed netwerk

Dank voor uw aandacht! Samen aan de slag gaan!