Dalton in 3
Doelgerichte opdrachten ?
Doelgerichte opdrachten ?
Keuzes maken Wie heeft welke Instructie nodig? In welke vorm giet ik mijn onderwijs? Welke doelen staan centraal?
Keuzes van groep 3 leerkrachten
Waar loop jij tegenaan in groep 3?
Experiment Gijs en Annechien We hebben een rooster opgedeeld in halve uren en verdeeld over 3 aanpakken en geven daarop aan wanneer de kinderen instructie hebben.
Experiment Gijs en Annechien Kinderen plannen de verplichte taken via het planbord.
Experiment Gijs en Annechien We hebben de klas verdeeld in 3 zones: de instructie zone, de werk zone en we hebben stilwerkplekken.
Experiment Gijs en Annechien Kinderen hebben geen eigen plek meer maar een laatje. Per leerling is per vak ‘de aanpak’ weergegeven.
Experiment Gijs en Annechien we hebben een rooster opgedeeld in halve uren en verdeeld over 3 aanpakken en geven daarop aan wanneer de kinderen instructie hebben kinderen hebben geen eigen plek meer maar een laatje we hebben de klas verdeeld in 3 zones namelijk de instructie zone, de werk zone en we hebben stilwerkplekken als kinderen geen instructie hebben werken ze aan de verplichte taken en/of aan activiteiten via het kiesbord kinderen plannen de verplichte taken via het planbord hebben de kinderen de taken van de dag af dan hebben ze vrije keuze op het kiesbord kinderen krijgen instructie die bij hun niveau past er is samenwerking met ouders tijdens de inloop en gym en zwemmen
Wanneer is er voor wie instructie? Groep 3
Groep 3 Groep 3
Experiment doelgericht instructie rekenen in groep 3 (leerkracht groep 3 De Gavelander, Oostwold) Ik heb de kinderen gevraagd welke van de 4 gevraagde onderdelen ze nog moeilijk vonden (splitsen, getallenlijn, groepjes maken of bussommen). Vervolgens heb ik deze groepjes kleuren gegeven. Deze kleuren correspondeerden met kleuren op de klok. Hierdoor wisten ze precies wanneer ze aan de beurt waren voor instructie
Wat gaan we leren in kern 5?
Waterland, Den Haag
Doelgericht oefenen…een mooie keuzewerk activiteit?