Bijeenkomst GMR 5 april 2011
Niet alle functies zijn gewaardeerd volgens functiewaarderingssysteem PO (FUWA PO) Accountant rapporteert hierover Insteek: een geactualiseerd functieboek dat aansluit bij de keuzes van schooldirecties Functieboek: aanleiding
"de wet toepasbaar maken aan de keuzes / autonomie van de school" Doelstelling SKPO
Uitgangspunten: -aansluiten bij de keuzes van de school -geen negatieve financiële consequenties voor collega's -zo min mogelijk kosten -gebruik maken van voorbeeldfuncties -voldoen aan wettelijke verplichtingen passend binnen de CAO Functieboek: invulling
-veel vergelijkbare functies, maar andere namen oftewel gelijke functie-inhoud, bijv. schoonmaker en interieurverzorger -ontbraken slechts enkele functies in de landelijke voorbeeldfuncties Functieboek: analyse
-niet bestaande functies beschreven en gewaardeerd naar bestaande afspraken -mensen benoemen naar de juiste functiebenaming met behoud van functiesalaris Functieboek: de oplossing
-instemming op functieboek over welke functies gehanteerd worden binnen de SKPO -indien wijzigingen op verzoek school zal functieboek worden aangepast Functieboek: rol GMR
-functieboek wordt verzonden aan de GMR- leden -volgende vergadering instemming? Functieboek: vervolg
Feiten op SKPO-niveau en schoolniveau (op hoofdlijnen) Uitwisseling voor ideeën!! Dalend leerlingaantal SKPO
Overzicht leerlingaantal per school/wijk Kolom J: leerlingen groep 1 versus groep 8 (prognose groei/daling) Kolom K: tussentijdse uitstroom groep 1-7 Dalend leerlingaantal SKPO
Krimpende organisatie leidt tot negatieve keuzes (werkgelegenheid, aantal scholen, nieuwe projecten, etc.) DUS GROTE ZORG!!!!!!! ZEKER IN EEN STABIELE MARKT!!!!! Dalend leerlingaantal SKPO
Op SKPO-niveau en met schooldirecties al aandacht aan besteed. Bewust nu niet aan de orde, eerst ook de ideeën van jullie vernemen. Dalend leerlingaantal SKPO