Klik om de stijl te bewerken Visite kaartje Ontwerpen Gebruiken Maken Tips en trucs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Advertisements

Veilig Internet Volgende
Mijn gegevens op het web!?
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Sollicitatiegesprek.
Succesvol communiceren met je klant!
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Maatschappelijke stage
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
De dag van het solliciteren Blok 1
Heel interessant !.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
AIN kerstdiner 6 december 2007
Boekhouden Groep 2 GJ de Boer Mei k3c
?.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ondernemen moet je doen
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Woordjes leren.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Printen op school Werk je achter een PC op school? Gebruik dan de printer ‘Follow You’ om te printen.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Omzet-kosten-winst HAVO 3
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Heel interesant !.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Bepaal jouw (voor)waarden
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Beste ath 4..
Loopbaan en burgerschap les 2
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Wat maakt een PPT goed?.
Thema 4: Zo bereik je meer
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Hoofdstuk 4 Schrijven en formuleren
Literatuur V6 – les
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Om even over na te denken
ClupApp van HTV Berg & Dal
Coachtraining DOEN?! DAG 2
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Om even over na te denken
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Leren van binnenuit.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Loopbaan en burgerschap les 3
Zichtbaarheid Creëren
De WAKOSTA?! – APP De wegwijzer in jouw budget.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Foto 1:(appartementengebouw) balkon in vorm van schip Foto 2: foto 3:
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Klik om de stijl te bewerken Visite kaartje Ontwerpen Gebruiken Maken Tips en trucs

Klik om de stijl te bewerken

voorbeelden

Klik om de stijl te bewerken voorbeelden

Klik om de stijl te bewerken

Henk van der Hout coördinator  wingdings   # $ % ^ & * ( ) WWW wwcafewestland.nl Burg Kampschoërstraat AB Monster

Klik om de stijl te bewerken Waar moet ik op letten bij een goed visitekaartje? Bedenk hoe je jouw visitekaartje wilt gaan gebruiken, en verplaats je in de ontvanger van je visitekaartje. Bepaal welke gegevens op je visitekaartje moeten komen, aan de hand van de checklist.

Klik om de stijl te bewerken Wat staat er niet op een goed visitekaartje? Teveel informatie. Dit kan mensen duizelen. Maak van je visitekaartje geen minibrochure of portfolio. (KvK nummer, BTW nummer, IBAN) Reclame van de drukker Correcties met pen

Klik om de stijl te bewerken Visitekaartjes: tien ontwerptips 1.Houd het hoofddoel van de visitekaartjes voor ogen 2.Maak de (bedrijfs) naam goed leesbaar 3.Voorkom een overdosis aan informatie 4.Zet naam, telefoon en op de voorgrond 5.Overweeg een staand kaartje 6.Kies een bijzondere papiersoort 7.Overweeg eens een afwijkend formaat of bijzondere snijvorm 8.Bedenk een originele vouwvorm 9.Geef iets extra's aan je visitekaartjes 10.Doe eens anders

Klik om de stijl te bewerken Wanneer neem je een visitekaartje mee Het is eigenlijk aan te raden altijd een voorraadje visitekaartjes bij je te hebben, voor zowel werkgelegenheden als privé. Je weet immers nooit wie je tegenkomt. Het handigst is daarom ook dat je als vrouw zijnde een aantal visitekaartjes in je handtas bij je draagt, en als man zijnde in je portemonnee of in de binnenzak van je jas. Zorg ook dat je je voorraad visitekaartjes op tijd aanvult en wacht hiermee niet tot het laatste moment. Helemaal niet wanneer je gebruik maakt van een externe drukker die ze maakt, het kan immers een paar dagen duren voordat ze klaar zijn. Als je naar een evenement, beurs of conferentie gaat zul je veel mensen tegenkomen die potentiële klanten of een goed netwerkpersoon zijn. Neem dan een grotere voorraad visitekaartjes mee.

Klik om de stijl te bewerken Wat moet er beslist op een visitekaartje staan Allereerst is het vanzelfsprekend dat een visitekaartje je naam- adres- en woonplaats gegevens bevat. Daarnaast zijn ook de volgende gegevens van belang: Het logo van je bedrijf (als herkenningspunt) Je functie in het bedrijf Telefoonnummers van je kantoor alsmede een mobiel nummer (als je je telefoon ook voor zaken gebruikt) adres(sen) Skype naam, gebruik je Skype veel voor zaken dan is je Skype naam ook iets om op het kaartje te zetten Website van je bedrijf

Klik om de stijl te bewerken Het maken van visite kaartjes Via website Via een drukker met een foto of ontwerp programma Zelf printen Kies een ontwerp wat bij je past Wat zet je op de achterkant ?

Klik om de stijl te bewerken Via website Korting als lokker. 100 voor € 5, Duurder Vele opties die geld kosten

Klik om de stijl te bewerken

gebruik

Klik om de stijl te bewerken Hoe gebruik je een visitekaartje Ontvangen van een visitekaartje Notities maken op het kaartje Aandacht vestigen op je kaartje

Klik om de stijl te bewerken Ontvangen van een visitekaartje Ontvang je van iemand een visitekaartje, neem dan even de tijd om deze te bestuderen. Vaak bieden de gegevens op het kaartje een reden of aanknopingspunt voor een verder gesprek of wellicht bruikbare informatie of vragen die je aan de persoon van wie je het kaartje ontvangt, wil stellen.

Klik om de stijl te bewerken Notities maken op het kaartje Ben je met iemand in gesprek en heb je of ontvang je het visitekaartje van deze persoon, schrijf dan op de achterkant notities over gespreksonderwerpen of details over de persoon waar je mee hebt gesproken. Vaak krijg je tijdens conferenties of beurzen veel visitekaartjes en juist doordat je op de achterkant notities schrijft, onthoudt je ook later nog wat je met wie hebt besproken en waarover.

Klik om de stijl te bewerken Aandacht vestigen op je kaartje Geef je jouw kaartje aan iemand, probeer dan de ontvanger zijn aandacht te vestigen op je kaartje. Dit zorgt er namelijk voor dat de persoon zowel je kaartje als jou beter zal onthouden. Zeg dan bijvoorbeeld iets over het ontwerp van het kaartje of schrijf een extra adres of telefoonnummer op het kaartje erbij.

Klik om de stijl te bewerken Oefening het geven van een visitekaartje Zet op een leeg blaadje (twee maal) je naam je functie je adres Zet op de achterkant iets wat bij je past (zie volgens sheet)

Klik om de stijl te bewerken Wat zet jij op je kaartje am  Liefde/warmte  Loyaliteit  Luisteren  Maatschappelijk betrokken  Macht  Mentorschap/ coaching  Moed  Naastenliefde  Nederigheid  Omgaan met onzekerheid  Onafhankelijkheid  Ontwikkeling van vaardigheden  Overvloed  Passie  Persoonlijke groei  Prestatiegericht  Professionaliteit  Respect  Rijkdom  Risico nemen  Schoonheid  Teamwerk  Toewijding  Vergevingsgezind  Vriendschap  Welbevinden  Werkzekerheid  Wijsheid  Zelfdiscipline  Zelfvertrouwen  Zinvolheid  Zorgzaam Aandachtig leven  Aardig gevonden worden  Actiegerichtheid  Altruïsme  Allianties aangaan  Ambitie  Aanpassings- vermogen  Authenticiteit  Balans werk/privé  Bewustzijn  Creativiteit  Collegialiteit  Comfort  Compassie/ mededogen  Continue ontwikkeling  Controle  Dankbaarheid De beste zijn  Dienstbaarheid  Eerlijkheid  Empathie  Enthousiasme  Familie/gezin  Financiële stabiliteit  Geluk  Gezondheid  Het verschil maken  Humor/plezier  Integriteit  Intuïtie  Je missie leven  Leven lang leren  Leiderschap

Klik om de stijl te bewerken Oefening vervolg Ga op zoek naar een deelnemer met het zelfde nummer Wissel je visite kaartje uit Gebruik de regels voor gebruik >>

Klik om de stijl te bewerken Ontvangen van een visitekaartje Ontvang je van iemand een visitekaartje, neem dan even de tijd om deze te bestuderen. Vaak bieden de gegevens op het kaartje een reden of aanknopingspunt voor een verder gesprek of wellicht bruikbare informatie of vragen die je aan de persoon van wie je het kaartje ontvangt, wil stellen.

Klik om de stijl te bewerken Notities maken op het kaartje Ben je met iemand in gesprek en heb je of ontvang je het visitekaartje van deze persoon, schrijf dan op de achterkant notities over gespreksonderwerpen of details over de persoon waar je mee hebt gesproken. Vaak krijg je tijdens conferenties of beurzen veel visitekaartjes en juist doordat je op de achterkant notities schrijft, onthoudt je ook later nog wat je met wie hebt besproken en waarover.

Klik om de stijl te bewerken Aandacht vestigen op je kaartje Geef je jouw kaartje aan iemand, probeer dan de ontvanger zijn aandacht te vestigen op je kaartje. Dit zorgt er namelijk voor dat de persoon zowel je kaartje als jou beter zal onthouden. Zeg dan bijvoorbeeld iets over het ontwerp van het kaartje of schrijf een extra adres of telefoonnummer op het kaartje erbij.