 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

De jeugdgroep PRZ bestaat om
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Vorming Nieuwe Leerkrachten (in eigen beheer) Assistentie
de Woningbouw Dilemma's bespreken
Hoera, een oudergesprek!
Hoe moet je het vooral NIET doen?
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Presentatie introductie BGL
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Afspraken en regels.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Proces en Product.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Thema 1 (Les 1a) Regels.
Kinderen en hun sociale talenten
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
Handelingsplannen.
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
SCRUM Agile ontwikkelen
Alcohol, roken en opvoeding
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Welkom in groep 7A!. Kennis maken Vertel van wie u de ouder bent en daarna iets over uw kind. Bijvoorbeeld: karakter, hobby’s, sterke punten Voorstellen.
Wiki praktijk Interculturele misverstanden in de klas en hoe ze te vermijden.
Pemprl.
Deelnemers aan de enquête. Is de sfeer in de klas zoals je denkt dat ze zou moeten zijn?
Toets klaar, lezen maar! Lezen vergroot je woordenschat (bij een kwartier lezen per dag  in een jaar  meer dan 1000 nieuwe woorden! Lezen vergroot jouw.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Methodiek: Plancyclus
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Ouderraad 7 december.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
Thema Roos van Leary in de klas
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Reken je (niet) rijk.
De vijf rollen van de leraar
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Hoe armer je bent, hoe vaker je wind tegen hebt..
Communicatie 7e les.
Doet ie het of doet ie het niet?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Loopbaan en burgerschap les 2
Schoolgroepbijeenkomst
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Samenwerken en communicatie
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Wat doe jij?.
Loopbaan en burgerschap les 3
SEL Les 2: normen en waarden.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting

 De leerling heeft geen kennis van regels en afspraken in de klas, dit verstoord de les.  Te weinig aandacht in de klas, negatieve aandacht is ook aandacht.  Andere oorzaken: ADD, ADHD, autisme etc.  Herformulering vraag:  Hoe kan ik het impulsieve (storende) gedrag van leerling X op ongevraagde momenten in de klas doen verminderen/verdwijnen?

1. Bouw een nog sterkere band op met de leerling. 2. Sta bij de inloop van de dag bij de deur om de leerling alvorens de les begint toe te spreken. (doe dit wel vriendelijk!) 3. Laat zien dat je hoge verwachtingen hebt van het kind en spreek deze ook uit. 4. Zorg dat je goed te volgen bent voor het kind, zodat hij kan zien wat gaat komen. (planbord.

 Punten 1 en 4  Punten 2 en 3  Uitwerking in de klas  Werkwijze en literatuur