Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les? Toelichting
De leerling heeft geen kennis van regels en afspraken in de klas, dit verstoord de les. Te weinig aandacht in de klas, negatieve aandacht is ook aandacht. Andere oorzaken: ADD, ADHD, autisme etc. Herformulering vraag: Hoe kan ik het impulsieve (storende) gedrag van leerling X op ongevraagde momenten in de klas doen verminderen/verdwijnen?
1. Bouw een nog sterkere band op met de leerling. 2. Sta bij de inloop van de dag bij de deur om de leerling alvorens de les begint toe te spreken. (doe dit wel vriendelijk!) 3. Laat zien dat je hoge verwachtingen hebt van het kind en spreek deze ook uit. 4. Zorg dat je goed te volgen bent voor het kind, zodat hij kan zien wat gaat komen. (planbord.
Punten 1 en 4 Punten 2 en 3 Uitwerking in de klas Werkwijze en literatuur