4Cyourway 16 december 2008
Leren, Loopbaan & Burgerschap 7 ‘kerntaken’ 21 ‘werkprocessen’ 19 SHL-competenties’
Brondocument LLB Alle ‘kerntaken’ en alle SHL- competenties van LLB gelden voor alle niveaus Brondocument geeft aan dat scholen moeten zorgen voor goede aansluiting bij het niveau van de opleiding van de deelnemer
Werkgroep LLB In de AOC Raad samen in het kader van actieplan examinering: per niveau per werkproces norm formuleren Eenheid in norm bij examinering Vrijheid van vorm in onderwijs
Werkwijze werkgroep Bijeenkomst 1: Aan de hand van referentiekader Ruggengraat normen geformuleerd per kerntaak per niveau Binnen eigen AOC besproken Bijeenkomst 2: Normen evt. bijgesteld
Uitkomsten werkgroep Normen per niveau voor de 21 werkprocessen ‘Kerntaak’ 1 en 2 = 1 kerntaak ‘Kerntaak’ 3 t/m 7 = 1 kerntaak
Twee kerntaken ‘Kerntaak’ 1 en 2 = 8 werkprocessen, minimaal 6 beheersen ‘Kerntaak’ 3 t/m 7 = 13 werkprocessen, minimaal 10 beheersen Inspectie: kerntaak moet voldoende zijn en min. 75% van de werkprocessen
Vervolg 19 november besproken in Platform MBO Positief advies richting Beleidsadviesraad 17 december Naar Inspectie: deze normen hanteren alle AOC’s bij examinering LLB
Vandaag Per kerntaak groep die: -voor de werkprocessen normen gaat formuleren -aan de hand van het referentiekader ruggengraat